Newbie Q om CSS layout
Fra : HTMLCSSNewbie

Dato : 23-07-03 07:50

Jeg er nu på webdesign området og prøver at forstå en sikkert
simpel ting. Når man opbygger layout'et på en side med CSS, dvs.
indeler siden i sektioner, hvordan kan man så få klik på et
hyperlink i en sektion til at påvirke indholdet i en anden
sektion.

Jeg er ved at lave et website som lige nu er bygget op med
frames. Jeg prøver at lave det om til CSS, men et af mine
menupunkter er et forum (phpbb2). Klik på dette menu for forummet
frem i frame'en main. Det kan jeg ikke lige se hvordan jeg kan
gøre med CSS. Og hvordan ville man for den sags skyld gøre det
med en tabel.

Den korte version er spørgsmålet er vel: hvordan programmerer man
dynamisk indhold på en side med layout baseret på CSS. Eller for
den sags skyld en tabel.

På forhånd tak,

Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-03 10:18

"HTMLCSSNewbie" <wannabesatdude@yahoo.dk> skrev

> [...]
>
> Den korte version er spørgsmålet er vel: hvordan programmerer man
> dynamisk indhold på en side med layout baseret på CSS. Eller for

Alternativet til at lave det i frames må være ssi (Server Side Includes),
hvor menuen ligger i en enkelt fil, der så inkluderes på alle sider. Se her,
hvordan det laves:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-07-03 18:05

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hvor menuen ligger i en enkelt fil, der så inkluderes på alle sider. Se her,

Så vil jeg tillade mig at komme med et tillægsspørgsmål.
Kan man tage en dhtml menu og ved hjælp af f.eks. notepad bare døbe den om til
js og så efterfølgende bruge den på den måde du angiver.
Hvis nej, så er spørgsmålet, hvordan skal man så lave den.

Per Rasmussen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-03 20:35

"Per Rasmussen" <post@8-hk.dk> skrev
> [...]
> js og så efterfølgende bruge den på den måde du angiver.
> Hvis nej, så er spørgsmålet, hvordan skal man så lave den.

Hvis din dhtml-menu reelt er et javascript, kan du tage alt mellem <script
type="text/javascript"> og </script> og gemme det i en tekst-fil, du giver
endelsen .js
Se her, hvordan koden indsættes på siden:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#java

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin