Resident evil fortsættelsen?
Fra : Jeppe Andersen

Dato : 22-07-03 12:45

Hejsa

Er der nogle der har hørt nærmere om fortsættelsen til resident evil filmen?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-07-03 12:56

> Er der nogle der har hørt nærmere om fortsættelsen til resident evil
filmen?
http://us.imdb.com/Title?0318627

der er vist ikke meget ude endnu

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-03 14:47

>Er der nogle der har hørt nærmere om fortsættelsen til resident evil filmen?

Tja, her er det nyeste jeg har læst om den:

THE MUMMY RETURNS's Oded Fehr and THE TIME MACHINE's Sienna Guillory
have been added to the cast of RESIDENT EVIL: APOCALYPSE.

Guillory's character is Jill Valentine, familiar to fans of Capcom's
RESIDENT EVIL video game series; however, unlike the game history the
Valentine character will be a cop and not a member of th Special
Tactics and Rescue Squad.

Fehr will play the commander of the Umbrella Biohazard Countermeasure
Force, the elite special ops soldiers called in to clean up the
Umbrella Corportaion's biological nightmare.

The first day of filming is scheduled for August 11. And yup, Milla
Jovovich is coming back to play Alice in the sequel.

Ovenstående er snuppet direkte fra:
<http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=page&type_id=&cat_id=270338&obj_id=39170>

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 22-07-03 20:13

"Jeppe Andersen" <gimp@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle der har hørt nærmere om fortsættelsen til resident evil
filmen?

Jep, der er også zombier med i den nye, og Milla Jovovich ligeså! Er det
ikke nok at vide

Mvh
Mads

Fra : CybaMerc

Dato : 23-07-03 11:45

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jeppe Andersen wrote:

>Er der nogle der har hørt nærmere om fortsættelsen til resident evil filmen?

Paul Anderson droppede den for at spolere Alien vs. Predator
franchisen istedet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-07-03 16:39

> Paul Anderson droppede den for at spolere Alien vs. Predator
> franchisen istedet.

har han det?? - så kan det jo være det bliver godt alligevel... hvem skal så
til fadet... Romero?! (udbryder jeg højt for mig selv, men inderst inde ved
jeg det nok ikke er sån....)

Fra : CybaMerc

Dato : 24-07-03 00:28

sniper_Nolight wrote:

>har han det??

Ja... desværre. Resident Evil filmen var såmænd ok, når man tænker på,
hvilke skrappe krav Capcom stillede til produktionen; men Alien vs.
Predator lyder som noget værre lort. At Fox vælger at lave den istedet
for en Alien 5 med Ridley Scott og Cameron bag roret, fatter jeg ikke.

[snip]

>hvem skal så til fadet... Romero?!

Det tvivler jeg meget på, eftersom Romero blev fyret fra den første.

[snip]

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-03 07:45

> [...]
> Predator lyder som noget værre lort. At Fox vælger at lave den istedet
> for en Alien 5 med Ridley Scott og Cameron bag roret, fatter jeg ikke.

resident evil var ikke særlig god, jeg er klar over at man ikke kan se en
kvinde gå rundt i et hus og skyde zombier i 2 timer, men re var direkte
dårlig - den var for det første ikke uhyggelig og det er nok fejl i sig
selv.

> Det tvivler jeg meget på, eftersom Romero blev fyret fra den første.

ja... vidste godt jeg løj for mig selv
men han skruer en zombiefilm sammen som jeg kan lide dem. Desuden skal der
være mere splat i en zombiefilm - jeg kan ikke mindes vi så nogen der blev
spist, eller husker jeg forkert?

Fra : CybaMerc

Dato : 24-07-03 11:22

A long time ago in a galaxy far, far away....
sniper_Nolight wrote:

[snip]

>Desuden skal der være mere splat i en zombiefilm - jeg kan ikke mindes vi så nogen der blev
>spist, eller husker jeg forkert?

Men Resident Evil er netop ikke en zombiefilm i traditionel forstand.
Det var sådan Romero skrev den, og det var derfor, Capcom
(rettighedshaverne) smed ham på porten. Capcom har meget specifikke
krav til locations og figurer... noget som utvivlsomt medfører nogle
kreative restriktioner. Set i det lys, var RE-filmen ok IMO. At Paul
Anderson så heller ikke er en mand, man bare skal give frie hænder til
at gøre, som han vil, er en helt anden sag.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-07-03 14:50

> [...]
> Anderson så heller ikke er en mand, man bare skal give frie hænder til
> at gøre, som han vil, er en helt anden sag

jeg kender intet til capcoms krav, men det lyder rigtigt - men så tror jeg
capcom har taget en forkert beslutning - filmen som zombiefilm ville have
gjort den populær - tror jeg, jeg kan jo intet vide
Men alle de "nørder" jeg nu kender ville gerne have lidt mere RE føling over
den - altså mindre action, mere suspense og dommedagsfølelse og IKKE et
Heavy soundtack

Fra : CybaMerc

Dato : 24-07-03 23:02

A long time ago in a galaxy far, far away....
sniper_Nolight wrote:

[snip]

>filmen som zombiefilm ville have gjort den populær - tror jeg, jeg kan jo intet vide

Tjah... jeg ved nu ikke. Den var jo netop lavet, som den var, for at
tiltrække teenage-publikummet. Alt det der popsmarte gejl sælger sgu
nok flere billetter end rigtig horror.

[snip]

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-03 07:23

> Tjah... jeg ved nu ikke. Den var jo netop lavet, som den var, for at
> tiltrække teenage-publikummet. Alt det der popsmarte gejl sælger sgu
> nok flere billetter end rigtig horror.

ja det er jeg desværre bange for du har ret i og af samme grund er jeg
nervøs for hvordan de laver den nye texas chainsaw massacre... den gamle var
egentlig ikke særlig blodig, men den var spooky - gad vide om det nu skal gå
op i action det hele og en overmenneskelig skurk.

Fra : -V-

Dato : 25-07-03 08:49

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> gamle var egentlig ikke særlig blodig, men den var spooky - gad vide
> om det nu skal gå op i action det hele og en overmenneskelig skurk.

Til gengæld sætter den kvindelige hovedperson mine mest primitive instinkter
i gang.
Sådan noget med 'mate, eat, sleep, mate eat, sleep'.

-V-

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-03 08:57

> Til gengæld sætter den kvindelige hovedperson mine mest primitive
instinkter
> i gang.
> Sådan noget med 'mate, eat, sleep, mate eat, sleep'.

hehe - jeg kan ikke lige huske hendes fjæs men vil da tjekke det ud asap!

Fra : CybaMerc

Dato : 25-07-03 11:55

A long time ago in a galaxy far, far away....
sniper_Nolight wrote:

[snip]

>gad vide om det nu skal gå op i action det hele og en overmenneskelig skurk.

Aner det ikke; men de har ihvertfald taget sig nogle friheder med
persongalleriet :(

Fra : Kasper Aae

Dato : 24-07-03 21:04

On Thu, 24 Jul 2003 12:22:16 +0200, CybaMerc
<CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> wrote:

>Men Resident Evil er netop ikke en zombiefilm i traditionel forstand.
>Det var sådan Romero skrev den, og det var derfor, Capcom
>(rettighedshaverne) smed ham på porten.

Romero's første udkast til filmen kan læses her:

http://www.twiztv.com/scripts/residentevil.htm

--
Kasper Aae