Athlon Thorughbird 1800+
Fra : Pelle Gøeg

Dato : 23-07-03 00:24

Hej Ng,

Har prøvet at kikke tilbage for at finde en løsning på mit problem...

Troede jeg havde fundet løsningen men nej..

Problemet:

Jeg har et ECS K7VMM+ 3,1 bundkort hvor jeg har en Thorughbird 1800+ i, men
når jeg starter copmuteren op siger den 1050mhz (mener det er 1050 eller
noget lign.) men ihvertfald ikke de 1533 mhz, som den gerne skulle vise.

Jeg har fundet noget med at FSB skulle sættes til 133, det har den hele
tiden været sat til.

Nogle som har nogle idéer til hvad der kan være galt?

Ud over det, så hakker skærm billedet rimelig meget, som om at system
resurcerne er ved at slippe op, dog uden at de er det...
Har en fornemmelse af at de to ting kan hænge samme?

Venligst
Pelle

Gamebird.dk - Spil Community for abandonware Games

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-07-03 09:07

Pudsigt. Jeg har to MB af samme type, og, som du skriver, er det FSB, der
skal være 133. Men det er også den eneste jumper, der har nogen betydning
her.

Har du ændret noget i BIOS? Prøv for en god ordens skyld at vælge den
indstilling, der hedder noget i retning af "..optimal settings".

Hvad fortæller Windows XP, når du viser computerens egenskaber?
Ved en 2000XP står der 1,67 Ghz. Står der ikke 1,5xx hos dig?

v.h.

Fra : Claus P

Dato : 28-07-03 11:21

Hej
Jeg har også haft problemer med samme processor på et ECS K7SEM bundbræt, da
fandt computeren helt selv på at nu skulle BIOS altså tilbage til
default-indstillingen. Der røg den også ned på 1050 MHz, jeg havde
problemerne i ca 14 dage, hvor jeg nulstillede cmos'en nogle gange, og siden
har jeg ikke haft problemer, det er nu 6 mdr. siden.

Kan du ikke skrivebeskytte BIOS med en jumper eller sådan noget.

Jeg har siden læst mange steder at der skulle være problemer med kvaliteten
af deres kort og af batteriet, og det kan jeg da kun synge med på!

har du så også problemer med at maskinen ikke altid vil starte op, dvs den
skal slukkes og tændes 3-4 gange inden den går i gang? eller er det bare mig
der er uheldig med min mask!?

Hilsen