|
| Sonofon nu med på lavprisbølgen Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 23-07-03 08:59 |
|
Hej
idag kan man i Berlingske læse at Sonofon nu også vil være med på
lavprisbølgen af teleselskaber:
--------------------
Sonofon skærper priskrig med nyt mobilselskab
Nu kulminere krigen om de danske mobilkunder. Sonofon lancerer et
lavpris mobilabonnement på et ekstremt hårdt lavprismarked. Det kan
koste Orange og Telia livet på det danske marked, vurderer analytiker.
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
---------------------
--
M.v.h. Ole®
"Skik følge, eller land fly"
| |
Jean (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 23-07-03 09:31 |
|
Ole Rasmussen skrev:
> Sonofon skærper priskrig med nyt mobilselskab
>
> Nu kulminere krigen om de danske mobilkunder. Sonofon lancerer et
> lavpris mobilabonnement på et ekstremt hårdt lavprismarked. Det kan
> koste Orange og Telia livet på det danske marked, vurderer analytiker.
Meget interessesant, at de kører med nødagtigt de samme priser som Telmore,
det har vi ikke set før. Jeg glæder mig til at høre svaret fra Frank...
Sonofon har da ellers sagt, at de ikke ville starte et lavprisselskab, men
man kan jo blive presset...
Personligt ville jeg aldrig skifte, da TDC's net stadigvæk er klart bedst.
Selv hvis de (Sonofon) satte prisen ned til 50 øre pr. minut og 10 øre pr.
SMS, så skiftet jeg ikke. Jeg har en gang prøvet et selskab, der kørte via
Sonofon's... så det er jeg færdig med!
Mvh Jean
| |
Jean (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 23-07-03 09:40 |
|
Jeg skrev:
-snip-
Redigeret, så det kan forståes...
Meget interessesant, at de kører med nødagtigt de samme priser som Telmore,
det har vi ikke set før. Jeg glæder mig til at høre svaret fra Frank...
Sonofon har da ellers sagt, at de ikke ville starte et lavprisselskab, men
man kan jo blive presset...
Personligt ville jeg aldrig skifte, da TDC's net stadigvæk er klart bedst.
Selv hvis de (Sonofon) satte prisen ned til 50 øre pr. minut og 10 øre pr.
SMS, så skiftede jeg ikke. Jeg har en gang prøvet et selskab, der kørte via
Sonofon's net... så det er jeg færdig med!
Mvh Jean
| |
Johnny (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Johnny |
Dato : 23-07-03 14:14 |
|
Jean wrote:
> Personligt ville jeg aldrig skifte, da TDC's net stadigvæk er klart bedst.
> Selv hvis de (Sonofon) satte prisen ned til 50 øre pr. minut og 10 øre pr.
> SMS, så skiftede jeg ikke. Jeg har en gang prøvet et selskab, der kørte via
> Sonofon's net... så det er jeg færdig med!
Lige til info:
Ja, TDC dækker bedre visse steder. Sonofon investerer i løbet af år 2003
i over 200 nye sites. Det er det største antal i løbet af Sonofon
histore. Tendensen med flere sites forventes at forsætte i 2004.
Det vil sige at Sonofon i løbet af 2004 skulle nå op omkring en dækning
som TDC.
Sonofon har de sidste par år været nød til at koncentrere sig omkring de
størrer byer pga. den store tilgang af nye kunder. Nu er dækningen på
plads i de fleste store byer, og der bliver koncentreret om at give en
bedre dækning ude på Jens Hansens brak-mark.
--
/ Johnny
I love my Sony-Ericsson T310!
| |
Bjørn Jørvad (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 23-07-03 11:47 |
|
"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1e481f$0$76107$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Meget interessesant, at de kører med nødagtigt de samme priser som
Telmore,
> det har vi ikke set før. Jeg glæder mig til at høre svaret fra Frank...
Gad vide om der snart er mere af give af...
Det bliver nu også vanskeligere at kapre konkurrentens kunder, hvilket der
skal til for at overleve i en priskrig.
