Ang. kattegrus
Fra : Bong

Dato : 22-07-03 20:37

Hej, jeg ved der er blevet spurgt om råd til kattegrus, men jeg spørg
alligevel.

Jeg har to katte, som er indekatte, de har en kattebakke som er overdækket
og med låge, eneste udluftning i den er i toppen hvor der er nogle
udluftningsriller.
Jeg har prøvet både billig og dyrt kattegrus, men fælles for det er at det
ikke tørre hurtigt nok, det vil sige når kattene tisser bliver det ikke helt
tørre klumper. Jeg har altid brugt klumpende kattegrus og det vil jeg også
bruge fremover.
Men hvad er det bedste jeg kan vælge, det skal både være godt men også gerne
billigt og nemt at have med at gøre.

Jeg håber i kan hjælpe mig :)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-07-03 21:17

Hejsan

Faktas klumpende kattegrus er godt og billigt, men det støver meget.

Ellers kan jeg anbefale Everclean, men det er ikke billigt.

Super Carina er også godt, til middelpris.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 22-07-03 21:10

<klip> Jeg har prøvet både billig og dyrt kattegrus, men fælles for det er
at det
> ikke tørre hurtigt nok, det vil sige når kattene tisser bliver det ikke
helt
> tørre klumper.
</klip>

Jeg ved at Svedsken bruger noget der hedder CatOkay (1,5kg for 50kr holder
min. 1 måned til en kat), det skulle være fremragende ifgl. Benedikte. Jeg
har ikke selv prøvet det endnu. Men jeg vil absolut prøve det, da det
forlyder at være ganske fremragende. Jeg bruger pt. Catty, grøn
kattestrøelse til kræene, men det tørre ikke ret hurtigt, så det dur' nok
ikke til dig...mine katte elsker det bare :)
Benedikte er på ferie lige nu så jeg ved sørme ikke helt sikkert hvor hun
køber det, men mener det er i ZooCity. Så hvis du er i nærheden så prøv det
engang og se hvad du synes :)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Dina Rasch

Dato : 22-07-03 21:58

Hej NG

Køb EXTREME CLASSIC det virker !!!

Det er ikke billigt at købe i første omgang - men i længden er det, da man
ikke skal skifte det hele ud. det er meget fint og meget hårdtklumpende. Det
fine Canadiske sand gør, at man ikke ryster klumperne fra hinanden når man
skal si sandet fra i kattebakke-skeen, det render lige igennem. Husk ALTID
at have et tykt lag i bakken 10-15 cm., og fyld altid lige så meget i igen
som du har taget, når du har tømt bakken.

Missehilsner fra Dina
www.katteriandi.vestrupgaard.dk

Bong <beenfeldt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SngTa.34192$Kb2.1393758@news010.worldonline.dk...

Fra : Winther

Dato : 22-07-03 22:32

"Dina Rasch" <dinas@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at have et tykt lag i bakken 10-15 cm., og fyld altid lige så meget i igen
> som du har taget, når du har tømt bakken.

Jeg bruger compact ultra fra Vitakraft. Samme egenskaber som ovenstående.

Vh. Winther

Fra : kbdut

Dato : 22-07-03 22:15

"Bong" skrev d. 22-07-03 20:37 dette indlæg :
> [...]
også
> bruge fremover.
> Men hvad er det bedste jeg kan vælge, det skal både være godt men også

Hej Bong

Vi har 1 norsk skovkat og en maine coone. vi køber kattegrus hos Aldi en
grøn pose med 10 liter det hedder ko-kra og er klumpende. 1 pose koster
kr. 20,- og kattene er indekatte. Vi bruger max 3 poser pr. måned. Det
skal lige siges i samme åndedrag at kattene får royale canin at spise,
de optager en hel del af tørkosten og derfor er der heller ikke så meget
afføring som ventet. Vi er meget tilfredse med dette kattegrus af
bentonit (grå).

