Alternativ rute til Lourdes i Syd Frankrig~
Fra : slet V9JDS

Dato : 22-07-03 08:55

Min kone og selv skal på telttur til egnen omkring Lourdes i
sydfrankrig i de sidste 2 uger af august.
Såvel michelins som mappys ruteplanner fortæller, at vi skal køre over
Liege - Paris - Orleans og Tourluse. Nu er der imidlertid flere af
mine arbejdskolleger der siger, at denne vej er dødsyg - tæt
trafikeret - og flad og uinteressant.
Jeg vil derfor gerne spørge om der er nogen der har efaring med en
alternativ rute uden at det bliver en alt for stor omvej.
Vi forventer at bruge 4 dage til køreturen derned og overnatte på bed
og breakfast, da vi ikke orker at slå telt op hver aften.

PS: Vi er et midaldrene par der er nybegyndere med hensyn til camping
i udlandet

På forhånd tak for gode svar
lars

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 22-07-03 11:49

"slet V9JDS" <bakmann@V9JDSos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil derfor gerne spørge om der er nogen der har efaring med en
> alternativ rute uden at det bliver en alt for stor omvej.

Prøv at lægge en rute gennem denne ruteplanner, der findes på Fendt's tyske
hjemmeside:
http://www.fendt-caravan.de/routenplaner

Vælg profilen og husk at "sætte mellemstationer på" (via), så kommer de nok
en spændende rute frem.

Jens-Peder Rasmussen
post@it-entre.dk

"I newsgroups udtaler mig altid som privatperson."

Fra : a-j-hansen@mail.dk

Dato : 25-07-03 14:59

Hej Lars.

Der er to muligheder enten over Luxenburg eller over Antwerpen,
Luxenburgturen via a1 og bundesstrasse 51 i tyskland, billig
brændstof i Lux. motorvej i frankrig til Toul (vest for Nancy)
herefter følg nationalrute 74 sydpå mod Dijon, Lyon, Nimes,
Narbonne, Toulouse. det er gode veje og der er muligt at tanke
billigt brændstof og finde gode hoteller/moteller, spis evt altid
hvor der holder lastbiler god national mad taler for det meste kun
fransk
Over Venlo til Antwerpen og Lille før betalingssted ved Arras mod
Abbeville, her efter gratis motorvej til Rouen E402 til Le Mans,
så E502 til Tours national til Potiers, Limoges følg E09 til
Toulouse. Personligt vil jeg selv køre over Luxenburg da man kører
i nogle af de skønneste egne af Frankrig bla. langs Rohnefloden. 4
dage til turen er også fint når man skal se noget, jeg ved af
erfaring at turen til Barcelona tager ca 27 køretimer i lastbil
ved ca 85km/t snit. Kør evt på motorvej ved de store byer, der kan
betales med plastikkort næsten over alt men mad kan være billigere
hvis man betaler kontant.

God tur (bare det var mig)

Mvh. Allan Hansen

Fra : slet Y3HJJ

Dato : 26-07-03 00:18

a-j-hansen@mail.dk skrev:
> [...]
kan
>betales med plastikkort næsten over alt men mad kan være

Hej Allan

Tak for den fine anbefaling. Vi kører over Luxembourg

vh
lars