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
sa (23-07-2003)
| Kommentar Fra : sa |
Dato : 23-07-03 12:12 |
|
"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3f1e67c0$0$48904$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1e481f$0$76107$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Meget interessesant, at de kører med nødagtigt de samme priser som
> Telmore,
> > det har vi ikke set før. Jeg glæder mig til at høre svaret fra Frank...
>
>
> Gad vide om der snart er mere af give af...
ha , lur mig , om det ikke er en rigtig god forretning. det tror jeg nok det
er.
| |
Bjørn Jørvad (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 23-07-03 12:26 |
|
"sa" <da@ddadaed.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1e6d82$0$5164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> ha , lur mig , om det ikke er en rigtig god forretning. det tror jeg nok
det
> er.
Tjaee ... vi har jo ikke set den sædvanlige kvartalsmelding fra selskabet
.... endnu.
En priskrig går altid hårdest ud over de små og denne gruppe tilhører bl.a.
Telmore, CBB osv.
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Mikael Nørrelund And~ (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 23-07-03 10:00 |
|
Ole Rasmussen wrote:
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
Ja, ærgeligt for min svigermor, som først fik dette at vide
da hun havde tilmeldt sit mobilnr til Telmore istedet.
Han var eller glad for Sonofon, da hun bare kan gå op i
butikken og de så klarer evt. problemer.
Jeg er dog selv Telmore bruger og det er resten af
svigermekanikken også om et par uger :)
- De vil aldrig fortryde :)
--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen
Mail adressen virker.
| |
kelds snabela ofir d~ (23-07-2003)
| Kommentar Fra : kelds snabela ofir d~ |
Dato : 23-07-03 12:29 |
|
On Wed, 23 Jul 2003 10:59:45 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote:
>Ole Rasmussen wrote:
>> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
>
>
>Ja, ærgeligt for min svigermor, som først fik dette at vide
>da hun havde tilmeldt sit mobilnr til Telmore istedet.
>Han var eller glad for Sonofon, da hun bare kan gå op i
>butikken og de så klarer evt. problemer.
Sonofons discountabb. bliver nøjagtig ligesom TDC Mixit (og Telmore
for den sags skyld) - altså ikke noget med at gå op i butikken og få
hjælp. Vil man have det må man købe Variant.
KS
| |
Mikael Nørrelund And~ (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 23-07-03 12:49 |
|
kelds snabela ofir dot dk wrote:
> Sonofons discountabb. bliver nøjagtig ligesom TDC Mixit
> (og Telmore for den sags skyld) - altså ikke noget med at
> gå op i butikken og få hjælp. Vil man have det må man købe
> Variant.
Jeg kunne ikke forestille mig de ikke vil hjælpe, hvis man står
i butikken og har et abb. hos dem... Det jeg tænkte på var dog
mere problemer med telefonen eller lignende.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen
Mail adressen virker.
| |
Jacob Riis (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Riis |
Dato : 23-07-03 10:25 |
|
"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:0vfshvscn61q3r4ds8g8b1lplosv4ddnda@130.133.1.4...
>
>
> Hej
>
> idag kan man i Berlingske læse at Sonofon nu også vil være med på
> lavprisbølgen af teleselskaber:
>
> --------------------
> Sonofon skærper priskrig med nyt mobilselskab
>
> Nu kulminere krigen om de danske mobilkunder. Sonofon lancerer et
> lavpris mobilabonnement på et ekstremt hårdt lavprismarked. Det kan
> koste Orange og Telia livet på det danske marked, vurderer analytiker.
>
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
>
> ---------------------
>
> --
> M.v.h. Ole®
Hvis de får de samme priser hvordan skal de så tiltrække nye kunder? De
bliver da nødt til at gøre det billigere end Telmore. Det eneste de får ud
af det er at det stopper kundeflugten. Men nye kunder der frit kan vælge vil
ikke vælge Sonofon tror jeg. Og hvis de begynder med lavere priser bliver
Telmore nødt til at sænke priserne idet de _vil_ have konkurrencemæssige
priser. Dødskampem i den effektive markedsøkonomi fortsætter, til glæde for
kunderne. Vi må se om artiklen fra Berlingske får ret i at Telia og Orange
må lukke. Hvis jeg har forstået det rigtigt er Telia ret store på erhvervs
området så de fortsætter i Danmark men opgiver i kampen om retail kunderne.
