Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke CF kort ?
Fra : Janus Rønne

Dato : 22-07-03 13:59

Jeg skal bruger et eller flere CF kort i størrelsen 256MB-1GB.

Men hvilke kort skal jeg vælge ?

Det skal ikke være proffesionelt, men heller ikke billigt noname. Jeg
har hørt godt om Transcend og Ridata, men er det overkill ?

Jeg har overvejet at købe kortene i udlandet, da prisforskellen er
temmelig stor, er der nogen der har erfaringer med det ?

Jeg skal bruge kortene til en A70.

Fra : max

Dato : 22-07-03 14:08

> [...]
>
> Jeg har overvejet at købe kortene i udlandet, da prisforskellen er
> temmelig stor, er der nogen der har erfaringer med det ?

Det kan jo ikke være overkill når du nævner nogle de billigste på
markedet.. Jeg har Transcend, købt i Tyskland og glimrende..
IBM microdrive er også et godt køb, hvis dit kamera kan klare
CF type II.
Sats på 1GB kort..-max-

Fra : Janus Rønne

Dato : 22-07-03 15:07

max <ma22x@hotmail.com> skrev:

>Det kan jo ikke være overkill når
> [...]

Ok, jeg synes bare jeg fandt mange CF kort der var væsentlig
billigere, men så køber jeg Transcend eller Ridata. Hvor kan jeg
købe dem i Tyskland ?

Jeg skal bruge Type I, regner med at købe et 512MB, det kan tage
250 billeder i højeste opløsning, det er nok for mig :)

Fra : Michael

Dato : 22-07-03 15:29

On 22 Jul 2003 12:59:24 GMT, Janus Rønne <jjr@6SALCadslhome.dk> (slet
6SALC) wrote:

> [...]
>
>Jeg har overvejet at købe kortene i udlandet, da prisforskellen er
>temmelig stor, er der nogen der har erfaringer med det ?

Hej

Jeg har lige købt et 256MB 24x Performance CF kort
til mit kamera som også er et Canon A70
Det er betydeligt hurtigere end mine gamle CF kort
fra bl.a. Sandisk og så kostede det endda kun 428,-
hvilket må siges at være meget billigt for et højhastigheds kort.
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613

mvh Michael

Fra : Janus Rønne

Dato : 22-07-03 15:50

>Hej

> [...]

Hvad mener du med et højhastighedskort, er der forskellige slags ?
Jeg er godt klar over, at der er forskel på hastigheden, men
kommer det ikke bare an på mærkerne ?

Ved du hvordan Performance er i forhold til Ridata og Transcend ?

Fra : Michael

Dato : 22-07-03 17:15

On 22 Jul 2003 14:49:34 GMT, Janus Rønne <jjr@19MYBadslhome.dk> (slet
19MYB) wrote:

>Hvad mener du med et højhastighedskort, er der forskellige slags ?

Ja, der er forskel på hvor hurtigt de forskellige kort kan gemme
dine billeder. Du kan se en test af de fleste kort mærker her :
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Jeg lagde så mærke til at PRC data annoncerede dette kort
som et 24x kort og gik ud fra at det havde med hastigheden
at gøre. SHG har også nogen de kalder High Speed, men her
koster 256 MB bare 700 kr mens almindelige CF kort ligger
omkring 450 kr for 256 MB

>Jeg er godt klar over, at der er forskel på hastigheden, men
>kommer det ikke bare an på mærkerne ?

Jo det ser da sådan ud når man kigger på ovennævnte test.

>Ved du hvordan Performance er i forhold til Ridata og Transcend ?

Nej, jeg kender ikke de to mærker. Kan kun sige at det nye
Performance kort er meget hurtigt sammenlignet med de
gamle Sandisk 16MB og 8MB kort jeg havde liggende.
Mit noname 64MB kort er endnu værre. Det tager 2-3 gange
så lang tid at gemme et billede, så det bliver nok ikke brugt
særligt tit.

mvh MM

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 22-07-03 19:54

Janus Rønne <jjr@6SALCadslhome.dk> (slet 6SALC) wrote in

> [...]
>
> Det skal ikke være proffesionelt, men heller ikke billigt noname. Jeg
> har hørt godt om Transcend og Ridata, men er det overkill ?

Der findes en test af hastigheder på CompactFlash kort her:
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html

Jeg bruger selv et Ridata 256 MB i min Powershot A70, og det virker fint.

Mvh.
Thorkild

Fra : Dinah

Dato : 22-07-03 21:49

Alle jer Powershot A 70 brugere....

Først, undskyld jeg ødelægger tråden.

Jeg vil bare gerne ha lidt info om powershot a 70 som jeg overvejer at
købe. Hvordan har kameraet det med billeder i bevægelse?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-07-03 09:36

Dinah wrote:

> Alle jer Powershot A 70 brugere....
> Først, undskyld jeg ødelægger tråden.
>
> Jeg vil bare gerne ha lidt info om powershot a 70 som jeg overvejer at
> købe. Hvordan har kameraet det med billeder i bevægelse?

Altså: videosekvenser? - udemærket efter min mening.

Hvis du mener billeder af motiver i bevægelse så vil jeg også mene at
det har det godt - det har de lukkerhastigheder og preset-funktioner som
skal til for at tage fx gode sportsbilleder.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : JH

Dato : 23-07-03 09:18

Janus Rønne (slet 6SALC) wrote:
> Jeg skal bruger et eller flere CF kort i størrelsen 256MB-1GB.

Bingo-Foto har nogle PQI Highspeed (24x) kort
på 256mb til under kr. 500.
Har selv dette kort og er meget tilfreds.
Gav dog kr 999 for det for få måneder siden,
det er utroligt som CF kort falder i pris lige nu.

JH

Fra : Mogens

Dato : 23-07-03 09:23

On Wed, 23 Jul 2003 10:17:35 +0200, "JH" <jh@no.spam> wrote:

>Bingo-Foto har nogle PQI Highspeed (24x) kort
>på 256mb til under kr. 500.
>Har selv dette kort og er meget tilfreds.
>Gav dog kr 999 for det for få måneder siden,
>det er utroligt som CF kort falder i pris lige nu.

Et 256 MB 24x kort koster kun 428,- hos PRC data
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
Har selv lige købt et og det fungerer perfekt.

mvh Mogens