Vildsund: Startskuddet er lydt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-03 10:01

ENESTE BETYDENDE MUSIKFESTIVAL I DANMARK

Lad os nu lige træde lidt mere i det. Det er jo trods alt den helt store
folkebegivenhed i landet. Folk valfarter fra nær og fjern til dette landets
eneste betydende festival for almindelig slagermusik. "Sån nogen af den
slags musik som folk vil have", som man plejer at sige.

Jeg ved ikke hvad i har, men jeg har i hvert fald hældt frisk benzin fra
Dagli-Brugsen på den motoriserede EU-hest. Benzinen er under opvarmning og
nu eksploderer det snart i retning mod Danmarks dansktop-Mekka,Vildsund.
Som sædvanlig er der helt sikkert ingen tvivl om hvor man er landet nårt man
når frem. Dansktoppens friske muntre og glade synge-med-rytning vælter een i
møde når man passerer bro nr. 2 i retning mod vesterhavet i Nordvestjylland,
mellem Mors og Thy.
Herfra dette område kommer Danmarks ubetinget største, populæreste og
mest kendte orkestre, Kandis, Kim og Halløjsada, Tonight (som nu også har
invaderet Færøernes "Færøsktoppen", Blue hawai og Bjørn og Okay som sætter
fut i fejemøjet overalt hvor de når frem (REKLAME REKLAME REKLAME: Ny cd fra
Bjørn og det er helt i orden den 25/7- REKLAME SLUT), især her på den
slagermusikglade egn i nordvest.
Det er kl. 18 at det hele går amok. Håber at teltene er rejst, som
Kenneth har fortalt at der kæmpes med. De må endelig ikke blæse i fjorden
igen og at Falcks redningskorps er på plads med sattelitstationen ved
tivoliet.
Det er meningen at de skal redde de folk som er blevet mærket i sjælen af
overophedet computerfasination HAHAHA (undskyld) og ikke kan lide dansktop.

Jajajajajaj. det har været bragt før - jeg ved det godt, men en god gerning
kan ikke gøres for tit. Så her er festivitas-programmet igen. Der er jo
oceaner af folk som sætter kursen mod nordvest idag. Så vær så god - her er
listen. Når i hasr været der kan i jo skrive en anmeldelse af arrangementet,
som på alle måder slår Roskilde:
_____________________

FESTIVALPROGRAMMET

Tirsdag den 22. juli kl. 17: Kirsten og Søren
Tirsdag den 22. juli kl. 18-24: Kim og Hallo
Tirsdag den 22. juli kl. 18-24: Kandis
Tirsdag den 22. juli kl. 20: Kirsten og Søren

Onsdag den 23. juli kl. 18-24: Kim og Hallo
Onsdag den 23. juli kl. 18-24: Kandis

Torsdag den 24. juli kl. 18-24: Kim og Hallo
Torsdag den 24. juli kl. 18-24: Kandis

Alle 3 dage er der 2 kæmpe boder med alt indenfor dansktop og slagermusik
(især tysk) og dansktopmusikken drøner strategisk ud over hele festpladsen
konstant i dagtimerne, men også mens Kandis og Kim og halløjsovs fornøjer os
med munter dansktopmusik i teltene. Dansktop overalt - simpelthen, så er det
sagt. Kæmpe overskud til arrangørerne Vildsund Ungdomsklub og SIK. De
fortjener det.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 22-07-03 10:40

Jeg har netop snakket med lydmanden og han sender et par lastbiler afsted om 26
minutter så skulle lyden være iorden.
I Thy der blæser det jo 300 dage om året (resten af tiden stormer det!!!) men i
dag er det vist den milde form for blæst, så der skulle ikke være fare for at
teltene blæser i vandet, men derimod for at man kommer i rigtig god stemning

Velkommen til Thy

Kenneth Bjerregaard
KBmusik.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-07-03 13:10

> ENESTE BETYDENDE MUSIKFESTIVAL I DANMARK

Du, øøøøhhhh, Åge --- når du på et eller andet tidspunkt igen finder
jordforbindelsen og får kontakt med virkeligheden igen, vil jeg lige gøre
dig opmærksom på, at Roskilde festivalen valfartes af ca. 70000 mennesker
hvert år og det er vel nok en anelse mere end en forkølet dansktopfestival
kan præstere, især hvis det beskedne program i omfangsmæssig forstand skal
være indbegrebet af en festival. Roskilde festivalen er kendt i hele Europa
som en af de største Europæiske musikfestivaler overhovedet.

