Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Endelig egne billeder til bedømmelse.
Fra : lars bo

Dato : 22-07-03 15:29

Jeg har nu fået etableret noget der ligner en hjemmeside
www.stien.dk/galleri , hvor jeg har et par billeder liggende på prøve.
Det skal understreges at siden endnu ikke er færdig, men jeg vil gerne
præsenterer enkelte billeder, samt vide om størrelsen er rigtigt valgt samt
om farven på baggrunden er korrekt.
Kommenter endelig også billederne.
hilsen
lars bo

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-07-03 16:41

lars bo wrote:

> [...] samt vide om størrelsen er rigtigt valgt samt om farven på
> baggrunden er korrekt.

Det ser ud som om du har gemt både thumbnails og de store udgaver i
kvalitet 90 eller 95 på den klassiske skala fra 1-100. Det bliver det
hele temmelig tungt af. Prøv med 60-70 til thumbnails og 75-85 til de
store udgaver.

Jeg vil anbefale at du prøver at bede om kritik af navigation i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros. Det tog noget til før jeg fandt ind
til billederne.

Det hele virker forøvrigt teknisk fint i Opera 7 til Windows. Den
ignorerer dog (heldigvis) forsøget på åbne et maksimeret vindue uden
vundueskant & knapper samt forsøget på at slå højreklik fra.

> Kommenter endelig også billederne.

De 6 billeder i galleriet sagde mig ikke så meget. De virker lidt små-
overskyet fugtige. Der var dog nogen på forsiden af stien.dk der så
interessante ud. Kommer de også i galleriet?
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-07-03 19:02

On 22 Jul 2003 15:41:16 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

>Det tog noget til før jeg fandt ind til billederne.

Det lykkedes ikke for mig.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-07-03 22:38

Peter Loumann wrote:

> Det lykkedes ikke for mig.

Jeg er blandt de heldige som har fundet en 6 - 7 billeder, der
alle ligner noget der er scannet med dårlig scanner...!

Og min konklution var, at det var en frygtelig masse html for så
få billeder, det kunne jo være klaret med noget meget mere enkelt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 22-07-03 18:45

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal understreges at siden endnu ikke er færdig, men jeg vil gerne
> præsenterer enkelte billeder, samt vide om størrelsen er rigtigt valgt

Hej Lars Bo.

Umiddelbart lader navigeringen til at være det store problem. Det er
vanskeligt at komme ind til billederne. Desuden synes jeg, at billedet du
har som baggrund på forsiden er lidt uheldig. Idéen er meget god, men
anvender man en større opløsning, så vil billedet blive gentaget flere
gange. Hvis du vil have succes med det, skal du lave en ramme øverst og
nederst, som er variable, ligesom dem du har i siderne. Håber du forstå hvad
jeg mener. Jeg er heller ikke vild med den måde, billederne åbner i sin egen
ramme på, men det er vel en smagssag. Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : lars bo

Dato : 24-07-03 19:12

Tak for alle svar.
Siden er nu ved at blive ændret så søgningen bliver mere simpel, og når det
er gjort vil jeg lægge nogle flere billeder ud, og igen bede om kommentarer.
hilsen
lars bo