Tele 2 og Debitel har vel det samme problem.
Måske vil der med 3G ske helt nye ting. "3" har jo meldt sig på banen i
kampen om kunderne. Så vi håbe at konkurrencen mellem selskaberne
fortsætter.
--
Jacob
--
Jacob
| |
Frank K. Jensen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 23-07-03 10:39 |
|
"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
news:3f1e546b$0$1653$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Hvis de får de samme priser hvordan skal de så tiltrække nye kunder? De
> bliver da nødt til at gøre det billigere end Telmore. Det eneste de får ud
> af det er at det stopper kundeflugten. Men nye kunder der frit kan vælge
vil
> ikke vælge Sonofon tror jeg.
Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil kunderne jo
have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de skiftede
til Telmore efter 6 måneder.
mvh Frank
| |
sa (23-07-2003)
| Kommentar Fra : sa |
Dato : 23-07-03 11:21 |
|
"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message
news:bfll25$1ra$1@news.net.uni-c.dk...
> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
> news:3f1e546b$0$1653$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
> telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil kunderne
jo
> have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de
skiftede
> til Telmore efter 6 måneder.
ja nu må vi se om de også gør sådan - eller om det bliver noget med abb. i 6
mdr el. lign.
men man må da håbe det første.
hilsen en som ville flytte sin tlf. til telmore den 21.aug
men venter lige og ser tiden an.
| |
Frank K. Jensen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 23-07-03 11:37 |
|
"sa" <da@ddadaed.dk> wrote in message
news:3f1e616a$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message
> news:bfll25$1ra$1@news.net.uni-c.dk...
> > "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
> > news:3f1e546b$0$1653$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
> > telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil
kunderne
> jo
> > have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de
> skiftede
> > til Telmore efter 6 måneder.
>
> ja nu må vi se om de også gør sådan - eller om det bliver noget med abb. i
6
> mdr el. lign.
> men man må da håbe det første.
Nej, jeg mener at man skal betale abonnement i 6 måneder som man skal nu, og
så derefter kan man jo blive i Sonofon til samme pris som Telmore.
> hilsen en som ville flytte sin tlf. til telmore den 21.aug
> men venter lige og ser tiden an.
mvh Frank,
Som ville flytte til Telmore den 11. august, men som nu også ser tiden an
| |
Thomas G (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Thomas G |
Dato : 23-07-03 16:29 |
|
> Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
> telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil kunderne
jo
> have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de
skiftede
> til Telmore efter 6 måneder.
Men hvis man vil have det nye abb så skal man have en telefon i forvejen
***** snip fra Sonofon pressemeddelelse
For at kunne benytte sig af det nye abonnement, skal kunderne have
mobiltelefon i forvejen. Til gengæld får de nogle af markedets billigste
minut- og SMS-priser. Og lige så billigt, det er, lige så enkelt bliver det
at have med at gøre: Al selvbetjening og optankning af minutter kommer til
at foregå via Internettet.
***** slut
dvs de opfatter dig ikke som alm abb så hvis du køber en nedsat telefon i
butikken skal du i det halve år have alm abb og efterfølgende skifte til det
billige (sikker ligeså nemt som at skifte til telmore).
mvh Thomas G
| |
Thunderbird[7100] (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Thunderbird[7100] |
Dato : 23-07-03 16:43 |
|
On Wed, 23 Jul 2003 17:28:31 +0200, "Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk>
wrote:
>> Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
>> telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil kunderne
>jo
>> have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de
>skiftede
>> til Telmore efter 6 måneder.
>
>Men hvis man vil have det nye abb så skal man have en telefon i forvejen
>
>***** snip fra Sonofon pressemeddelelse
>For at kunne benytte sig af det nye abonnement, skal kunderne have
>mobiltelefon i forvejen. Til gengæld får de nogle af markedets billigste
>minut- og SMS-priser. Og lige så billigt, det er, lige så enkelt bliver det
>at have med at gøre: Al selvbetjening og optankning af minutter kommer til
>at foregå via Internettet.