Hvis dit indlæg skulle forestille at være humoristisk er det godt nok
forbigået min opmærksomhed, for jeg synes egentlig ikke det var videre
morsomt, hvad jeg derimod vil kalde indlægget, vil jeg holde for mig selv
for ikke at støde nogen.

vh

Kim

(lige akkurat kommet hjem fra Århus Jazzfestival)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-07-03 13:28

"Kim Larsen" <kla@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> vh
>
> Kim
>
> (lige akkurat kommet hjem fra Århus Jazzfestival)

Hej Kim

Man kan sammeligne den slags kom sammen på mange måder. Så den entusiasme
Åge ligger for dagen, og antallet af besøgende på Vildsund, er jo faktisk
temmelig imponerende. Specielt da taget i betragtning, at langt de fleste
herinde, ikke har en disse til overs for de grupper som optræder i Vildsund.
Taget i betragtning, at Vildsund ikke på nogen måder har noget
internationalt trækplaster, og at der så tilligemed er gratis adgang, så er
det jo lige før Vildsund er større end Roskilde

M.V.H......Benny..

Fra : Anders Buch

Dato : 22-07-03 17:48

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in

>Man kan sammeligne den slags kom sammen på mange måder.

Også hvis man lige husker, at Vildsund er et marked hvor folk kommer for at
sælge og købe ting, køre i radiobil, spise kebab - og tilfældigvis også høre
noget "musik" - så har det ikke noget med en "musik festival" at gøre.

- Anders

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 22-07-03 19:30

On Tue, 22 Jul 2003 17:47:36 +0100, "Anders Buch" <dont@write.me> wrote:

> [...]
>noget "musik" - så har det ikke noget med en "musik festival" at gøre.
Byfest, heste & kræmmermarked.....er et godt bud.....for tidligt til høstfest
så deeeet...............

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-03 14:46

"Metal Coven.dk" <redaktion@metal-coven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Andreas
> www.metal-coven.dk
> Metalmusik, koncerter, nye plader, festivals, anmeldelser...

Hej Metal-coven

Igen, hvorfor var det vigtigt at få dette fremhævet ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-03 14:45

"Anders Buch" <dont@write.me> skrev i en meddelelse

> [...]
høre
> noget "musik" - så har det ikke noget med en "musik festival" at gøre.

Hej Anders

Hvad skal man så lægge i det. Siden det skal bringes på bane, så må der vel
være en årsag til at du nævner det. Jeg tror godt jeg ved det, men vil
langt hellere se dig fortælle mig det.

M.V.H......Benny..

Fra : Andrew

Dato : 22-07-03 19:53

> [...]
> hvert år og det er vel nok en anelse mere end en forkølet dansktopfestival

Her er et citat fra Åges tidligere indlæg om den fantastiske festival:

"...i en sand dansktoprus når "Kim og Hallo " og "Kandis" + "Kirsten og
Søren"
giver den hele armen i samfulde 3 dage (skråstreg) aftener. Folk strømmer
til fra hele det nordlige Jylland, ialt ca. 150.000 gæster i de 3 dage i uge
30, hvoraf man skulle tro at de alle har valgt at tage ophold i de 2
dansktoptelte"

HÆHÆ, jeg kan ikke helt forestille mig 75.000 mennesker i hvert af de 2
dansktoptelte, men måske har jeg misforstået noget
Men hvis Kandis kan trække 75.000 mennesker ind i et telt, så tager jeg sgu
hatten af dette telt må så være ca. 3-4 gange større end det STØRSTE
telt på Roskilde Festivalen, det er FANME et stort telt!!!

God festival Åge - nu ikke noget med at gå helt op foran når Kim og Hallo og
Halløjsa (eller hvad de hedder) går på - jeg kan levende forestille mig
hvilket pres der vil være på dem der står oppe foran scenen.

MVh Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-03 22:46

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bfk173$p41$1@sunsite.dk...

