Problemer med Speedstream 5100 - Lukket fo~
Fra : Pierre Tavares

Dato : 22-07-03 09:48

Hej i NG.

Jeg har ladet mig forstå at Slipstream 5100 default er lukket på port 21.
Er der nogen der har kendskab til et program der kan konfigurere sådan en
fætter ??

Det ku være rart at få det til at virke, men måske man bare skal bruge en
anden port til FTP.

Pft.
Pierre

Fra : KsNa

Dato : 22-07-03 11:17

"Pierre Tavares" <matrixo30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har kendskab til et program der kan konfigurere sådan en

Hvis du mener Speedstream 5100, så er det et ADSL-modem og der er hul
igennem for alt.

Mvh.
Kim

Fra : Kim

Dato : 22-07-03 23:31

Hejsa

Det kan godt være der er hul igennem til alt, men så spærrer TDC for port 21
hos dem.

Jeg har også spreedstream5100 og iflg. tdc så er der lukket for port 21, har
dog ikke testet det af endnu : )

Mvh
Kim (nej jeg er en anden Kim som svarer..)

klip

> Hvis du mener Speedstream 5100, så er det et ADSL-modem og der er hul
> igennem for alt.
>
> Mvh.
> Kim

klip

Fra : Pierre Tavares

Dato : 23-07-03 00:32

Hej Kim,

Tak for dit svar.
Jeg har lige skiftet til Tele2adsl og iflg. dem er alle porte åbne undtaget
port 25.
Har lige testet Speedstream modemet direkte på min maskine uden router og så
kører
det fint med FTP.

Så det tyder på at der går noget galt med opsætningen på min router.
Lidt underligt for den er ganske simpel og lige at gå til.
(Linksys BEFSX41)

Nå, men det må jeg kigge nærmere på

Vh. Pierre

Fra : volleborg

Dato : 23-07-03 17:35

Hej

Jeg fravalgte netop Linksys BEFSX41 da jeg for nylig skulle have ny
router til Tele2adsl, netop fordi der skulle være problemer med at køre
ftp igennem den med firmware version 1.44.
Kig evt. hos www.elsborglink.dk i deres supportforum. Der er et
spørgsmål om netop dette fra den 29. marts. Det anbefales at man
nedgraderer til v.1.43.

Mvh
volleborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Pierre Tavares

Dato : 23-07-03 20:57

Hej

1000 tak for linket, det er lidt af en tråd....
Hm - det er vist en rigtig skod router :o/

Har nedgraderet til 1.43 men det gør ingen forskel !
Det er simpelthen for dårligt - spild af tid og penge.
Linksys burde tage sig sammen !

Hvilken router har du valgt istedet ???

Mvh. Pierre

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-07-03 20:58

volleborg wrote:
> [...]
> Kig evt. hos www.elsborglink.dk i deres supportforum. Der er et
> spørgsmål om netop dette fra den 29. marts. Det anbefales at man

Der er en 1.44.8 i omløb derude et sted... har desværre ikke noget link;
prøv Google.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Pierre Tavares

Dato : 23-07-03 21:14

Fantastisk !
Tak for tippet, det var virkeligt noget der gjorde en forskel der ku mærkes
!
Ind med 1.44.8 og så spiller det lige som det skal

Vh. Pierre
En glad mand