Allergi
Fra : Tjinca

Dato : 22-07-03 09:23

Da jeg har en lille hund, som jeg mistænker for at have allergi, vil jeg
defor høre, om der er nogen er jer som har erfaringer med foderprodukter der
kan hjælpe til at dæmpe den.

Inga

Fra : Therese

Dato : 22-07-03 09:36

"Tjinca" skrev i en meddelelse
> Da jeg har en lille hund, som jeg mistænker for at have allergi, vil jeg
> defor høre, om der er nogen er jer som har erfaringer med foderprodukter
der
> kan hjælpe til at dæmpe den.

Hej Inga
Aloe vera kan hjælpe helt utroligt.
Jeg vil lige bemærke til alle, at jeg selv er begyndt at forhandle Aloe
vera-produkterfra FLP. Så er mine økonomiske interesser ligesom fastlagt
Hvis du er interesseret kan du klikke ind på min hjemmeside.

--
Mange hilsner
Therese therese@elverdalen.dk

Fra : Tjinca

Dato : 22-07-03 15:54

Hej Therese

Tak for tippet
Jeg tror helt bestemt at naturprodukter kan have en helbredende virkning,
men det hjælper dog desværre ikke på det, hvis hun får et forkert foder.
Derfor søgte jeg folk der har erfaringer med foderprodukter.

Fra : Tina

Dato : 23-07-03 01:32

"Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> wrote in message news:<bfjj6j$4h8$1@sunsite.dk>...
> [...]
> men det hjælper dog desværre ikke på det, hvis hun får et forkert foder.
> Derfor søgte jeg folk der har erfaringer med foderprodukter.

Hvilke symptomer har han/hun?

Jeg skiftede her for et år siden til Kronch Active fra Henne Pet Food,
da det er baseret på laks og skulle være god skånekost. Han har ikke
bortset fra de sidste to uger (øv!) haft diarré hele året. Ingen tvivl
om, at det har hjulpet. Før var det næsten en daglig "begivenhed".
Hans sår osv. kniber det desværre lidt med at holde styr på.

Men ta hende til dyrlæge og få hende testet for hvad præcis det er hun
er allergisk overfor - den bedste kur er nemlig at holde hende fra
den/de ting... hvis muligt!

Mvh Tina

Fra : Stampemus

Dato : 22-07-03 14:33

Hej Inga,

Jeg fodrer med Royal Canin Hyperallergic, det er et produkt der kun føres
gennem dyrlæger....udover det får hun et tilskud der hedder Viacutan....

Jeg kan holde hendes allergi nede med dette plus at holde hende til så få
tilsætningsstoffer som muligt.

mvh
Pia

Fra : Pia J

Dato : 22-07-03 14:40

"Stampemus" <stampemus@hotmail.com> wrote in message
> Hej Inga,
>
> Jeg fodrer med Royal Canin Hyperallergic, det er et produkt der kun føres
> gennem dyrlæger....udover det får hun et tilskud der hedder Viacutan....

Taler vi om hudallergi her? (har en hund med "høfeber"-allergi)

:Pia

Fra : Tjinca

Dato : 22-07-03 15:47

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Taler vi om hudallergi her? (har en hund med "høfeber"-allergi)
>
> :Pia

Jeps!

Hud, loppe, pollen you name it!

Pelsen ser fin ud, men hendes hud skæller en del under den. Dertil har hun
fået en hel del mørkebrune "plamager" der kommer efter betændelsesfyldte
blærer så snart der går hul på dem. De sidder på indersiden af bagbenene,
ved kønsdelene og på haleroden. Jeg formoder at de kommer af loppeallergi,
og min veninde der læser til dyrlæge, giver mig ret. Hun er blevet behandlet
med hydrakortison og det har hjulpet en smule.

Desuden har hun også tidl. lidt af hvad dyrlægen mente måtte være
pollenallergi, som hun nu er blevet behandlet for.

Jeg tror næsten at den skællede hud sandsynligvis kommer af foderet. Jeg har
dog ellers altid fodret mine hunde omhyggeligt, vekselen mellem alm.
hjemmelavet foder kombineret med sild, hakket svinekød, lever, ris og
hakkede grøntsager i rette blandningsforhold. Og kvalitetsfoder uden
konserveringsmidler. Netop hende her, har aldrig fået et foder tilsat
konserveringsmidler.