> nu ikke noget med at gå helt op foran når Kim og Hallo og
> Halløjsa (eller hvad de hedder) går på -

> MVh Anders
__________

Nej, det gør jeg heller ikke, så er man døv i 14 dage. Men det var eller
noget vældig noget. Jeg dumpede ind i byen kl. 15.30 og vandrede lidt rundt
i musikboderne. Det var bemærkelsesværdigt så meget spillemandsmusik der var
i alle 4 musikboder. Sidste år var der godt nok mere end tidligere, men i år
var det da gået helt amok. masser af cd-er med "kristiand og jesper",
"Vindstyrke 15", "Rebild spillemændene" og hvad pokker de alle sammen hed.
Der var Gud hjælpe mig også cd-er med spillemandsmusik fra Holland. Det var
dog utroligt. Ekspedienterne fortalte at det var "Kristian og Jesper som
lagde stilen an sidste år. I år er lavinen så bare rullet eksprosivt. Alle
er helt vilde med instrumentalt harmonikamusik. Det sælger til den store
guldmedalje, fortæller de. Folk er i ekstase over det.
Nå men spillemandsmusik er nu ikke den helt store kop kaffe for mig,
så¨jeg fand 5 stk cd-er, som var med "Dorthe Kollo", "Jan og Keld", "Johny
Reymer m.The Clifters", "Tommy Sebach"´og den sidste var med "Mathias og
Nikolaj", som vi alle jo kender som de nye "Jimi og Rene". De synger også
ganske ligesådan og ligeså godt. Men salgsbodsforstanderen var sgu ikke til
at have med at gøre. Jeg havde i forvejen regnet den samlede pris ud til at
være 150 kr. Jeg kiggede i min tegnebog og gemte alle sedler bortset fra 100
kr. og ligeledes flere mønter, sån jeg kun havde 120 kr. i tegnebogen. Så
sagde jeg til manden at jeg skal have disse cd-er. Ja tak, sagde han. Det
bliver 150 kr. Jeg fandt tegnebogen frem og sagde HOV, jeg har kun denne 100
kr. seddel - nu skal jeg lige se - HOV, Der er kun en tyver og en femmer.
Det var da lige godt pokkers. Nu har jeg ikke engang penge til en sodawater,
fandens også. Nå, men vil du sælge dem for 120 kr.?. - Jeg har ikke flere
penge.
Nej, er du da tovlig, sagde han. Du kan få dem for 140 kr. Ellers tjener
jeg jo ingenting på dem. De koster jo kun 30 kr. pr. stk. Sig mig, hvad tror
du jeg tjener på dem, sagde han?. . Øhhh, jeg tror at du tjener 25 kr. på
hver af dem, sagde jeg. Hehe. Så blev han vist lidt småsur og begyndte at
stille cd-erne på plads og jeg vandrede op mod Kandis-teltet og ventede at
han råbte at jeg godt kunne få dem for 120 kr. Men så`n spillede hans klaver
åbenbart ikke. Den kvapodder. Nå, jeg måtte bide i den sure citron og
standse han i sit forhavende og gik tilbage og sagde; HOV, jeg fandt sgu
nogle mønter i lommer. Jeg har lige 140 kr. - giv mig bare cd-erne. De var
jo egentlig meget billige. Det vidste jeg da godt. Hehe.
Så gik det bedre i en anden bod med de 10 stk 4-timers Sony-videobånd
som kostede 150 kr. - Vil du købe dem, spurgte han. Øhhh. deettttt, jov, men
senere. jeg skal hen til Kandis nu. Vent vent. jeg vil give dig et godt
tilbud. 140 kr. Arhhhhhhh., sagde jeg. jeg vil give dig 100 kr. HWA, sagde