>***** slut
>
>dvs de opfatter dig ikke som alm abb så hvis du køber en nedsat telefon i
>butikken skal du i det halve år have alm abb og efterfølgende skifte til det
>billige (sikker ligeså nemt som at skifte til telmore).
Mærkeligt produkt t lancerer, for de kan konkurrerer med både CBB samt
Telmore i det segment.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)
| |
Rander (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Rander |
Dato : 24-07-03 00:39 |
|
Wed, 23 Jul 2003 17:28:31 +0200 brugte Thomas G 24 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:
>***** snip fra Sonofon pressemeddelelse
>For at kunne benytte sig af det nye abonnement, skal kunderne have
>mobiltelefon i forvejen. Til gengæld får de nogle af markedets billigste
>minut- og SMS-priser. Og lige så billigt, det er, lige så enkelt bliver det
>at have med at gøre: Al selvbetjening og optankning af minutter kommer til
>at foregå via Internettet.
>***** slut
>dvs de opfatter dig ikke som alm abb så hvis du køber en nedsat telefon i
>butikken skal du i det halve år have alm abb og efterfølgende skifte til det
>billige (sikker ligeså nemt som at skifte til telmore).
Okay, men hvis man så har købt den med Sonofon-abonnement og efter seks
måneder vil have de billige priser, hvad gør man så? Skifter man blot
abonnementstype eller vader man hele møllen igennem med nyt SIM-kort,
ventetid på nummerportering osv?
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!
--
Lars Rander - der netop har ventet 3 (TRE!) måneder på at få flyttet sit
nummer fra TDC til Orange!
| |
Frank K. Jensen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 25-07-03 07:30 |
|
"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:bfm9is$bot$1@news.cybercity.dk...
> > Tildels rigtigt. Sonofon kan stadig score kunder på at sælge billige
> > telefoner med abonnement, som de har gjort indtil nu, men nu vil
kunderne
> jo
> > have muligheden for at blive i Sonofon til samme pris, som hvis de
> skiftede
> > til Telmore efter 6 måneder.
>
> dvs de opfatter dig ikke som alm abb så hvis du køber en nedsat telefon i
> butikken skal du i det halve år have alm abb og efterfølgende skifte til
det
> billige (sikker ligeså nemt som at skifte til telmore).
Ja selvfølgelig, det var også det jeg mente, men åbenbart ikke det jeg
skrev, da du nu er den anden der misforstår mig
Skåret ud i pap og klar til at spise med en ske:
Jørgen skal have en ny smart mobil. Han kigger og kigger, men de er sgu dyre
uden abonnement, så han køber en hos Sonofon med variant, da det er
billigere. Normalt vil han så skifte til Telmore, CBB eller anden lavpris
udbyder efter de 6 måneder, men nu kan han bare ringe til Sonofon og skifte
til billigt abonnement uden ventetid og andre problemer. Hmmm hvad mon han
vælger....
mvh Frank
| |
Ole Rasmussen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 23-07-03 17:10 |
|
Hej
"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:
>Hvis de får de samme priser hvordan skal de så tiltrække nye kunder? De
>bliver da nødt til at gøre det billigere end Telmore. Det eneste de får ud
>af det er at det stopper kundeflugten.
Det kan du ha' ret i, men eet eller andet sted er det jo også det som
Bülow klager over, altså at kunderne løber deres vej, til de billigere
selskaber.
> Og hvis de begynder med lavere priser bliver Telmore nødt til at sænke
> priserne idet de _vil_ have konkurrencemæssige priser.
> Dødskampem i den effektive markedsøkonomi fortsætter, til glæde for kunderne
Ja, vi får se hvad der sker. - Billige priser er selvfølgelig altid
godt set fra forbrugersynspunkt, men, det kan jo også blive for billigt
! Vi kunne måske, i værste fald, havne dér hvor det hele begyndte,
nemlig at der kun er Sonofon og TDC tilbage, og det tror jeg bestemt
ikke vi som forbrugere skal ønske os ! - Både køber og sælger er nok
bedst tjent, i det lange løb, med priser som begge parter er 'tilfreds'
med. - Og jeg tror ikke priserne skal ret meget længere ned før det
begynder at gøre ondt rundt omkring hos udbyderne.