Med venlig hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : maz

Dato : 22-07-03 22:33

"Bong"> wrote in message
> [...]
> bruge fremover.
> Men hvad er det bedste jeg kan vælge, det skal både være godt men også

Køb 'Sille' - klumpende kattegrus fra Fakta (8 liter for 23,-) - det virker
fint og holder længe. Jeg har ikke støvproblemer med det, som Nina
beskriver. Men husk at urinen lige skal have tid til at trænge ind i gruset,
så det skal ligge et par timer før det klumper ordentligt.

Maria

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 22-07-03 22:47

On Tue, 22 Jul 2003 21:37:22 +0200, "Bong" <beenfeldt@hotmail.com>
wrote:

>Men hvad er det bedste jeg kan vælge, det skal både være godt men også gerne
>billigt og nemt at have med at gøre.

Lindo Samme kvaliteter som Extreme Classic, men støver ikke lige
så meget, og er en del biligere.

Extreme Classic, 16 kr. for 159,-
Lindo, 30 kg. for 200,-

Begge i Poppi.

Jeg har tidligere brugt Extreme Classic, og det er et kanon godt
produkt. Men når man sammenligner med prisen på Lindo, og at Lindo er
lige så godt både mht. klumpning og lugt, PLUS det ikke støver så
meget, så er jeg klart gået over til Lindo.

--
Jacob

Fra : Bong

Dato : 22-07-03 23:22

Tak for svarende instil videre, hvor kan man købe Lindo, jeg bor i Holstebro
Jylland...

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 23-07-03 02:49

On Wed, 23 Jul 2003 00:22:27 +0200, "Bong" <beenfeldt@hotmail.com>
wrote:

>Tak for svarende instil videre, hvor kan man købe Lindo, jeg bor i Holstebro
>Jylland...

Rigtig godt spørgsmål - jeg aner det ikke

--
Jacob

Fra : kbdut

Dato : 23-07-03 08:29

"Bong" skrev d. 22-07-03 23:22 dette indlæg :
> Tak for svarende instil videre, hvor kan man købe Lindo, jeg bor i
Holstebro
> Jylland...

jeg har fundet ud af at lindo har skiftet navn til popi og det eneste
sted jeg har fundet på nettet er i frederikshavn. her er adressen til
hjemmesiden www.kjdogfood.dk/Kat/lindo.htm

Hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 23-07-03 13:54

Hej

jeg bor også i Holstebro, der er desværre ingen Poppi i jylland så vi får
svært ved at købe Lindo. Jeg bruger Extreme.C og det er rigtig godt og kan
købes i bonnie på struervej. Måske kan de skaffe Lindo?

Venlig hilsen Vibeke

Fra : Bong

Dato : 23-07-03 18:58

Men er Poppi lige saå godt som Extreame C.?`?? for jeg kommer til tider op
nord på...

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 23-07-03 19:00

On Wed, 23 Jul 2003 19:58:15 +0200, "Bong" <beenfeldt@hotmail.com>
wrote:

>Men er Poppi lige saå godt som Extreame C.?`?? for jeg kommer til tider op
>nord på...

Poppi er dyrehandler-kæden. Men de har vist lige taget EC ind som
husmærke, hvor der så bare står poppi på.

Og ja, Lindo - synes jeg - er lige så godt som EC. Faktisk bedre,
fordi det støver mindre, og koster mindre.

--
Jacob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-07-03 20:45

Hvor køber du Lindo ?

/ KimK

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 23-07-03 21:52

On Wed, 23 Jul 2003 21:44:43 +0200, "Kim Kristensen"
<kimk@SLETTESamitek.dk> wrote:

>Hvor køber du Lindo ?

I Poppi... som der står ))

--
Jacob

Fra : Tanja Petersen

Dato : 23-07-03 22:40

Jeg bruger Mega Cats, det er lige som Ekstreme C. Men der er ikke lige så
meget duft i og så støver det mindre.
Du kan se det på www.get2pet.dk

Venlig Hilsen
Tanja