han. Jeg har ikke flere penge, sagde jeg og begyndte at gå langsomt. Jamen,
du kan få 6 stk. for 100 kr. Nej detttt, sagde jeg.
Så vendte jeg om igen og sagde HOV, jeg fandt nogle mønter i lommen. Jeg
vil give dig 130 kr. Det vil jeg give dig. De andre ekspedienter blandede
sig nu og sagde at det kan de ikke sælge dem for. Nå, sagde jeg og gik. Så
skreg han gennem luften. VIL DU GIVE 135 KR?. Jeg gik tilbage og sagde, giv
mig dem og så var den hjemme. 10 bånd - 135 kr. Jov-jov. heheheeee.
Hov, vi glemte jo det som det hele drejede sig om, nemlig musikken. Kl.
18.07 drønede Kim og Halløjsovs igang med gæt hvilken sang. I gættede
rigtigt. Tre bornholmere i en gummibåd. Det var en rigtig succes. Selv børn
ned til 7-10 år hoppede og dansede rundt på dansegulvet. Men derefter var
det almindelig dansktop. Så spurgte jeg lige om de ikke kunne spille "Ib pip
kanariefugl". Jo, den kommer, sagde de. Og hvad sker der så? - Det er den
første de spiller efter jeg spurgte. Sån kørte det med deres nye stil. Der
var ikke meget nyt. Der var en sjælden gang en gummibådsagtig pjattesang,
resten var dansktop, til folks store begejstring. Der var flere deltagere
hos "Kim og Hallo" end de sidste 2 år. Det er nok ikke kun p.g.a. deres
gummibådssang, men dansktopmusikkens generelle eksplosive fremgang, som gør
sig gældende med den øgede tilslutning.
Det var tydeligt at der var flere unge end tidligere. Gennemsnitsalderen
var nok ca. 25-30 år.
Og så en lille rettelse. Ved Missionshotellet midt på festpladsen var det
ikke "Kirsten og Søren" (Kirsten Siggård og Søren Bundgård", som der står på
internet. Det var "Kisser og Søren", men det er jo også mere dansktoppen, så
det passer til Vildsund. Man kan faktisk sige "Pyt med det - det går jo nok
alligevel" HAHAHAHAHA. Nej, glem det.
På vej til mu-SIK-teltet med Kandis, blev man mødt at tonerne fra "En
dør til fantasien". Alt var ved det gamle. Fest og stemning. Og en skylle
af dansktop.
Jeg spurgte en af arrangørerne om de aldrig havde diskussion om det med
at booke dansktop hvert år. Har i ikke nogen af de der
computer-næseringsfyre som vil have fornyelse i stedet for dansktop. Nej,
sagde han. Den slags folk er her slet ikke. De er flygtet. Vi prøvede et
enkelt år at booke et ikke-dansktoporkester. Folk flygtede ud af teltene og
det blev fiasko. Så fik vi dansktop igen. Så var folk tilbage, sammen med
overskuddet. Han fortalte at vi under alle omstændigheder kun vil have
dansktop. Det er det eneste som giver overskud. Det andet gør vi ikke een
gang til. Det står helt fast. Vi vil kun have dansktop.
Det er faktisk sjovt så traditionsbundet det hele er ved festen. De to
dansktopboder har stået på samme plads i 30 og 20 år. Kandis har spillet i
ca. 15 år og før den tid var den "Jens Erik og Torben". Jens er med i Kandis
i dag. Kim og Hallo har spillet i ca 10 år. De er booket fast hvert år
tirsdag, onsdag og torsdag kl. 18-24 i uge 30. Så`n er det bare.