>Måske vil der med 3G ske helt nye ting. "3" har jo meldt sig på banen i
>kampen om kunderne. Så vi håbe at konkurrencen mellem selskaberne
>fortsætter.
jeg er helt overbevist om at G3 er 'dødfødt' på forhånd ! - Dels er der
slet ikke den nødvendige interesse/brug for de muligheder der ligger i
det kommende system, dels bliver det, tildels pga. af den måde det er
blevet solgt på, via auktioner, alt for dyrt, og hvis der skal økonomi i
det projekt så skal der rigtigt mange kunder til, (læs konsument
markedet) og dertil tror jeg som nævnt det blir' alt for dyrt. - Men det
er en helt anden snak
--
M.v.h. Ole®
"Skik følge, eller land fly"
| |
KGB (24-07-2003)
| Kommentar Fra : KGB |
Dato : 24-07-03 08:57 |
|
"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:5obthvctin3s0tb2lm952i01ts9jck06uq@130.133.1.4...
> jeg er helt overbevist om at G3 er 'dødfødt' på forhånd !
Jeg er helt overbevist om, at du tager grueligt fejl ! Dels er der - netop -
stor interesse og brug for de muligheder der med 3G vil åbne sig op, dels
fordi der nok skal være noget konkurrence, allerede helt fra starten af - så
det hurtigere bliver udbygget og leveringsdygtigt med tilbud etc.
Naturligvis bliver det dyrt, men sådan er det jo med alle nye ting. GPRS er
jo også overpris xMangeGange, idet man prøver at hive investeringerne hjem
på en forkert måde. ...
Men det er en helt anden snak !
--
Regards, yours truly madly
(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE
| |
Ole Rasmussen (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 24-07-03 11:32 |
|
Hej
"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> wrote:
>
>"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
>news:5obthvctin3s0tb2lm952i01ts9jck06uq@130.133.1.4...
>
>> jeg er helt overbevist om at G3 er 'dødfødt' på forhånd !
>
>Jeg er helt overbevist om, at du tager grueligt fejl ! Dels er der - netop -
>stor interesse og brug for de muligheder der med 3G vil åbne sig op, dels
>fordi der nok skal være noget konkurrence, allerede helt fra starten af - så
>det hurtigere bliver udbygget og leveringsdygtigt med tilbud etc.
>Naturligvis bliver det dyrt, men sådan er det jo med alle nye ting. GPRS er
>jo også overpris xMangeGange, idet man prøver at hive investeringerne hjem
>på en forkert måde. ...
Ja man ved aldrig, det der med at spå om fremtiden har jo aldrig været
nemt, tiden vil vise hvad der sker, jeg vil dog indtil videre holde fast
ved min overbevisning.
Baseret på de erfaringer der allererede er de steder hvor det så småt er
ved at være kørende, ser det jo ikke for lovende ud, som nævnt alt for
dyrt, katastrofalt lavt salg af terminaler ((måske fordi der ikke
rigtigt findes nogen endnu)) og vi ser jo også at den ene udbyder efter
den anden opgiver det på forhånd, selv om de har betalt flere formuer
for en licens. - Og specielt for DK markedet, hvor mobiltelefoni jo er
_meget_ billigt sammenlignet med de fleste andre lande, vil det blive
svært, folket har vænnet sig til at snakke i 'mobilos' er noget der
koster 1. kr. eller derunder pr. minut, og det vil blive utroligt svært,
for ikke at sige umuligt, at vænne dem til en minutpris på måske 6 - 8
kr. Og hvor meget erhvervslivet til ta' det til sig er selvfølgelig
svært at vide, men så vidt det er muligt at følge via de tilgængelige
medier er der jo heller ikke dér den store interesse. - Vil nogen
betale 100,- kr. for at sidde i S-toget og se "Die another Day" ? hvis
det overhoved blir' muligt, for det lader jo også til at de
datahastigheder som man teoretisk havde regnet sig frem til, slet ikke
holder i praksis. Endvidere viser det sig at der er gevaldige problemer
med overhoved at få det til at fungere bare nogenlunde, jævnfør
rapporter for "3" net i England og Sverige, men ok, det kan være
begyndervanskeligheder.
