Xylofonjazz
Fra : Martin Ploug

Dato : 22-07-03 17:55

Hej HG

Er her nogen der kan give mig nogle forslag til noget
lækkert xylofonjazz?
Jeg tænker på sådan noget instrumental jazz, der bare svinger
med bl.a. ja - xylofon.
Jeg vil gerne have nogle navne på nogle orkestre og evt. albums.

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 22-07-03 18:17

Martin Ploug skrev:

> [...]
> med bl.a. ja - xylofon.
> Jeg vil gerne have nogle navne på nogle orkestre og evt. albums.

Du er lille smule skævt i byen...jeg er mest tilbøjelig til at tro at du
tænker på vibrafon og/eller marimba.

Et par forslag:
Pierre Moerlens Gong: Time Is The Key
Gene Krupa · Lionel Hampton · Teddy Wilson (1956)

- og så det meste af Frank Zappa fra ca.`70-76

hvm
--
"...I am no Guitar Hero; I want to be a guitar's hero!"
--- Steve Hillage – 'New Age Synthesis (Unzipping The Zype)'

Dan Armstrong discreet 9-way Strat rewiring:
http://inet.uni2.dk/~i33745/rewire.htm

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-07-03 22:46

Martin Ploug skrev:

> Er her nogen der kan give mig nogle forslag til noget
> lækkert xylofonjazz?

Hvis det må være *vibrafon*, kan jeg også bidrage med
et forslag: Gary Burton. Han har lavet mange jazzplader
i den stille genre, samt min favorit:

den mere "elektriske": "Good Vibes"
(p. 1970, rec. 1969) Atlantic/Koch KOC CD 8515
- den er ret sjælden, men mega-fed-lækker.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 07:38

Hmmm Zappa......

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-03 08:02

Dallemusen toppostede:
> Hmmm Zappa......

Ham har jeg da ikke nævnt i denne tråd.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Men jeg er også Zappolog, og der *er* da

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 08:57

Sorry var uopmærksom.... En længere oppe

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 23-07-03 12:41

Dallemusen toppostede:

> Hmmm Zappa......

Ruth Underwood i Zappas band; tidsperioden er `72-´78 ved nærmere
eftersyn.

hvm

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 14:11

Det var hende '70'er bebsen der gik fuldstændig jazz kold ikke?
Jeg tror jeg har en koncert på Video fra stockholm hvor hun spiller hmmm
tror den er fra '73.

c",)
Daniel Nielsen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-07-03 02:13

Martin Ploug wrote:
> [...]
> med bl.a. ja - xylofon.
> Jeg vil gerne have nogle navne på nogle orkestre og evt. albums.

Roy Ayers.. wauu det er læksi

ö_Ö

-Sune

--