MS Windows
briani 27239
Password Recovery i Win2K WKS
Fra : Heine Christensen

Dato : 22-07-03 23:36

Hej med jer.

Hvis jeg har en Win2K Workstation jeg bare skal have lukket op (Den lokale
administrator konto) hvordan griber jeg det an?

På forhånd tak
Heine Christensen

PS: Den er ikke med i noget domæne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 23-07-03 00:12

"Heine Christensen" <hc@teamhm.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
> Hvis jeg har en Win2K Workstation jeg bare skal have lukket op (Den
> lokale administrator konto) hvordan griber jeg det an?

Jeg ved det ikke, men kender dog denne side som måske kan hjælpe:
http://neworder.box.sk/codebox.links.php?&key=hack-nt

eller denne:
http://www.password-crackers.com/crack2.html
hvor der er et link til en russisk side, som jeg ikke fatter noget som helst
af
http://lcp.nm.ru/ skulle være freeware
eller denne:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ skulle være freeware

Hvis det lykkes vil jeg da gerne høre hvord du gjorde, just in case...

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-07-03 15:52

Heine Christensen wrote:
> Hej med jer.
>
> Hvis jeg har en Win2K Workstation jeg bare skal have lukket op (Den lokale
> administrator konto) hvordan griber jeg det an?

Hvis du har mulighed for at skrive på disken (evt. flytte den over i en
anden maskine) så omdøb c:\winnt\system32\logon.scr til noget andet, tag
en kopi af CMD.EXE og omdøb den til logon.scr.
Boot op på disken og lad den stå i logon billedet indtil logon
screensaveren burde gå igang. Istedet vil den nu starte en Command
prompt op hvorfra du kan køre
"C:\WINNT\system32\mmc.exe C:\WINNT\system32\compmgmt.msc" (uden
anførselstegn). Her kan du så resette administrator password.

Bagefter er det så nok en god ide at slette logon.scr og give den
oprindelige logon.scr sit navn igen.

Denne metode har jeg brugt et par gange. Jeg har dog ladet mig
fortælle/læse at det vist ikke burde kunne lade sig gøre pga noget
beskyttelse af systemfiler (kan ikke lige huske detaljer).
Men som sagt har den virket for mig de gange det har været nødvendigt
(på både W2K og WXP).

/Robert

Fra : Heine Christensen

Dato : 23-07-03 20:19

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskyttelse af systemfiler (kan ikke lige huske detaljer).
> Men som sagt har den virket for mig de gange det har været nødvendigt

Tak for det, jeg skynder mig at give informatione videre til rette
vedkommende

HC