Men situationen er vel ganske kort: "Hvad er det man kan med G3/UMTS,
som man ikke allerede kan med GSM" ? - Bortset altså fra de væsentlig
højere datahastigheder som G3 skulle kunne klare ?.
Nå, sikken en smøre, vi skal ikke lave mere debat ud af det, men læner
os tilbage og ser hvad fremtiden viser på det felt.
--
M.v.h. Ole®
"Skik følge, eller land fly"
| |
Rander (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Rander |
Dato : 24-07-03 00:36 |
|
Wed, 23 Jul 2003 11:25:22 +0200 brugte Jacob Riis 51 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:
>Hvis de får de samme priser hvordan skal de så tiltrække nye kunder? De
>bliver da nødt til at gøre det billigere end Telmore. Det eneste de får ud
>af det er at det stopper kundeflugten. Men nye kunder der frit kan vælge vil
>ikke vælge Sonofon tror jeg. Og hvis de begynder med lavere priser bliver
Spørgsmålet er jo egentlig hvor frit de kan vælge. Jeg kunne da sagtens
forestille mig at Sonofon vil sælge discount-abonnementet med til nye
telefoner. Så vidt jeg ved sælger Telmore ikke telefoner med deres eget
abonnement, men lever udelukkende af at "kapre" kunder fra de andre
selskaber (ikke at der er noget galt i det, nærmest tværtimod!).
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)
Jeg forstår, at vi må være yderst respektfulde over for kvindens øre,
for det er det eneste kyske hun har. (Honoré de Balzac)
| |
Thunderbird[7100] (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Thunderbird[7100] |
Dato : 23-07-03 10:30 |
|
On Wed, 23 Jul 2003 09:58:38 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:
>
>
>Hej
>
>idag kan man i Berlingske læse at Sonofon nu også vil være med på
>lavprisbølgen af teleselskaber:
>
>--------------------
>Sonofon skærper priskrig med nyt mobilselskab
>
>Nu kulminere krigen om de danske mobilkunder. Sonofon lancerer et
>lavpris mobilabonnement på et ekstremt hårdt lavprismarked. Det kan
>koste Orange og Telia livet på det danske marked, vurderer analytiker.
>
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
Jeg har så ikke tænklt mig at skifte til Sonofon og forventer ikke at
Orange går nedenom og hjem da Sonofon nok har danmarks ringeste
netværksdækning.
Men jeg troede så faktisk allerede at Sonofon "havde" et konkurrende
produkt magen til Telmore, nemlig i CBB?. Men CBB er så åbenbart ikke
undetlagt Sonofon på samme måde som Telmore er underlagt TDC.
Men som sagt jeg har ikke tænkt mig at skift til Sonofon da jeg har haft
nok dårlige erfaring med dem, samt at deres net ikke er noget at råbe
hurra for.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)
| |
Per Thomsen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 23-07-03 14:46 |
|
> Men jeg troede så faktisk allerede at Sonofon "havde" et konkurrende
> produkt magen til Telmore, nemlig i CBB?. Men CBB er så åbenbart ikke
> undetlagt Sonofon på samme måde som Telmore er underlagt TDC.
>
> Men som sagt jeg har ikke tænkt mig at skift til Sonofon da jeg har haft
> nok dårlige erfaring med dem, samt at deres net ikke er noget at råbe
> hurra for.
> --
Telmore er et selvstændigt selskab lige som CBB.
Forskellen er bare, at TDC har købt en 'ikke bestemmende' aktiepost i
Telmore.
Per
| |
Rander (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Rander |
Dato : 24-07-03 00:42 |
|
Wed, 23 Jul 2003 15:46:02 +0200 brugte Per Thomsen 15 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:
>> Men som sagt jeg har ikke tænkt mig at skift til Sonofon da jeg har haft
>> nok dårlige erfaring med dem, samt at deres net ikke er noget at råbe
>> hurra for.