Så dettt. Jov-jov.

Ja, det var så`n en lille kort anmeldelse. Lad os få andre på banen.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 22-07-03 23:44

><Åges CD køb>

Hvilken bod er mon billigst?? Jeg tror at det er den der ligger for foden af
bakken op til Kandis teltet, men jeg ved det ikke.

><Åges VHS køb>

Jeg har købt 15 Sony VHS bånd til 200 kr. hos Låsby Svendsen og det er faktisk
det samme som du gav

><lidt om Kim & hallo>
> Det var tydeligt at der var flere unge end tidligere. Gennemsnitsalderen
>var nok ca. 25-30 år.

Den tendens tror jeg også er mange andre steder, f.eks. var der mange helt unge
til dyrskuebal til byfesten i Koldby, så jeg tror at det er fordi flere og flere
unge mennesker gerne vil ud og more sig til den slags musik. (Dette mener jeg
ikke var "normalt" for bare 8-10 år siden, ret mig hvis jeg er galt på den)

>Og så en lille rettelse. Ved Missionshotellet midt på festpladsen .....

Endnu en rettelse !! Det er ikke et missionshotel længere for nu kan man købe
spiritus derinde, jo jo. Ellers var den nok også gået neden om og hjem

> [...]
>dansktop. Det er det eneste som giver overskud. Det andet gør vi ikke een
>gang til. Det står helt fast. Vi vil kun have dansktop.

Tak, der var jeg dernede. Kandis teltet var lige blevet fyldt op, der var nok
800-1000 mennesker inde, så ville Kandis lige holde en lille pause på en time. I
pausen skulle Nordfolk spille (det nuværende "Nørmølle") og så blev teltet
indhold mere end halveret, så det kan jeg godt forstå at man ikke blev ved med

> [...]
>ca. 15 år og før den tid var den "Jens Erik og Torben". Jens er med i Kandis

Og Torben slår på tromme i Tonight fra Thisted og omegn.

> [...]
>
>Så dettt. Jov-jov.
>
>Ja, det var så`n en lille kort anmeldelse. Lad os få andre på banen.

Hermed gjort

Hva' Åge det kunne jo være vil kunne mødes dernede, så kunne vi diskutere
Dansktoppens ve og vel...

Mvh
Kenneth Bjerregaard
mail@kbmusik.dk

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 08:04

I'm perplexed......
Please fortæl mig i tager pis på mig ellers begynder jeg altså at skrige !

c",)
De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-03 09:25

Kenneth Bjerregaard <mail@kbmusik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f1dbe27$0$32509$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hva' Åge det kunne jo være vil kunne mødes dernede, så kunne vi diskutere
> Dansktoppens ve og vel...
______

Øv altså. Desværre. Jeg har ikke tid at komme derop mere end den ene dag jeg
har været der.

Øhhhhhh.... Nu du snakker om trommeslagere. Hvor filen er
"Halløjsa-gruppens" gamle legendariske stærkt smilende trommeslager blevet
af. Der er kommet en ny ?. Nogen som ved det?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-03 21:20

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f1e490d$0$76084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Halli hilli hallo

Er der nogen som har en frisk situationsrapport om hvordan det vilde
dansktop-hurlumhej gik i Vildsund ?

Var der flere end sidste år og druknede i i regn her på festivalens sidste
dag?

Får vi en situationsrapport fra vor udsendtge medarbejder i Thy, hehe ?

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 25-07-03 08:45

On Thu, 24 Jul 2003 22:19:37 +0200, in dk.kultur.musik you wrote:
>Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
>Halli hilli hallo

God morgen

>Er der nogen som har en frisk situationsrapport om hvordan det vilde
>dansktop-hurlumhej gik i Vildsund ?

Ja, Tirsdag og onsdag var der godt gang i ølteltene hvor Kandis og Kim & Hallo
spillede. Dansegulvene var fyldte til bristepunktet, men blev dog hurtigt tømt i
Kandisteltet, da diskotek Highpower tog over, men da Kandis igen overtog, var
der ingen ende på hvor mange der tog sig en svingom.
Boderne med dansktop musik var igen i år godt besøgt, dog vil jeg sige at der
kun var én bod, der var værd at aflægge sit besøg. I de andre var CD'erne alt
for dyre og de ville ikke være med til at prutte dem langt nok ned.
F.eks. købte jeg to Poul Erik Krogen cd'er til 100 kr, som jeg ikke pruttede om
i den billige bod. Disse cd'er ville de i en af de andre have 150 kr for og så
ville de ikke gå længere ned.
Et andet eksempel på at man skal være dronning/ være på mærkerne er at
stortset alle boder ville have 130 kr. for Kandis 9, men i fanklubbens bod
kostede de kun 100, og så kunne man endda få den tværet til med deres
underskrift.
Nå, men torsdag aften var det et herren's vejr. Det stod ned i stænger og det
lynede og tordnede (typisk THORsdag). Men musikken spillede og alle var
glade/våde.

>Var der flere end sidste år og druknede i i regn her på festivalens sidste
>dag?

