MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
autorun
Fra : Allan

Dato : 22-07-03 19:52

hej gruppe

hvor er det nu lige man ændre indstillingen autorun så cd´en starter selv ?
det er noget med at man ændre værdien 0 til 1 men jeg husker ikke hvor.
jeg kører winme
beklager, Knud

Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-03 20:16

"Allan" <fartiltre@ping.dk> skrev :

>hvor er det nu lige man ændre indstillingen autorun så cd´en starter selv ?
>det er noget med at man ændre værdien 0 til 1 men jeg husker ikke hvor.
>jeg kører winme

Hvorfor vil du ikke bruge TweakUi til det?
Det er da langt det nemmeste.

Den fylder under 100 Kb at hente, så det skulle være til at
overkomme.
--
Knud

Fra : Allan

Dato : 23-07-03 18:05

> Hvorfor vil du ikke bruge TweakUi til det?
> Det er da langt det nemmeste.
>
> Den fylder under 100 Kb at hente, så det skulle være til at
> overkomme.

hvad er TweakUi, og hvordan bruger man det ?

Allan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 17:27

In dk.edb.system.ms-windows, Allan <fartiltre@ping.dk> says...
> hvad er TweakUi, og hvordan bruger man det ?

Kender du Google?

Når du har hentet TweakUI højreklikker du på den og installerer den.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-03 18:24

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft wrote:

>Hvorfor vil du ikke bruge TweakUi til det?
>Det er da langt det nemmeste.

Jeg synes sgu at det er nemmere at gøre som han selv foreslår, nemlig
at sætte 'AutoRun' til '0' i Start -> Kør -> regedit ->
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom.

Men smag og behag er jo forskellig. :)

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Allan

Dato : 23-07-03 18:59

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at sætte 'AutoRun' til '0' i Start -> Kør -> regedit ->
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom.

der er ikke en som hedder cdrom, hvad kan den så hedde

Allan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-03 19:10

In dk.edb.system.ms-windows, Allan wrote:

>der er ikke en som hedder cdrom, hvad kan den så hedde

Så er det jo lige før at det faktisk bliver nemmere med TweakUI. ;)

Det må være fordi at du bruger Windows ME, den har jeg ikke så meget
erfaring med. Du kan prøve at søge efter 'værdier', der hedder
"autorun", i registreringsdatabasen (søg på hele ordet). Jeg fandt tre
da jeg prøvede, en under hvert "CountrolSet".

PS: Jeg ved ikke noget om TweakUI til Windows ME, det er derfor jeg
ikke giver dig et link - ikke for at være uforskammet. :)

Fra : Allan

Dato : 23-07-03 21:17

> [...]
>
> PS: Jeg ved ikke noget om TweakUI til Windows ME, det er derfor jeg
> ikke giver dig et link - ikke for at være uforskammet. :)

du er bestmt ikke uforskammet men kommer tværtimod med kvalificerede bud,
tak for det men det gav ikke resultat endnu

Allan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-03 21:39

In dk.edb.system.ms-windows, Allan wrote:

>du er bestmt ikke uforskammet men kommer tværtimod med kvalificerede bud,
>tak for det men det gav ikke resultat endnu

Nå ok, så skyder jeg også på TweakUI, må jeg nok beklage. ;) Jeg vil
tro at det er denne her du skal bruge, selv om den er lidt gammel:

<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>.

Det er et program som lader dig ændre på en hel del af Windows'
skjulte indstillinger, som f.eks. autorun.

Jeg tror nok at den nye (en del af XP PowerToys) kun er til Windows
XP, men jeg er ikke /helt/ sikker. Denne her er du i hvert fald sikker
på virker til Windows ME.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 00:14

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> skrev :

>Jeg tror nok at den nye (en del af XP PowerToys) kun er til Windows
>XP, men jeg er ikke /helt/ sikker. Denne her er du i hvert fald sikker
>på virker til Windows ME.

Korrekt, det er TweakUi 1.33 man skal bruge til Me og det er det
link du har og Allan har fået linket tidl., da han først spurgte
i en forkert gruppe.
--
Knud

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-03 07:56

> [...]

>Korrekt, det er TweakUi 1.33 man skal bruge til Me og det er det
>link du har og Allan har fået linket tidl., da han først spurgte

Nå ok, jeg synes også at det lød som om I havde snakket sammen før. ;)

Fra : Allan

Dato : 28-07-03 11:18

hej igen
efter lang tids kamp er det nu endelig lykkedes mig at få tweakui til at
fungere og problemet er løst. tak for hjælpen/kampen

Allan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-07-03 23:44

"Allan" <fartiltre@ping.dk> skrev i en meddelelse

> tak for det men det gav ikke resultat endnu

start
indstillinger
controlpanel
system
enhedshåndtering
cdromdrev

afkryds "autostart ved indsættelse af cd"

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-03 19:07

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> skrev :

>Men smag og behag er jo forskellig. :)

Det kræver jo bare at man lige præcis ved, hvor man skal ændre
det og mange er bange for at rode i regedit.
--
Knud

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-03 19:14

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft wrote:

>Det kræver jo bare at man lige præcis ved, hvor man skal ændre
>det

Man skal også kende til TweakUI for at kunne hente det og bruge det.

>og mange er bange for at rode i regedit.

Ja, det har jeg aldrig forstået, det er ikke farligere end så meget
andet man foretager sig på computeren.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 17:26

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> says...
> Ja, det har jeg aldrig forstået, det er ikke farligere end så meget
> andet man foretager sig på computeren.

Jo, meget. Et lille fejltrin derinde og alt er smadret.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-03 18:05

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Jo, meget. Et lille fejltrin derinde og alt er smadret.

Nej. Man henter også mange filer fra nettet og modtager meget spam med
vedhæftninger. Ét lille fejltrin _her_ og alt kan være ligeså smadret.

Personligt er jeg mere bange for at komme til at åbne en vedhæftet fil
fra en spammail, ved et utroligt uheld, end jeg er for at "komme til"
at slette noget i registreringsdatabasen. Man skal sgu være "dummere"
for at ødelægge /den/, end man skal være for at få en virus.

Netop fordi folk har respekt for registreringsdatabasen, er det ikke
farligt at kigge lidt rundt i den og rette nogle værdier derinde. Der
er jo ingen der går derind og sletter på livet løs - i så fald, ville
samme personer sagtens kunne finde på at slette dllcache'en i XP, for
herefter at gå i gang med at rydde Windows-installationen for vigtige
systemfiler. Det er usandsynligt.