>Telmore er et selvstændigt selskab lige som CBB.
>Forskellen er bare, at TDC har købt en 'ikke bestemmende' aktiepost i
>Telmore.
Ja, ærgerligt at journalister ikke går mere op i fakta. Bemærk nederste
afsnit i artiklen der startede denne tråd: "Sonofon tilbyder lavpris
telefoni til priser, der er identiske med TDCs Telmores."
TDCs Telmore?
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)
At analysere humor er som at dissekere en frø. Få er interesserede,
og frøen dør af det. (E. B. White)
| |
Per Thomsen (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 24-07-03 09:03 |
|
> >> Men som sagt jeg har ikke tænkt mig at skift til Sonofon da jeg har
haft
> >> nok dårlige erfaring med dem, samt at deres net ikke er noget at råbe
> >> hurra for.
> >Telmore er et selvstændigt selskab lige som CBB.
> >Forskellen er bare, at TDC har købt en 'ikke bestemmende' aktiepost i
> >Telmore.
>
> Ja, ærgerligt at journalister ikke går mere op i fakta. Bemærk nederste
> afsnit i artiklen der startede denne tråd: "Sonofon tilbyder lavpris
> telefoni til priser, der er identiske med TDCs Telmores."
>
> TDCs Telmore?
>
Så sand, så sandt.
Det var i går stort set samtlige aviser (inkl. TV-avisen) der beskrev det
som TDC's Telmore.
Per
| |
Ole Rasmussen (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 24-07-03 11:04 |
|
Hej
"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote:
>Så sand, så sandt.
>Det var i går stort set samtlige aviser (inkl. TV-avisen) der beskrev det
>som TDC's Telmore.
Egentlig meget forståeligt, for de får jo alle deres nyheder fra samme
nyhedsbureau, så er det forkert eet sted, ja så er det forkert over det
hele.
--
M.v.h. Ole®
"Skik følge, eller land fly"
| |
Bjørn Jørvad (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 24-07-03 12:55 |
|
"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:qlbvhvkp6uek9d0j3crtn0qoesu3a63tc3@130.133.1.4...
KLIP
> Egentlig meget forståeligt, for de får jo alle deres nyheder fra samme
> nyhedsbureau, så er det forkert eet sted, ja så er det forkert over det
> hele.
Det kunne jo også tænkes, de fra tidligere tiders oplysninger ved, hvem der
sidder med hånden på den store "nødbremse" efter købet af
"mindretalsaktionærposten".
Frank Rasmussen har jo offentligt bekræftet, der reelt er tale om en
overtagelse af virksomheden, dog med den siddende direktion ved roret.
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Telmore - Frank Rasm~ (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Telmore - Frank Rasm~ |
Dato : 25-07-03 07:16 |
|
"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f1fc92f$0$48900$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> news:qlbvhvkp6uek9d0j3crtn0qoesu3a63tc3@130.133.1.4...
>
> KLIP
>
> > Egentlig meget forståeligt, for de får jo alle deres nyheder fra samme
> > nyhedsbureau, så er det forkert eet sted, ja så er det forkert over det
> > hele.
>
> Det kunne jo også tænkes, de fra tidligere tiders oplysninger ved, hvem
der
> sidder med hånden på den store "nødbremse" efter købet af
> "mindretalsaktionærposten".
>
> Frank Rasmussen har jo offentligt bekræftet, der reelt er tale om en
> overtagelse af virksomheden, dog med den siddende direktion ved roret.
Nej, det har jeg ikke. TDC er indtrådt som mindretals aktionær, og har fået
en
post i vores bestyrelse. Telmore er fortsat SP med uændret vilkår, og der er
ikke
ændret så meget som et komma i vores forretningsplan. Men det er en
diskussion
jeg egentlig anser for overstået, og at tage den op på ny, bringer intet
andet på banen.
