Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opld. batterilevetid - WOW !
Fra : Olesen

Dato : 23-07-03 08:40

Så har jeg fået købt nogle opl. batterier.
Det blev nogle 2200 mAh batterier hvor
cameraet bruger 4 stk.

Jeg kan kun sige, at de holder væsentlig længere
end alm. batterier !

Kørte 'dagen lang' med displayet tændt på cameraet,
og til aften var batteriindikatoren stadig på 100%.

Batterierne er ikke flade endnu, så jeg tester videre idag.

Så har du ikke opld. batterier i cameraet nu, så
skynd dig at købe..det er noget der holder.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-03 09:16

> Så har du ikke opld. batterier i cameraet nu, så
> skynd dig at købe..det er noget der holder.

Mit lille digital kamera Premier DC-1070S bruger 2 aa
batterier. Den kunne kun tage ca 20 billeder med skærmen
tændt, før de var flade.

Købte en lader incl 2 stk. 1700mAh batterier i Fakta til 199
Nu har jeg taget 130 billeder, og der er stadig min 50% tilbage...

Jesper.... MultiAmatør Fotograf...hihi Men sjovt at følge med her, og gode
tips.

---

Fra : Mogens

Dato : 23-07-03 09:25

On Wed, 23 Jul 2003 09:39:56 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så har du ikke opld. batterier i cameraet nu, så
>skynd dig at købe..det er noget der holder.

Hej

Hvilke batterier er det og hvor købte du dem ?

Jeg har kun været i stand til at finde 2000 mAh
batterier.

mvh Mogens

Fra : max

Dato : 23-07-03 10:01

> Hej
>
> Hvilke batterier er det og hvor købte du dem ?
>
> Jeg har kun været i stand til at finde 2000 mAh
> batterier.
>
> mvh Mogens

WOW..!
Hehe -ja jeg havde det på¨samme måde da jeg opdagede
NiMh batterierne, det er vilde kaniner..! Jeg kan skyde over
600 jpg på et sæt, 1800 eller 2000 gør ikke den store forskel.
-max-

Fra : Ove Nielsen

Dato : 23-07-03 10:22

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Hej
>
> Hvilke batterier er det og hvor købte du dem ?
>
> Jeg har kun været i stand til at finde 2000 mAh

Hej

Jeg har lige købt en Varta lader incl 4 stk 2100 mAh AA Vartabatterier for
399,- hos MJ FOTO i Haderslev

Mvh Ove...

Fra : 2rb1

Dato : 23-07-03 11:12

Konen bliver også glad for dem ;0)

Fra : Olesen

Dato : 23-07-03 20:52

"Ove Nielsen" <oz3afs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige købt en Varta lader incl 4 stk 2100 mAh AA Vartabatterier for
> 399,- hos MJ FOTO i Haderslev

4 stk. 2200 mAh batterier kan købes i Merlin til 139,-...total lav
griner-pris.
Og så er det HAMA, et mærkevareprodukt som gør meget i fotoudstyr...

Fra : Olesen

Dato : 23-07-03 20:51

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvilke batterier er det og hvor købte du dem ?
>
> Jeg har kun været i stand til at finde 2000 mAh
> batterier.

Jeg har en Duracell Quick-charge oplader som
oplader mine 4 stk. 2200 mAh batterier
på 6 timer.
Batterierne kan oplades på "gammeldaws" langsom
manêr på ca. 14-15 timer OG i quick-charge mode
på ca. 6 timer. Måske de lever længere ved en langsom
opladning, men batteriernes specifikationer bag på pakken
nævnte begge opladningsmetoder, så jeg tror ikke forskellen
på levetid er værd at tale om.

Batterierne er iøvrigt "tyske" HAMA, købt i Merlin
for 139,- for 4 stk. De blir' godt nok noget lune
under opladning, men dette er normalt.

Vær opmærksom på, at din oplader lader
med korrekt spænding.

Min Duracell quick-charger kan iøvrigt oplade
2 stk. AA på kun 3 timer hvilket jeg synes
er fantastisk hurtigt.

MVH

Fra : Mogens

Dato : 23-07-03 22:22

On Wed, 23 Jul 2003 21:50:58 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Batterierne er iøvrigt "tyske" HAMA, købt i Merlin
>for 139,- for 4 stk. De blir' godt nok noget lune
>under opladning, men dette er normalt.

Jamen det lyder da slet ikke så dårligt.
Jeg vil smutte en tur forbi Merlin i morgen.
Tak for tippet

mvh Mogens

Fra : Olesen

Dato : 24-07-03 07:42

> Jamen det lyder da slet ikke så dårligt.
> Jeg vil smutte en tur forbi Merlin i morgen.
> Tak for tippet

Det var i HerningCentret, men de har det vel også overalt i alle butikker
vil jeg tro.

Fra : Mogens

Dato : 24-07-03 08:48

On Thu, 24 Jul 2003 08:41:54 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Det var i HerningCentret, men de har det vel også overalt i alle butikker
>vil jeg tro.

Det håber jeg,sgu da, for jeg bor i Aalborg.

Nå, men der ligger en Merlin kun få hundrede meter
væk, så jeg prøver ihvertfald.

mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 24-07-03 12:30

wrote:

>Det var i HerningCentret, men de har det vel også overalt i alle butikker
>vil jeg tro.

De havde ihvertfald masser af dem hos Merlin i
Aalborg Storcenter og til den pris du nævnte.

Endnu engang tak for tippet.

mvh Mogens

Fra : Olesen

Dato : 24-07-03 17:00

> De havde ihvertfald masser af dem hos Merlin i
> Aalborg Storcenter og til den pris du nævnte.
>
> Endnu engang tak for tippet.

Heldigt, for Holstebro melder udsolgt *S*...

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-07-03 07:54

Mogens wrote:

> Jamen det lyder da slet ikke så dårligt.
> Jeg vil smutte en tur forbi Merlin i morgen.

Eller smutte forbi www.batterier.dk, så slipper du for at bevæge dig ud
i verdenen ;)

--
Don't waste space

Fra : Mogens

Dato : 24-07-03 08:49

On Thu, 24 Jul 2003 06:53:30 +0000 (UTC), Thomas Corell
<intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote:

>Eller smutte forbi www.batterier.dk, så slipper du for at bevæge dig ud
>i verdenen ;)

Det har jeg lige købt et sæt, men de har
kun 2000 mAh batterier. 2100 eller 2200
skulle jo have længere levetid.

mvh Mogens