Besøgstallet har været nogenlunde det samme som sidste år, dog var det som at få
en spand kold vand i hovedet, at det var sådan et uvejr, men det må man jo tage
med. Nogen ville måske også mene at det begyndte at storme, men det var nu ikke
mere end en lille frisk brise der kom

>Får vi en situationsrapport fra vor udsendtge medarbejder i Thy, hehe ?

Hermed stemnings rapporten

Kenneth Bjerregaard, KBmusik, Koldby

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-03 22:15

Kenneth Bjerregaard <mail@kbmusik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f20e00a$0$32535$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
men da Kandis igen overtog, var der ingen ende på hvor mange der tog sig en

Ja, det er noget mærkeligt noget. Det er musikarrangørerne det er galt med.
Situationsfornemmelse og så det der med at lytte til pop/rockfolket og tro
på det de siger om at pop/rock er det altdominerende.
I Vildsund ved de noget andet. Jeg har dog hørt at det der med at
"Highpower" spiller i pauserne er en slags tak til dem der har rest teltene
og stillet borde og stole frem, da mange af dem er til pop/rock. Så vi må
nok leve med at folk flygter ud af teltene når der kommer pop/rock, men
kommer strømmende tilbage når dansktopmusikken tager over igen. Det er jo
trods alt så`n noget som folk vil have. Og ikke mindst så`n noget som giver
overskud.
Jeg var forresten til "Bt night" i Nykøbing Mors. Gågadeforeningen er
infiltreret af unge næseringsfyre som med bål og brand vil have levende
musik med skrigende og skrålende sangere. det var en pestilens at høre på og
de fatter ikke selv hvad de gør. De tror selv fuldt og fast på at de er
sådan noget sóm folk kan lide. Jeg ser dog selv hvordan folk flygter væk fra
tribunen når skråleriet begynder.
Derimod så jeg "Bjørn og Johny" i Nykøbings gågade i forbindelse med
sparekassens julbilæum. Der skal jeg saft suseme love for at Kirketorvet
blev blokeret af feststemte folk som højlydt klappede og sang med på de
kendte slagere. Men det må gågadeforeningen selvfølgelig selv om. De vil
åbenbart hellere skræmme kunderne væk.

Hilsen Åge

Fra : Propellen

Dato : 26-07-03 02:55

On Fri, 25 Jul 2003 23:14:52 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Noget om "næseringsmusik ikke kan tiltrække mennesker"

*Syntes det er mærkeligt at Metallica kunne trække 60.000+ op foran
Orange på Roskilde ´03*

--

/Prop

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-03 09:13

On Sat, 26 Jul 2003 03:55:21 +0200, Propellen <Not@Valid.invalid> wrote:

>*Syntes det er mærkeligt at Metallica kunne trække 60.000+ op foran
>Orange på Roskilde ´03*

Det er jo også på sjælland...

mvh
KBmusik

Fra : Martin Christensen

Dato : 26-07-03 11:21

Kenneth Bjerregaard wrote:

> Det er jo også på sjælland...
>
> mvh
> KBmusik
Og der kommer ingen jyder til "Roskilde FEstival" overhovedet?

/Martin

Fra : Michael Castensen

Dato : 26-07-03 12:14

"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> *Syntes det er mærkeligt at Metallica kunne trække 60.000+ op foran
> Orange på Roskilde ´03*

Der er fordi, de fleste mennesker er flokdyr. Det siger intet om kvalitet.
Vi har set akkurat det samme med PS2's succes på konsolmarkedet.

---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-03 14:54

"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> *Syntes det er mærkeligt at Metallica kunne trække 60.000+ op foran
> [...]

Var alle de andre grupper så bare fyld ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Propellen

Dato : 27-07-03 02:27

On Sat, 26 Jul 2003 15:54:01 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

>Var alle de andre grupper så bare fyld ???
>
>M.V.H.....Benny..

Eeh... Ikke forstået.
--

/Prop

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-03 11:16

> Eeh... Ikke forstået.
> --
>
> /Prop

Hej Prop

Nej den var også svær. Hvis Metallica trak alle de mennesker, hvad lavede
resten af grupperne så til RF.
Hvorfor skulle man have problemer med at sætte de andre scener op, når man
kunne nøjes med en ??...
Men alligevel glæder det mig dog en lille smule, at der virkelig bliver lagt
vægt på Metallica til RF. Det giver jo trods alt stadig et fingerpeg om,
at visse påstande måske alligevel ikke var så tossede endda

M.V.H......Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-03 14:48

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Halløjsa (eller hvad de hedder) går på - jeg kan levende forestille mig
> hvilket pres der vil være på dem der står oppe foran scenen.