Med venlig hilsen
Frank Rasmussen
Telmore A/S
| |
Lars Christensen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Lars Christensen |
Dato : 23-07-03 12:42 |
|
On Wed, 23 Jul 2003 09:58:38 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:
>
>
>Hej
>
>idag kan man i Berlingske læse at Sonofon nu også vil være med på
>lavprisbølgen af teleselskaber:
>
Ja det hørte jeg et rygte om for et par dage siden og det skulle komme
til at hedde "Selvhenter" Og skulle komme til at ligge på adressen
http://www.selvhenter.dk
--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved
if they had known to 'Duck and Cover'
| |
Jean (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 23-07-03 15:08 |
|
Lars Christensen skrev:
> Ja det hørte jeg et rygte om for et par dage siden og det skulle komme
> til at hedde "Selvhenter" Og skulle komme til at ligge på adressen
> http://www.selvhenter.dk
Du har ret, desuden henviser siden osse foreløbigt til sonofon.dk...
---------------------------------------------------------------------------
Domain: selvhenter.dk
Registered: 2002-02-27
Registrant
Handle: SA5919-DK
Name: Sonofon A/S
Address: Skelagervej 9
Postalcode: 9000
City: Aalborg
Country: Danmark
Phone: +45 72 12 12 12
Fax: +45 72 12 70 70
Email: hostmaster@sonofon.dk
Administrator
Handle: SA5919-DK
Name: Sonofon A/S
Address: Skelagervej 9
Postalcode: 9000
City: Aalborg
Country: Danmark
Phone: +45 72 12 12 12
Fax: +45 72 12 70 70
Email: hostmaster@sonofon.dk
Billing contact
Handle: SA5919-DK
Name: Sonofon A/S
Address: Skelagervej 9
Postalcode: 9000
City: Aalborg
Country: Danmark
Phone: +45 72 12 12 12
Fax: +45 72 12 70 70
Email: hostmaster@sonofon.dk
Nameservers
Hostname: a.ns.sonofon.dk
Handle: SH307-DK
Hostname: b.ns.sonofon.dk
Handle: SH307-DK
Hostname: c.ns.sonofon.dk
Handle: SH307-DK
---------------------------------------------------------------------------
Mvh Jean
| |
Christian Poulsen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Christian Poulsen |
Dato : 23-07-03 21:32 |
|
> Ja det hørte jeg et rygte om for et par dage siden og det skulle komme
> til at hedde "Selvhenter" Og skulle komme til at ligge på adressen
Navnet 'Basis' syntes jeg også har været nævnt?
| |
sa (23-07-2003)
| Kommentar Fra : sa |
Dato : 23-07-03 14:48 |
|
"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
news:0vfshvscn61q3r4ds8g8b1lplosv4ddnda@130.133.1.4...
>
>
> Hej
>
> idag kan man i Berlingske læse at Sonofon nu også vil være med på
> lavprisbølgen af teleselskaber:
>
> --------------------
> Sonofon skærper priskrig med nyt mobilselskab
>
> Nu kulminere krigen om de danske mobilkunder. Sonofon lancerer et
> lavpris mobilabonnement på et ekstremt hårdt lavprismarked. Det kan
> koste Orange og Telia livet på det danske marked, vurderer analytiker.
>
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=342010
>
> ---------------------
>
> --
> M.v.h. Ole®
>
> "Skik følge, eller land fly"
ha ! ringede lige og ville have min tlf. unlockkode fordi jeg vil til
Telmore, supersælgerne hos Sonofon sagde intet om dette ... tsk tsk tsk....
det går sgu godt !
| |
Christian Poulsen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Christian Poulsen |
Dato : 23-07-03 21:30 |
|
> ha ! ringede lige og ville have min tlf. unlockkode fordi jeg vil til
> Telmore, supersælgerne hos Sonofon sagde intet om dette ... tsk tsk
De vidste det ganske sikkert ikke.
| |
Mikael Nørrelund And~ (24-07-2003)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 24-07-03 09:58 |
|
sa wrote:
> ha ! ringede lige og ville have min tlf. unlockkode fordi jeg
> vil til Telmore, supersælgerne hos Sonofon sagde intet om
> dette ... tsk tsk tsk.... det går sgu godt!
Du får en skrivelse efter Telmore har opsagt dit abb. hos
Sonofon, jf.:
news:3f1e7602$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen
Mail adressen virker.
| |
|
|