Skærme
Fijala 3554
Flere erfaringer med Blacview TFT skærm fr~
Fra : Dennis Nimand

Dato : 22-07-03 13:35

Ved godt, at den ovennævnte skærm har været diskuteret for knap 14 dage
siden, men jeg vil gerne lige høre om der var yderligere erfaringer med
skærmen.

Kan ikke finde specs ang. responstid m.m. Nogen der har disse?

MVH og på forhånd tak
Dennis Nimand

Fra : Dennis Nimand

Dato : 23-07-03 15:37

Så har jeg været inde og købe ovenstående skærm på trods af manglende
specifikationer. Men for dem derude der måske overvejer at købe denne skærm,
er her lidt info om skærmen:

Active matrix TFT color LCD
17" diagonal screen size
1280 x 1024 addressable pixels
0. 264 mm x 0. 264 mm Pixel Pitch
250 cd/㎡ ( typ. ) Brightness
400:1( typ. ) Contrast Ratio
Tr: 12ms / Tf: 4ms ( typ. )
L/R=80°/80 °, U/D=80° / 80 ° Viewing Angle

Pris: 2999.-

Indtil videre fungerer skærmen upåklageligt både i Windows og i spil (har
kun testet i få minutter, men der var ingen ghosting eller lignende.
Billedet blev lidt mørkt og jeg måtte pille lidt ved gammaopsætningen, men
det var ikke noget problem).

Billedet står klart og roligt i windows (i forhold til min tidligere
middelmådige Targa 19" er den formidabel ihvertfald).

Eneste "minus" er en enkelt pixelfejl som markerer sig ved en lille, i mine
øjne ubetydelig, rød prik øverst på skærmen.

Obs! Vær opmærksom på Fonas hensyn til pixelfejl som på en 19" efter bogen
(Fona's bog) ligger på 5 pixelfejl pr. kvadrattomme!!!! Snak med sælgeren og
få ham til at godkende et niveau omkring 9 pixelfejl på hele skærmens flade,
hvilket vist er standarden i butikker. Gutten der solgte mig skærmen gav mig
hans ord på, at 9 pixelfejl på skærmen ville udløse en ombytning indenfor
garantien. Så hvis man har lidt nosser og holder på sin ret, skal den nok
holde, hvis det skulle kommer dertil.

Håber nogen derude kunne bruge disse kommentarer om skærmen til evt. at gøre
et, i mine øjne, ganske godt køb!

/Dennis Nimand

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-07-03 04:28

"Dennis Nimand" <nimandFJERNDETTE@obel.auc.dk> wrote in message

> [...]
> garantien. Så hvis man har lidt nosser og holder på sin ret, skal den nok

Vær obs på Fona tilbyder 14 dages returret, så hvis det var mig havde jeg
smidt den i kassen igen, og krævet en ny skærm eller hævet købet.

Købte selb en 15" blackview til kæreesten i Electric City og der var ingen
fejl på, hvis der havde været havde de fåt den i hovedet igen.

Mvh.

Kim

Fra : Dennis Nimand

Dato : 24-07-03 06:17

> [...]
>
> Købte selb en 15" blackview til kæreesten i Electric City og der var ingen
> fejl på, hvis der havde været havde de fåt den i hovedet igen.

Men efter de 14 dage er der ingen returret, men stadig garanti ift.
pixelfejl. Naturligvis kan bare bytte skidtet, hvis der er nogle fejl
indenfor de 14 dage

/nimand

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-07-03 06:26

"Dennis Nimand" <nimandFJERNDETTE@obel.auc.dk> wrote in message news:bfnq45

> Men efter de 14 dage er der ingen returret, men stadig garanti ift.
> pixelfejl. Naturligvis kan bare bytte skidtet, hvis der er nogle fejl
> indenfor de 14 dage

aaahh, ok, my mistake, jeg troede blot at du havde fået at vide der skulle
være X antal pixelfejl før de ille bytte den, og ikke vidste man kunne skyde
den retur ved pixelfejl ved købet.

Min udtalelse var ligeledes bygget på, at jeg har fået den opfattelse at
hvis der ikke er pixelfejl ved købet er det sjældent de dukker op, men det
kan være jeg har taget fejl.

Men har du ikke tænkt dig at bytte din med fejl ?

Mvh.

Kim

Fra : Dennis Nimand

Dato : 24-07-03 19:09

> Min udtalelse var ligeledes bygget på, at jeg har fået den opfattelse at
> hvis der ikke er pixelfejl ved købet er det sjældent de dukker op, men det
> kan være jeg har taget fejl.

Det kan være du har ret. Ved ikke om sandsynligheden er lille eller stor for
flere pixelfejl end dem der er ved købet.

> Men har du ikke tænkt dig at bytte din med fejl ?

Der er én pixelfejl og med det så gider jeg ikke at tage ind med den. Jeg
bemærker det ikke. Desuden skal jeg nok være uheldig og få en med endnu
flere fejl

/nimand