Hej Anders

Hvordan var det nu det var...?? Var det 11 store navne til RF, og 75.000
mennesker....Det giver vist noget der ligner 6818 personer til hver. Det
forekommer mig ikke at være særligt umuligt at overgå. Eller regner du med,
at alle grupperne til RF trak 75.000 tilskuere til ??

M.V.H.....Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-03 22:07

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f22871d$0$32468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
med,
> at alle grupperne til RF trak 75.000 tilskuere til ??

______________

Godaw Anders

Ja, for hvis vi regner det ud på den måde så har der været 150.000
mennersker i Vildsund. Udregningen vil så se sådan ud:

2 dansktoporkestre (Kandis - Kim og Hallo) i 3 dage - 150.000 divideret med
2 = 75.000 pr. orkester. Så har Roskilde da vist været en kæmpe fiasko i
forhold til Vildsund. Hmmmm...

Sjovt nok, det der med at deltagerantallet i dansktopteltet på Bakken i
Vildsund (SIK-teltet) blev halveret når Kandis holdt pause og Diskotek
Highpower tog over. Når Kandis startede igen fordobledes deltagerantallet i
teltet tilbage til det normale. Og folk vil ikke have dansktop?????.
Mystisk.
Jeg så det selv deroppe og det er også bekræftet af en anden
nyhedsgruppedebattør her i tråden. Pudsigt, ikke?

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-03 23:45

> [...]
>Jeg så det selv deroppe og det er også bekræftet af en anden
>nyhedsgruppedebattør her i tråden. Pudsigt, ikke?

Det er jo nok fordi, at der er mange danskere, der ikke vil være ved at de
lytter til Kandis og andet godt dansktop, men når så de kommer ud og har det
lidt morsomt, ja så kan de da både synge med på teksterne, ja selv på versene.
Selv de(/vi) helt unge kan synge med på alle de gode gamle melodier, jo jo.

MEN der er s...ørme ingen der vil være ved det, altså lige udover et par stykker
i dette forum.

Mvh
Kenneth Bjerregaard
mail@kbmusik.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-03 11:37

> [...]
> Jeg så det selv deroppe og det er også bekræftet af en anden
> nyhedsgruppedebattør her i tråden. Pudsigt, ikke?

Hej Åge

Jeg ved ikke hvordan der bliver set på det, men skal vi være realistiske og
sige, Kandis kan man høre ca 25 gange om året, lige i nærheden af hvor man
bor, Søren & Kisser, Kim & Hallo, og hvad pokker de nu hedder, kan man sige
det samme om. Metallica var gennem længere tid ønsketænkning, og har så de
senere år, været et par gange på RF. Selvfølgelig trækker de mange
mennesker, bare alene det, at man ikke kan sige, at de kommer igen næste år,
får mange til at tage derhen, bare for at opleve koncerten. Med Kandis,
Bjørn & Okay, Keld & Hilda o.s.v... optræder som regel ikke under helt så
pompøse omstændigheder, de optræder til gengæld helt nede på det plan hvor
alle kan være med. Alle kan gå hen og få en snak med Keld Heick. Alle kan få
en knuser af Hilda, uden at blive jordet af 30 sikkerhedsvagter. Faktisk var
sidste års største fare for Keld & Hilda, at de købte en bil med Air
condition, det gjorde dem så forkølede, at de somme tider måtte vende ryggen
til, for at snyde næse. Men alt i alt, gennem året, tror jeg ikke Keld &
Hilda har optrådt for færre mennesker end Metallica. Hvis man tænker lidt
tilbage, så blev Kim Larsen's " Midt om natten " udråbt som et flop. Men
den er trods alt til dato, da vist stadig den mest solgte Danske udgivelse
nogensinde, og hvad der nok er værd at lægge mærke til. Den er ikke færdig
endnu. Men Kandis må godt nok være rigtigt gode, når de skal måles med
Metallica, så hvis jeg var Johnny Hansen, så ville jeg helt sikkert blive
mindst 30 cm højere )

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-03 12:24

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f23abb3$0$32477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Men Kandis må godt nok være rigtigt gode, når de skal måles med Metallica,
> M.V.H.....Benny..
__________

Det kan jeg ikke lige tale med om. Jeg kender simpelthen ikke, og har aldrig
hørt om en, gruppe som hedder Metalica.

