De små Walkier virker fint !
Fra : sogs

Dato : 23-07-03 09:43

Hej gr.

Vi ville inden Norgesturen sikre os bekvem og billig forbindelse
mellem vores 2 biler og købte i Fakta et sæt miniwalkier af mærket
Elements. 8 kanaler, der også kan lytte på 2 kanaler eller scanne alle
8, og endda omfatter en håndfri indstilling med variabel indstilling
af følsomheden.
Rækkevidde oplyst 3 og et andet sted i vejledningen 5 km - eller
dårligere alt efter terræn. Transmission fra bil loves således
væsentlig dæmpet i forhold til fri luft

Kr. 285. - for 2 - dog uden batterier.

Levede helt op til det lovede og viste sig rigelig til vores behov og
fremragende til de små bemærkninger, når der var noget pænt, eller
forreste bil absolut syntes at ville lægge an til gal afkørsel eller
blev væk om et par gadehjørner når der ledes efter parkering. Også en
stor lettelse når kortlæserne prøver at vælge bedste muligheder når
der opstod uventede situationer eller der trænges til en lille pause.
Af en eller anden grund syntes kvindestemmer at gå særlig tydeligt
igennem systemet, der giver en klar og letforståelig gengivelse. (
Hold den fra svigermor

Vejledningen omtalte en lader og mulighed for tilslutning af headsæt -
men de var udsolgt og en 2 sæt pakning med begge - andet mærke fundet
i Netto - oplyste ikke polaritet af laderstikket . og da et tjek af
prisen på opladelige AAA lå omkring 25 kr. stk valgte vi at klare os
med de først anbefalede Alkaline batterier

Der var tændt 2 til 8 timer dagligt og vi nåede lige at sætte 2´hold
batterier i radioerne i slutningen af en 14 dages tur. 4 Duracell
koster 39.95 i Norge, så vi var glade for de medbragte blå fra Aldi.

Der var selvfølgelig en gang i mellem morsomt når der var andre
Danskere på kanalen - men da der var 8 at vælge imellem - intet
problem.

Men rækkevidden var som regel udmærket, og vi kunne f.eks tale sammen
ved ombordkørsel i hvert sit færgeselskab, HH og Scandlines i
Helsingborg, der har færgelejer med nogen afstand.

mvh sten

Fra : Jørgen L

Dato : 23-07-03 15:40

> Hej gr.
>
> Vi ville inden Norgesturen sikre os bekvem og billig forbindelse

Hej Steen, er du klar over at den type radioer er ikke tilladt at bruge i
Norge.

Det var da godt at de virkede fint, vi er selv glade for vores egne.

Hilsen Jørgen

Fra : npw

Dato : 23-07-03 16:16

Hej!
Jeg mener at de er tilladt i Norge fra 1.7.03, så hvis Sten lige har være
der, er det vel OK.
Hilsen npw

Fra : Henning Nielsen

Dato : 23-07-03 17:14

"npw" <npw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Jeg mener at de er tilladt i Norge fra 1.7.03, så hvis Sten lige har være
> der, er det vel OK.
> Hilsen npw

Hvis man vil værre på den sikre side, inden man tager til udlandet, med sine
PMR-radioer, kan man altid kigge på denne side:
http://www.ero.dk/documentation/docs/implement.asp?docid=1550

mvh
Henning

Fra : sogs

Dato : 24-07-03 06:51

Henning Nielsen wrote:
> [...]
>>

> Hvis man vil værre på den sikre side, inden man tager til udlandet,
> med sine PMR-radioer, kan man altid kigge på denne side:

Tak - de skal fange os først - nej selvfølgelig respekterer vi altid
bestemmelserne. Jeg hæftede mig ved noget om interferens med faste
anlæg, ( Trafiklys ved vejarbejder ??) og vi havde da også en gang
imellem både Nordmænd og Svenskere på linien- hvis det kan kaldes
interferens Klart at man ikke er intereseret i forstyrelser i
egne anlæg og en øget traffik kan i sig selv blive møj ireterende.

En ven og jeg brugte for år siden et par walkier med krystaller og
han fant på at
bytte om på sende og modtagekrystallerlerne på en kannal - så
de kørte på modsatte frekvenser. Håber ikke at det stoppede nogle
pacemakere - men det virkede fint. Ro i æteren.

Men jeg var da temmelig betænkelig ved at lægge anbefalingen i
nyhedsgr. da mere trafik minsker verdien. Den korte rækkevidde er så
en fordel - hvis det er et problem, for min 16 årige søn fik 2 gange
"bid" hos pigerne og var borte i timevis. Kan forestille mig
hvirdan det kan blive på de større pladser - og anbefaler headsættet.
Her behøver man ikke at kende mobilnummeret. Var der ikke engang
noget om en kanal 4 til ungerne. Al den disiplin skal sikkert
indarbejdes igen - og burde omtales i vejledningen.

Vi må ha fat i vores EU politikere. ;-]

mvh sten