lmhosts og win98/95
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-04-01 01:10

Jeg vil gerne have nogen win98/95 klienter til at logge på en nt/2000 server
på et fremmed netværk, og jeg kan forstå jeg skal have fat i lmhosts fil
eller wins server.

men kan lmhosts filen køre på win98/95 maskiner - og hvordan gør jeg??

jeg kan sagtens pinge ip adressen (og med et navn i hosts filen), men det er
jo noget andet med logon....

/Stig

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 03-04-01 08:15

> men kan lmhosts filen køre på win98/95 maskiner - og hvordan gør jeg??

Ja Lmhosts filen kan godt anvendes på 95/98 maskiner. Filen skal placeres i
dit Windows directory. Der ligger formodentlig en sample lmhosts fil i
forvejen (lmhosts.sam) som du kan kigge på for at se notation mm. Husk at
din lmhosts fil ikke skal have nogen extension.

Hvis du skal logge på et domæne kan du anvende #DOM: Keyword til at fortælle
at den pågælde maskine er DC'er i det pågældende domæne.

Mvh.
- Jakob

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-04-01 14:42

"Jakob Nilsson" <jakobnilsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> forvejen (lmhosts.sam) som du kan kigge på for at se notation mm. Husk at
> din lmhosts fil ikke skal have nogen extension.

Tak for hjælpen. Jeg skal logge på et domæne (TESTSERVER) der er bag en
router på 123.123.123.123 og routeren "natter" portene 137-139 (jeg er ikke
helt sikker på de porte, men det er de rigtige der er skrevet i routeren)
til maskinen med domænet.

Jeg har skrevet en lmhosts fil i mit windows bibliotek:
123.123.123.123 server2 #DOM:TESTSERVER

men når jeg forsøger at logge på fra en maskine (som godt kan nå serveren
med andre prog, ftp, terminal services osv.) med brugernavn og password og
server "server2", siger den at der ikke er en server til at kontrollere
adgangskoden....

Nogen ideér?

/Stig

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 03-04-01 18:07

[Major snip]
> Nogen ideér?
[snip]

Kan du lave en net view \\server2 ? Og hvad med en net view
/domain:testserver ?

BTW, server2 er en pdc eller bdc i domainet testserver?

- Jakob

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-04-01 00:51

> [Major snip]
> [snip]
>
> Kan du lave en net view \\server2 ? Og hvad med en net view
> /domain:testserver ?

Lige nu sidder jeg bag routeren (på samme lokalnetværk), og der virker det
ikke, men jeg prøver igen, når jeg kommer "udenfor".

> BTW, server2 er en pdc eller bdc i domainet testserver?

øøøhhh ordforklaring (pdc/bdc)? (tænke tænke) Mener du primær domæne server?
Ja, der er kun den ene!

/Stig

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-04-01 15:07

> [...]
> [Major snip]
> [snip]
>
> Kan du lave en net view \\server2 ? Og hvad med en net view
[snip]

Nej det kan jeg ikke ......

/Stig

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 05-04-01 07:48

> Nej det kan jeg ikke ......

Dine "Net View" kommandoer fejler både internt og eksternt? Er der er
fejlbesked?

- Jakob

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-04-01 23:01

> Dine "Net View" kommandoer fejler både internt og eksternt? Er der er
> fejlbesked?

C:\WINDOWS\Skrivebord>net view \\server2

Fejl 53: Det computernavn, der er angivet i netværksstien, findes ikke.
Kontroller, at du angiver computernavnet korrekt, eller prøv igen senere,
når
fjerncomputeren er tilgængelig.

/stig