MS Windows
briani 27239
Nedluknings problemer xp pro dk??
Fra : Birger

Dato : 22-07-03 15:56

Jeg er blevet henvist hertil så jeg håber det rigtigt
Min Windows xp pro er lige pludselig 4 til 5 min om at lukke ned,det kan
godt være jeg har installeret noget jeg ikke skulle have gjort, håber der er
nogle der hjælpe.
på forehånd tak
Hilsen Birger

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-07-03 16:26

On Tue, 22 Jul 2003 16:56:29 +0200, "Birger" <bsa@ofir.dk> wrote:

> [...]
>godt være jeg har installeret noget jeg ikke skulle have gjort, håber der er

Du kan prøve at ændre det her, det hjalp for mig.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

Min er sat til 1000, men kan ikke lige huske hvad den er som standard

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-07-03 16:35

Kim Hansen skrev:

> Min er sat til 1000, men kan ikke lige huske hvad den er som standard

20000.

Madsen.

Fra : webfactor

Dato : 22-07-03 20:20

Du kan også prøve denne her.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
find variablen AutoEndTask giv den værdien 1
www.webfactor.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 12:43

Birger skrev:

> Min Windows xp pro er lige pludselig 4 til 5 min om at lukke
> ned,det kan godt være jeg har installeret noget jeg ikke skulle
> have gjort, håber der er nogle der hjælpe.

Jeg kan så fortælle at jeg oplever det samme problem, så det er
nok kommet med en opdatering. Spørgsmålet er så bare hvilken.

Der er ikke noget galt hvis jeg får den genstartet og umiddelbart
efter genstarter den igen, men hvis den har stået og kørt i flere
dage, hvad den ofte gør, så er den stort set umulig at få til at
genstarte eller lukke. Det kan også ske hvis den kun har kørt i
en dags tid siden sidste genstart, men aldrig hvis den kun har
været tændt i kortere tid.

Jeg har prøvet at stille "WaitToKillServiceTimeout" ned på 1000.
(Dagen før at du sendte <news:fgcTa.121$m57.89@news.get2net.dk>,
så det var derfra at jeg vidste at standardværdien er 20000),
men det har ikke hjulpet noget. Det har 'AutoEndTask' heller
ikke, så der må være noget andet galt.

Madsen.

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-07-03 14:37

Jeg ved ikke om den kan have indvirkning på lukke hastighed, men der
sker ikke noget ved at afinstallere dette hotfix.
Det kan gøres via tilføj/fjern programmer.

Mange brugere har fornyeligt haft bøvl med småfrysning i Windows XP.
Det skyldtes en Hotfix, som blev installeret automatisk, hvis man
havde Autoopdatering slået til. Hotfix'en hedder 811493 og hvis den er
installeret bør den afinstalleres.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-07-03 14:37

Kom lige i tanke om at hvis du har Nvidia grafik drivers installeret;

Gå ind i "Run" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde: "NVidia Driver Helper
Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælg "Manual" og klik "Ok".

Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 14:46

Kim Hansen skrev:

> Kom lige i tanke om at hvis du har Nvidia grafik drivers installeret;

Det har jeg så heller ikke, men tak for tippene.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 14:46

Kim Hansen skrev:

> Det skyldtes en Hotfix, som blev installeret automatisk, hvis man
> havde Autoopdatering slået til. Hotfix'en hedder 811493 og hvis
> den er installeret bør den afinstalleres.

Det er et overstået kapitel. Den første udgave af 811493 havde ganske
rigtigt et problem med at Windows blev langsom hos mange, men det er
løst i en ny udgave af 811493. Jeg har prøvet at afinstallere den for
at se om den nye 811493 har noget med genstartsproblemet at gøre, men
det har det desværre ikke.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-07-03 09:48

On Fri, 25 Jul 2003 13:43:13 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>jeg oplever det samme problem, så det er
>nok kommet med en opdatering. Spørgsmålet er så bare hvilken.

Melder du tilbage her når du har fundet svaret?

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-07-03 12:50

Peter Loumann skrev:

> Melder du tilbage her når du har fundet svaret?

Jep, men indtil videre har det set sort ud.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-03 19:38

On Sun, 27 Jul 2003 13:49:41 +0200, Thomas Madsen

Fra : Birger

Dato : 29-07-03 08:12

Jeg har fundét ud af det , men jeg ved ikke hvor meget det hjælper jer
andre, det var min Intel(R) Application Accelerator der var sat ud af
funktion af en eller anden grund, så da det var i orden, afbrød den normalt
,mit bundkort er et Asus P4PE med Intel 82801AA, 82801AB, 82801BA or 82801DB
controller, jeg håber det kan hjælpe nogle af jer.
Hilsen Birger

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-03 09:20

On Tue, 29 Jul 2003 09:11:49 +0200, "Birger" <bsa@ofir.dk> wrote:

>Jeg har fundét ud af det , men jeg ved ikke hvor meget det hjælper jer
>andre, det var min Intel(R) Application Accelerator der var sat ud af
>funktion af en eller anden grund

Det er tænkeligt. Jeg har også den Intel-ting kørende.

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-03 19:40

On Sun, 27 Jul 2003 13:49:41 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>[på hvilke update der forårsager problemet]?

>Jep,

På forhånd tak!

>men indtil videre har det set sort ud.

Nåhr, det går nok. Du plejer at kunne kringle den slags.