Hilsen Åge

Fra : Propellen

Dato : 27-07-03 12:56

On Sun, 27 Jul 2003 13:24:14 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke lige tale med om. Jeg kender simpelthen ikke, og har aldrig
>hørt om en, gruppe som hedder Metalica.

Så kig hvem der ligger nummer 1 på diverse salgslister verden over
--

/Prop

Fra : Troels

Dato : 27-07-03 13:29

> Så kig hvem der ligger nummer 1 på diverse salgslister verden over

Kandis?..nej?.. hmm.. hvem så?

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-07-03 15:04

In article <3cf7iv07gjnnud6o1k50h0dqmp21709div@4ax.com>,
Not@Valid.invalid says...

> Så kig hvem der ligger nummer 1 på diverse salgslister verden over
> --
>
> /Prop

hmmm......:

Billboard Top 200 Album chart:

1. Soundtrack - Bad Boys II

Billborad Hot 100 Singles Chart :

1. Beyounce - Crazy In Love

Hitlist UK:

1. Beyonce - Crazy In Love

European top 20 :

1. Busta Rhymes Feat Mariah Carey - I Know I What You Want

Dk top 20 Singler:

1 Ufo Yepha - Hver Dag

Dk top 40 Albums:

1. Evanesence - Fallen

Australian Top 50:

1. R Kelly - Ignition

Canadian Top 30 Singles:

Evanescene - Bring Me To Life

Hitlist Germany :

1 Outlandish - Aicha

los40.com (spansk hitliste)

1. Andy & Lucas - Son de amores

.... Ikke Metallica i hvertilfald!
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Propellen

Dato : 27-07-03 15:21

On Sun, 27 Jul 2003 16:04:01 +0200, Lars Bernau <bernau@invalid.dk>
wrote:

>*hitlister*
>
>... Ikke Metallica i hvertilfald!

Baah.. Har ihvertfald gjort... iflg. Metallica.com
--

/Prop

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 15:26

In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:

[Metallica]

> [...]

[...]

>Billboard Top 200 Album chart

Jah, men har du kigget på BoogieListen? Dér er de sprunget op på en
syvendeplads med St. Anger, skarpt efterfulgt af C21 og Daniel
Bedingfield.

BoogieListen: <http://www.dr.dk/skum/boogie/listen.asp>.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Troels

Dato : 27-07-03 15:38

> Jah, men har du kigget på BoogieListen? Dér er de sprunget op på en
> syvendeplads med St. Anger, skarpt efterfulgt af C21 og Daniel
> [...]

BoogieListen!!! Hele verdens hitliste! (eller hvad?)

/Troels

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 16:01

In dk.kultur.musik, "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com>
wrote:

>BoogieListen!!! Hele verdens hitliste! (eller hvad?)

Næh-nej, der blev sagt "diverse salgslister verden over".

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 16:03

In dk.kultur.musik, Lars Stokholm wrote:

>Næh-nej, der blev sagt "diverse salgslister verden over".

Jaja, kom med det: "BoogieListen!!! Salgsliste! (eller hvad?)".

Fra : Troels

Dato : 27-07-03 16:25

> Næh-nej, der blev sagt "diverse salgslister verden over".

Ja ja, ved det godt. Synes bare det lød som et lækkert sloga

/Troels

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-03 16:46

wrote:

>Ja ja, ved det godt. Synes bare det lød som et lækkert sloga

Hehe, jah, det er der måske noget om. ;)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-07-03 15:38

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

> Jah, men har du kigget på BoogieListen? Dér er de sprunget op på en
> syvendeplads med St. Anger, skarpt efterfulgt af C21 og Daniel
> Bedingfield.

Hvem.. ? Kandis....

Nååhh ja, det er jo det de unge vil ha...

Mvh.

Kim