Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"på vejen" og "om det"
Fra : max

Dato : 22-07-03 23:19

En almindelig dag ved bænken.. -max-
news:VHiTa.34250$Kb2.1407238@news010.worldonline.dk
news:VFiTa.34248$Kb2.1407072@news010.worldonline.dk

Fra : max

Dato : 23-07-03 02:17

> En almindelig dag ved bænken.. -max-
> news:VHiTa.34250$Kb2.1407238@news010.worldonline.dk
> news:VFiTa.34248$Kb2.1407072@news010.worldonline.dk

Alle billederne er uploaded..-->
http://www.pbase.com/m_a_x/people_life_and_dog

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 23-07-03 07:24

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
news:UllTa.34528$Kb2.1415048@news010.worldonline.dk...

> Alle billederne er uploaded..-->
> http://www.pbase.com/m_a_x/people_life_and_dog

De er virkelig gode.
Men hvorfor har du ikke farvebilledet af hunden med? Det som du har her:
Hvis det er fordi der så ville være et billede for mange til at de kunne
være på én side, så ville jeg hellere undvære billedet af himlen (selvom det
også er et flot billede), og så skifte det ud med hunden.

Mvh. Lars

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:00

> [...]
> være på én side, så ville jeg hellere undvære billedet af himlen (selvom det
> også er et flot billede), og så skifte det ud med hunden.

Jeg tror jeg valgte hunden fra fordi den var så farverig, men du har
ret det ville passe bedre.. Tak Lars..-max-

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-07-03 06:02

Jeg må sgu sige Max, det ser sgu godt ud, både dem her og dem du har vist
tidlliger.
Det eneste jeg lige kunne se var billedet med manden og pigen på budcykel
mangler lidt bevægelse, måske lidt langsommere lukker eller panorering.
Ellers super pics. Keep up the good work.
--
Hilsen Martin.

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:00

[...]

Det er helt rigtigt Martin, det ville være bedre med lidt bevægelse,
men jeg sad og snakkede med hunde ejeren da de kom kørende forbi,
så der var ikke tid til så mange indstillinger - klik klik klik.. Det her var
det bedste, selvom jeg godt kunne have ønsket bevægelse og måske
at ungerne havde armene i vejret eller et eller andet.. Takker..!-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-07-03 07:48

max wrote:
> En almindelig dag ved bænken.. -max-

Ja, de er virkelig gode!

Hvor er det taget henne? jeg syntes det ligner nogle bænke ude på
Øresundsvej...
Hvad sagde manden til at blive fotograferet? du spurgte ham vel...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:02

> [...]
> Øresundsvej...
> Hvad sagde manden til at blive fotograferet? du spurgte ham vel...

Ja de gamle bænke er meget mere fotogene, jeg syns flottere end
meget af det nye der blir sat op, specielt busholdepladser og
metroen er utrolig ikke fotogent. Kan huske en tur til Paris, for år
tilbage, stort set alt jeg pegede kameraet på blev flot. Hvis bare
flere byplanlæggere og designere havde fotografi som hobby.
Jeg holder meget af B&O design, men ikke over det hele..

Den sorte diamant og er det Sprekkelsen, eller hva han hedder der har
bygget kontorer overfor, det er muligt det er go' arkitektur, men fotogent
er det ikke. Sidney Opera, museet i Bilbao og alle Gaudi's bygnings-
værker i Barcelona, det er sku fotogent.. Men det var bænken du spurgte
om, de står på Amager Boulevard..

Det der med at spørge folk har været oppe at vende før her i gruppen,
og jeg må indrømme jeg spørger ikke altid, til gengæld tager jeg ikke
billeder af folk der kke vil fotograferes, men hvis der står et par og kysser
på gaden og billedet er skide flot, så ville det være dumt at ødelægge den
gode stemning, så den må man tage på fornemmelsen. Jeg har 2 måder,
enten er jeg PÅ og i kontakt med "ofrene" eller også er det billeder hvor
folk ikke har lagt mærke til at der er blevet taget et billede, og hvis de
opdager det bagefter, så er det frem med det helt store smil og måske
får man en lille sludder.. Man overskrider nogen grænser og så det er helt
op til fotografen at gøre det til en god oplevelse for alle parter.. Hvis folk
er flinke sender jeg altid en A4 kopi, manden med hunden har efterhånden
mange..-max-

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 23-07-03 08:30

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Dejlige billeder. Men... er det bare mig, eller er der støj i billedet
af himlen? Jeg kan se en mørk prik cirka midt i billedet og en til
venstre i den øverste tredjedel.

mvh
Ole

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:02

> Dejlige billeder. Men... er det bare mig, eller er der støj i billedet
> af himlen? Jeg kan se en mørk prik cirka midt i billedet og en til
> [...]

Støj er der ihvertfald ikke, men det kan godt være der er kommet
støv på sensoren, det er lige kommet fra værksted, men jeg må se
på det..Tak Ole..-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-07-03 11:51

max wrote:

> Støj er der ihvertfald ikke, men det kan godt være der er kommet
> støv på sensoren, det er lige kommet fra værksted, men jeg må se
> på det..Tak Ole..-max-

På mit 10D er der en sensor clean.. Har du det på dit Fuji også?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 23-07-03 12:03

> På mit 10D er der en sensor clean.. Har du det på dit Fuji også?
>
> --
> Vh. Peter Andersen

Næh den mulighed har jeg ikke, jeg plejer at ryste det lidt,
ellers er det en større process med at slå speglet op og puste..
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-07-03 12:26

max wrote:

> Næh den mulighed har jeg ikke, jeg plejer at ryste det lidt,
> ellers er det en større process med at slå speglet op og puste..
Kan du det? jeg mener har du da ikke noget gardin på? men ok så kan du jo
bare lave en bulp exponering mens du puster.

Jeg plejer at bruge en kompressor med ikke alt for meget tryk på til at
puske med...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 23-07-03 12:46

> [...]
> bare lave en bulp exponering mens du puster.
>
> Jeg plejer at bruge en kompressor med ikke alt for meget tryk på til at

Jep den skal vidst stå på bulp, men det er ret kompliceret på
S2, jeg skal ha manualen ved hånden..
En øre sprøjte fungerer fint, en kompressor fylder for meget i
min fotovest..)-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-03 09:41

max wrote:
> En almindelig dag ved bænken.. -max-

Dejlige billeder.

--
-Jens B.

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:02

> Dejlige billeder.
>
> --
> -Jens B.

Mange tak Jens..-max-

Fra : Kenneth

Dato : 23-07-03 10:18

Hvis det billedet er taget igår (tirsdag), så har jeg også et.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:03

> Hvis det billedet er taget igår (tirsdag), så har jeg også et.
>
> Kenneth
> www.ziax.dk

Der er 3 billeder hvilket hentyder du til..??-max-

Fra : Kenneth

Dato : 23-07-03 11:12

> Der er 3 billeder hvilket hentyder du til..??-max-

Det med skyen.

Kenneth

Fra : max

Dato : 23-07-03 11:16

> Det med skyen.
>
> Kenneth

Det vil jeg da gerne se..8))-max-

Fra : Kenneth

Dato : 23-07-03 16:00

> Det vil jeg da gerne se..8))-max-

http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=178

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : max

Dato : 23-07-03 18:00

> http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=178
>
> Kenneth
> www.ziax.dk

FLOT.. mit er bedre..)... just joking....-max-