Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nybegt ejer af IXUS400, men har problemer!
Fra : Henrik Jensen

Dato : 22-07-03 18:35

Hej i gruppen

Så blev det endelig tid til at investere, og det blev det populære IXUS400.
Valget faldt på dette pga. de mange anbefalinger her fra gruppen, og så
tiltalte størrelsen mig også.
Men hvad er værre end når ens nye legetøj ikke fungerer den første aften?
Kameraet fejler ganske givet intet, men derimod kan jeg ikke installere
programmerne på den medfølgende "Canon Digital Camera Solutions Disk", og
dermed kan jeg ikke overføre billederne til PC'en.
Mit styresystem er Win2000 professionel.
Er der andre der har prøvet lignende, og findes der alternative programmer
jeg kan anvende?

Desuden vil jeg meget gerne høre hvilken software jeg skal anskaffe for at
behandle billederne efterfølgende. Der er garanteret nogle programmer som
bare er "must have".

Det bør nævnes er jeg er næsten ny indenfor dig. foto, men har en del
kendskab til teknik, PC m.m.

Mvh. Henrik

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-07-03 19:23

Hej Henrik,

> [...]
> dermed kan jeg ikke overføre billederne til PC'en.
> Mit styresystem er Win2000 professionel.

Jeg ejer også en Canon IXUS 400 og er rigtig glad for den.

Ligesom dig benytter jeg mig af Windows 2000, men oplever dog ingen
problemer med softwaren. Den installere helt fint uden problemer så måske
din CD fejler noget?

Det er mit bud, men der kan selvfølgelig være masser af andre grunde.

> Desuden vil jeg meget gerne høre hvilken software jeg skal anskaffe for at
> behandle billederne efterfølgende. Der er garanteret nogle programmer som
> bare er "must have".

Jeg vil anbefalde dig Paint Shop Pro. Et vældig godt program som ikke er
vildt dyrt.

Adobe Photoshop er kongen, men den koster også sindssygt meget. Jeg vil
vælge Paint Shop Pro.

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 22-07-03 19:46

Prøv at afinstallere driveren igen.
Gå ind på denne side
http://ww2.canon-europe.com/support/driver_download/index.asp
Find driveren til dit kamera, download driveren og installerer den. (Uden
kameraet er tilsluttet)
Genstart computeren. Nu tilslutter du kameraet, og så skulle der gerne være
et nyt drev i stifinderen, som er dit kamera.
Det skulle fungere.

Det nok bedste program til billedbehandling er PhotoShop 7, men også
PhotoShop Elements 2 er rigtigt godt, og meget mere enkelt at bruge, og det
koster kun en tiendedel, og kan vel 90% af hvad PhotoShop 7 kan.

Hilsen Hans

Fra : JH

Dato : 23-07-03 09:24

Hans Chr. Sørensen wrote:

> [...]
> PhotoShop Elements 2 er rigtigt godt, og meget mere enkelt at bruge,
> og det koster kun en tiendedel, og kan vel 90% af hvad PhotoShop 7

PSE 2 kan 90% af hvad PSP 7 kan???
Er det noget du ved - eller noget du gætter dig til?

JH

Fra : N. Christensen

Dato : 23-07-03 09:47

Der er en sammenligning PSE2 med PSP på Adobes hjemmeside. Men den er
naturligvis ikke uvildig.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-07-03 10:41

"N. Christensen" skrev...
> Der er en sammenligning PSE2 med PSP på Adobes hjemmeside. Men den er
> naturligvis ikke uvildig.

Endelig er der jo Photoplus 5,5 som er ganske gratis
og kan downloades hér:
http://www.freeserifsoftware.com/index.asp

Den kan mere end rigeligt til de fleste...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 23-07-03 16:08

Svar til JH: Jeg har kendskab til begge programmer og har prøvet begge over
en periode, bruger til dagligt PhotoShop 7 selv. Mit udtryk 90% skal ikke
tages for at være præcist, men et udtryk for at det kan det meste.
Så helt gætteri er det ikke.

Hilsen Hans

--------------

Fra : JH

Dato : 24-07-03 08:57

Hans Chr. Sørensen wrote:
> [...]
> begge over en periode, bruger til dagligt PhotoShop 7 selv. Mit
> udtryk 90% skal ikke tages for at være præcist, men et udtryk for at

OK - det var ikke for at være ubehagelig
Men PhotoShop 7 er alt for dyr, ihvertfald for min pengepung.
Hvis det holder stik med 80-90% er PhotoShop Elements 2
jo et rigtig godt køb - og brugerfladen er som du selv siger
lettere tilgængelig.
PaintShopPro 8 skulle vist også være rigtig god..

JH

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-07-03 10:35

I Windows 2000?

Kurt Brixen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-08-03 22:54

Kurt Brixen <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev:

> I Windows 2000?

Næh, det er da vist en XP feature....??

Jeg har iøvrigt samme problem som Henrik
Er der slet ingen med en løsning ?
jeg har forsøgt at hente ny driver fra Canons website, men det hjælper ikke

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-08-03 06:33

Henrik Jensen wrote:
> Er der andre der har prøvet lignende, og findes der alternative programmer
> jeg kan anvende?

Jeg har aldrig brugt min efter at jeg købte en kortlæser - jeg synes det
er _så_ meget lettere hurtigere og 'mere mig' at arbejde med. Så kommer
kortet frem som et ekstra drev når den usb-baserede kortlæser er sat i.

MEN det skulle jo gerne kunne virke på den anden måde - kan du ikke
snakke med forhandleren om lidt support - måske vil han tilbyde at bytte
til en ny version af skiven...

> Desuden vil jeg meget gerne høre hvilken software jeg skal anskaffe for at
> behandle billederne efterfølgende. Der er garanteret nogle programmer som
> bare er "must have".

tjah - jeg er ret vild med ACDSee, som findes i en aldrigt-udløbende
reklamebaseret prøveversion, som imidlertid virker glimrende. Den giver
god oversigt over billederne og kan det basale såsom tabsfri jpeg rotation.

jpeg crops <> hører til i min 'must' bunke.

Photoshop ER meget lækkert, men også dyrt. GIMP er en gratis-pendant,
som kan næsten det samme som photoshop, og på enkelte områder vist også
lidt mere. <http://www.google.com/search?q=gimp%20windows>

mvh

Jesper Brunholm