Men jeg læste engang et sted, at bl.a. for meget protein kan forværre
hudallergi, så det jeg søgte var, om der er nogen som har hunde med samme
problem og gode erfaringer med foderprodukter.

Hun er ellers en kærlig, glad og frisk lille hund, men det skærer i mig at
se hende så plaget af det.

Fra : Pia J

Dato : 22-07-03 16:48

> Jeps!
>
> Hud, loppe, pollen you name it!
>
> Pelsen ser fin ud, men hendes hud skæller en del under den.

Min hund har fin hud, men næseslimhinderne svulmer op og bliver irriterede
om sommeren. Så det er nok ikke samme behandling der skal til.

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-07-03 17:35

> Min hund har fin hud, men næseslimhinderne svulmer op og bliver irriterede
> om sommeren. Så det er nok ikke samme behandling der skal til.
>
> :Pia

Sikker på det ikke er høfeber?

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 22-07-03 17:49

"Rinnie Ilsøe" <admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> wrote in message

> Sikker på det ikke er høfeber?

Um, nej, det var jo det jeg sagde tidligere at det var - men da tråden
startede hed det bare "allergi" - og det kan jo være så meget. Tror ikke Max
vil have glæde af produkter som hjælper på pelsen.

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-07-03 17:51

> [...]
Max
> vil have glæde af produkter som hjælper på pelsen.

Hov ja... Hæhæ... Havde læst, men ikke registreret hvad der stod! Det må
være varmen!

Rinnie

Fra : Tjinca

Dato : 22-07-03 15:48

> [...]
>
> Jeg kan holde hendes allergi nede med dette plus at holde hende til så få

Hej Pia

Hvad er Viacutan?

Fra : Stampemus

Dato : 24-07-03 19:04

Viacutan er et supplement af essentielle fedtsyrer det kan faktisk anvendes
både til hunde og katte...Viacutan indeholder essentielle fedtsyrer, som
ikke kan dannes i kroppen, men skal tilføres via kosten. Mangel af
essentielle fedtsyrer forårsager, tør hud, kløe og hårtab...

Jeg giver min hund 3 sprøjt i maden

Jeg glemte også at sige at jeg vasker hendes også i noget special shampoo
der hedder Epi-soothe som jeg bruger som en slags kur - når hun har sine
allergianfald....

Anfaldene får hun, desværre, mest når hun har fået godbidder af andre end os
og hvis hun har været hjemme hos nogle hvor der altid står mad i
hundeskålen...

Jeg opdagede det oprindeligt ved at hun kløede sig frygteligt meget og tabte
meget hår på begge sider i forbindelse med kløen, hun fik også væskende
blærer....jeg fik piller til at stilne kløen og salve til sårene....hun har
også fået en meeeget mild kortisonkur...

Jeg er meget glad for at det med maden og tilskuddet hjælper, så slipper hun
for kortison, som desværre ville forkorte hendes liv med adskillige år...

Held og lykke med "kampen"

Pia

Fra : mathilde

Dato : 22-07-03 18:06

Vi har fra en opdrætter og en hundetrimmer at fodermærket Regal kan være
godt til hunde med hudproblemer.

Vores hvalp fik det da vi købte hende, men nu får hun Hills, simpelthen
fordi det får vores anden hund, og ingen af dem har problemer med det.

Men vi prøvede først at skifte den gamles foder ud så hun fik Regal, men
det kunne hun ikke tåle.

Vi har fået fortalt at enkelte hunde ikke kan tåle det, men sådan er det
nok med alt.

I kan jo prøve at købe en sæk, vores dyrlæge siger at lam og ris er
bedst, til allergiker hunde, hvis hunden altså ikke har allergi for lige
netop de 2 ting!

Held og Lykke
Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-07-03 00:00

"Tjinca" <Tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Da jeg har en lille hund, som jeg mistænker for at have allergi, vil jeg
> defor høre, om der er nogen er jer som har erfaringer med foderprodukter
> [...]
Hej Inga

Hvis du har den mistænkt for allergi, er der vel dårligt nogen vej uden om
dyrlægen, så det kan kortlægges hvad dens allergi består i. Det ville være
pokkers, at prøve 212 typer hundemad, når hunden er allergisk overfor katte

M.V.H......Benny..

Fra : Mari

Dato : 24-07-03 18:21

http://www.vpmag.co.uk/news/202