Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Microtek FilmScan2700
Fra : N. Christensen

Dato : 22-07-03 11:10

http://www.microtek.nl/Product.php?Product=Detail&P_Id=95
Nogen der har erfaringer med dette product ?

Fra : KNL DtP

Dato : 22-07-03 11:32

"N. Christensen" <n@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer med dette product ?

Jeg har ikke lige prøvet denne scanner, men kiggede lige lidt på
databladet:

Overførsel - USB 1.1. Når du scanner et dias i 2700 PPI, så giver det
altså en fil på et par og 20 Mb. Jeg vil tro, at USB 1.1 er al for
langsom til at overføre. Kig efter firewire, SCSI eller USB
2.0-overførsel. Ellers bliver det en langsommelig affære at scanne en
film ind.

D-Max - 3.2. Densiteten er et udtryk for, hvor stort et dynamikområde
scanneren kan spænde over. Hvis dette ikke er stort nok, så kan
scanneren ikke hive detaljer ud af skyggen og højlyset - det bliver bare
helt sort og helt hvidt. En D-max på 3,2 kan lige bruges til negativer,
men du skal nok ikke sætte næsen op efter at gå gode resultater ved scan
af dias. Dias eller lysbilleder har et meget stramt
eksponeringsspillerum og derfor vil der næsten altid være en masse
skygge og højlys i billedet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk