switch blinker hele tiden ?
Fra : Kim

Dato : 22-07-03 23:18

Hejsa

Måske kan en hjælpe mig med flg:

Har anskaffet mig en switch (hp, 24 port). Jeg har 6 maskiner på den,
herunder et dmz ben til en firewall/router.
Det som undrer mig, det at at alle linket porte de står og blinker med ca. 1
s. mellemrum, og det sker også selv om der ingen trafik er.

Når jeg piller kablet ud til firewallen så stopper de alle med at blinke.

1. Når jeg piller kabel til adsl modem ud så der ingen offentlig nettrafik
er, blinker de forsat
2. Når jeg piller kabel til firewall ud stopper det med at blinke
3. tidligere havde jeg samme opsætning, dog uden dmz, på en anden switch og
der blinkede de ikke

Det må vel være noget i firewallen som hele tiden sender noget ud ?
eller
Kan det virkelig være switchen som gør det ?

Håber der er info nok til at en kan sige noget brugbart.

Mvh
Kim

Fra : Kim

Dato : 23-07-03 11:10

Ja nu er den altså stoppet med alt det blinkeri :)

Må vist hellere se at få lært lidt log af firewall og få installeret det
sniffer prg.

Mvh
Kim