MS Windows
briani 27239
Program vil ikke
Fra : Kim Larsen

Dato : 22-07-03 15:09

Hej i gruppen

Nogen jeg kender har købt ny computer, og samtidig opgraderet fra win. 95
til 98. Det hele blev ghostet over på den nye harddisk, hvor efter
opgraderingen skete, det gik også meget godt. Det meste virkede bag efter,
men, der er et program som ikke vil makke ret. Det er et program de har fået
af en leverandør over nogle varer, men firmaet er for længe siden overtaget
af nogle andre, men de vil gerne bruge dette gamle program til at finde de
stumper de skal have hjem, for det er nemmere end det nye system. Men hver
gang programmet forsøges startet, så kommer der et DOS vindue frem og
fortæller der er en runtime error og så et eller andet nummer jeg ikke
husker. Hvad kan man gøre for at få det program til at virke i win. 98 ?
Der er også andre "programmer" i programmet, til andre formål, og de kører
fint, men lige det her med data basen, det vil ikke køre.

Kim Larsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-07-03 15:14

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men hver
> gang programmet forsøges startet, så kommer der et DOS vindue frem og
> fortæller der er en runtime error og så et eller andet nummer jeg ikke
> husker.

Det nummer må du meget gerne finde ud af.
Har oplevet flere programmer kodet i
Pascal som har nægtet
at køre på en maskine med en CPU
der er hurtigere en ca. 200 MhZ.
Den fejl jeg er stødt på er en
Runtime Error 200.
Det er et kendt problem og der er lavet
nogle fixes som i nogle tilfælde kan få
det til at køre igen - det har dog ikke
været tilfældet i de situationer jeg har
stået i
--
Peter J

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-07-03 15:23

Peter Jensen skrev:

> Har oplevet flere programmer kodet i Pascal som har nægtet at
> køre på en maskine med en CPU der er hurtigere en ca. 200 MhZ.
> Den fejl jeg er stødt på er en Runtime Error 200.

Jeg har det samme problem med nogle ældre menu-systemer på CD'er
som er skrevet i Pascal.
Løsningen er her at køre Moslow som tvinger CPU'en ned i hastighed
imens programmet kører. Når man lukker programmet ryger hastigheden
på CPU'en op igen.

<http://www.countrymark.com/secure/Energy/MOSLOW.COM>

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-07-03 16:04

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Løsningen er her at køre Moslow som tvinger CPU'en ned i hastighed
> imens programmet kører. Når man lukker programmet ryger hastigheden

Jeg har hentet det program du har linket til, så vil jeg prøve det, også et
andet program til at sætte hastigheden ned som er blevet anbefalet via min
mail er turbo, det vil jeg også prøve, så skal jeg nok vende tilbage med
resultatet.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-07-03 16:02

> [...]
> nogle fixes som i nogle tilfælde kan få
> det til at køre igen - det har dog ikke
> været tilfældet i de situationer jeg har

Jeg skal ned og kigge på sagerne i morgen, så skal jeg nok tage nummeret
med, for jeg er ikke helt sikker på hvad det er for et, men når du skriver
200, så er der noget der vækker minder, men er ikke sikker på om det er det
helt rigtige tal.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-07-03 14:58

> [...]
> nogle fixes som i nogle tilfælde kan få
> det til at køre igen - det har dog ikke
> været tilfældet i de situationer jeg har

Det var en Runtime Error 200 der kom.
Jeg har ellers løst problemet med programmet der ikke ville køre med et af
de programmer der sætter hastigheden ned på cpu'en, så det er meget godt, og
alle er glade

Tak for hjælpen til dem der hjalp med en løsning.

Kim Larsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-07-03 15:17

> [...]
> efter opgraderingen skete, det gik også meget godt. Det meste virkede
> bag efter, men, der er et program som ikke vil makke ret.

Så gik det jo ikke godt
Jeg ville lave en ren installation på den nye maskine, for ikke at have
"rester" af win95 liggende og spolere win98.

Desuden er der mange hardwareændringer i forbindelse med at flytte
styresystemet fra en maskine (som jeg gætter på er meget gammel) til en ny
maskine.

Evt lave en dualboot, så de kan starte win95 når de skal bruge programmet og
win98 til alt andet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-07-03 16:07

> [...]
> mvh Søren Nielsen
> http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
> Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den

Nu var det ikke mig der lavede denne om-bytning, for så ville jeg nok have
lavet det på den måde du beskriver, men problemet er jo at det program ikke
findes som install mere, det er kun på den harddisk. Jeg har så fået
"fornøjelsen" af at rette op på problemerne
Jeg brugte lige Norton utilities til at gå det hele igennem, den fandt 255
fejl, men kunne ikke lige rette det med for stor hastighed.

Kim Larsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-07-03 16:16

> men problemet er jo at det
> program ikke findes som install mere, det er kun på den harddisk.

Jeg troede i havde de på disketter.

> [...]
> Jeg brugte lige Norton utilities til at gå det hele igennem, den
> fandt 255 fejl, men kunne ikke lige rette det med for stor hastighed.

Det er da godt der er nogle som har oplevet problemerne med andre
programmer.
Held og lykke.