Hej Thomas
Jeg havde præcist samme problem med min T39m. Jeg søgte rund på nettet
i diverse forumer, nyhedsgrupper osv. og kunne konstatere, at der var
rigtigt mange, især i udlandet, der havde lige præcist det problem.
Min telefon begyndte oftere og oftere at vise "Intet Net" selvom man
vidste, at man var få hundrede meter fra en mast, et sted for jeg
normalt havde fuldt signal. Og det var fuldstændigt tilfældigt hvornår
telefonen virkede, og hvornår den ikke virkede.
Der var nogle personer i et eller anden forum (kan ikke huske hvad det
var for et) der snakkede om, at der i telefoner med ældre software var
en fejl, som gjorde, at antennedelen i telefonen ville overbelaste sig
selv, og til sidst brænde helt af. Deres råd var derfor straks at
slukke telefonen, og få softwaren opdateret hos en forhandler. Den
nyeste version hedder R4A008, som også er den endelige version til
T39'eren (der kommer ikke flere opdateringer). Du kan checke hvilken
version du har på følgende måde:
1. Tast >*<<*<* (> er pil til højre, < er pil til venstre og * er,
ja, stjerne)
2. Vælg punktet serviceinfo
3. Vælg punktet SW-oplysninger
Jeg er ikke 100% sikker på om ovenstående tekster er ordrette, men det
stemmer meget godt med hvad jeg husker, og der er sådan det ser ud i
min T68i. Men lad være med at gå ind i menuer, du ikke ved hvad er,
når du kommer ind i servicemenuen. Der kan være fare for at stille på
noget, så telefonen går (endnu mere) i stykker.
Herefter kan softwareversionen aflæses. Starter nummeret med R3, R2
eller endda R1 (hvis det findes), har du ikke den nyeste version.
Hvis man bliver ved med at bruge telefonen, er der overhængende fare
for, at telefonen brænder helt af.
Jeg var selv så heldig at have garanti på min telefon. Jeg sendte den
til reparation og fik installeret en ny antenne gratis. Sonofon var
ikke så geniale at opdatere telefonens software når den ny alligevel
inde til service, så dette måtte jeg have gjort efterfølgende.
Jeg ved ikke om ovenstående forklaring er 100% sand, men forklaringen
skulle efter sigende komme fra en ansat hos Ericsson. Men det er ikke
en officiel forklaring på problemet.
Anyway, efter en ny antenne og opdateret software, forsvandt alle
problemer som dug for solen
Hvis du stadig har garanti på din telefon vil jeg derfor anbefale dig
at sende den til service så hurtigt som muligt. Måske kan problemer
klares med en softwareopdatering. Hvis antennedelen når at stå af (som
den åbenbart gjorde ved mig), skal den også fornyes. Hvis der ikke er
garanti på telefonen, kan det nok godt gå hen at blive dyrt.
Hmm, der var da en utrolig lang tekst jeg kunne skrive om en antenne
på en mobiltelefon. Hvis du er nået helt hertil er du en tålmodig mand
Mvh Claus
PS: Husk at fjerne bogus. fra min mail-adresse, hvis du besvarer pr.
mail.
>Hej Alle
>
>Jeg har en T39m der får problemer så snart jeg bruger den.
[snip]