Kongerækken som GEDCOM
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 22-07-03 08:00

For år tilbage var der en der havde indtastet hele kongehuset i et
slægtsdatabase program.
Og som efterfølgende lå tilgængelig i for af en GEDCOM fil - er der nogen
der ligger inde med den?

I såfald vil jeg meget gerne have en kopi tilsendt eventuelt i form af et
link til en hjemmeside hvor den ligger.

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen

www.brotherskeeper.dk

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 22-07-03 08:21

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <oxholm@oncable.dk> wrote in message
> For år tilbage var der en der havde indtastet hele kongehuset i et
> slægtsdatabase program.
> Og som efterfølgende lå tilgængelig i for af en GEDCOM fil - er der nogen
> der ligger inde med den?

Der findes en her: http://www.knotsystem.dk/tKSdata/Denmark/AT_TOC.htm

Den går dog kun syv generationer tilbage, altså ikke til Adam og Eva. Levede
de ikke for 6-7000 år siden?

mvh
Bjarne Damsgaard
Vidensbank for slægtsforskere
http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Fra : Krabsen

Dato : 22-07-03 09:39

Der følger en royal stamtavle med WinFam - er det den? Så fåes den vel
nemmest fra WinFamily.dk

mvh
Krabsen

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 22-07-03 11:39

"Krabsen" skrev :
> Der følger en royal stamtavle med WinFam - er det den? Så fåes den vel
> nemmest fra WinFamily.dk

Jeg har ukritisk brugt denne i min egen stamtavle. Er der nogen som ved,
om man kan stole på oplysningerne - specielt m.h.t. årstal?

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : Alf Christophersen

Dato : 22-07-03 20:20

On Tue, 22 Jul 2003 12:39:22 +0200, "Christian Wirenfeldt"
<chr.wir@get2net.dk> wrote:

>Jeg har ukritisk brugt denne i min egen stamtavle. Er der nogen som ved,
>om man kan stole på oplysningerne - specielt m.h.t. årstal?

Overhodet ikke (Med unntak av nyere tids kongerekker villle jeg
tro)
Resten er nok pur fantasi, i hvertfall de personer i middelalder som
knytter deg sammen med sagaens fantasipersoner.

Fra : Lars Dohn

Dato : 22-07-03 14:56

Yep - Det tog lidt tid at finde den på nettet, men det er en lille gedcom
fil med 3010 personer i.
Den hedder royal92 og den indeholder Magrethe+sønner, så måske er det den du
leder efter.

Den jeg fik fat i, har jeg zippet og lagt midlertidigt på
http://www.vok.dk/royal92.zip

Men når jeg beder mit Legacy program om en "ancestor chart" for frederik, så
melder den om indavl...
Hehe - Måske er det en fejlindtastning, men man ved jo aldrig...Nogle af dem
er lidt småtossede

God søgning

Mvh
Lars Dohn.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 22-07-03 20:14

Hej Lars,

Tak for linket og filen.

Når jeg indlæser den, og laver et standard forfædretræ for kronprins
Frederik i Family Tree Maker, får jeg ingen fejl, men blot en information
om, at træet indeholder 29.131 kasser, og om jeg vil fortsætte.

Med min skrift indstilling (9 pitch for navne og 7 for Født, Viet & Død) så
fylder det godt 2,5 meter i bredden, og ikke mindre end 111 meter i højden,
og strækker sig til den 73 gange tip-oldeforældre. Hvis jeg vil skrive det
ud, fylder det 5.955 A4 sider!!

Jeg når op til dette Anenr. 14.432.753.402.973.941.399.552 !!

Jeg har hverken søskende til probanden (Kronprins Frederik eller nogle af
han forfædre med i dette træ - tager jeg dem med, vokser træet til 255 meter
i højden!! og det behøver 13.680 A4 sider for at ligge på papir!!!)

Jeg ved ikke hvor meget man skal tro på det, men kuriøst er det da. Så vidt
jeg kan se, er der ikke en eneste kilde for informationen i filen.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 22-07-03 22:36

On Tue, 22 Jul 2003 21:13:40 +0200, "Ole P. Bielefeldt"
<ole.bielefeldt@adslhome.dk> wrote:

>Jeg ved ikke hvor meget man skal tro på det, men kuriøst er det da. Så vidt
>jeg kan se, er der ikke en eneste kilde for informationen i filen.

Drømmer og syner lar seg vel ikke dokumentere, uansett

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 22-07-03 23:20

Nej, men det burde den nyere - og kendte - information vel kunne, og den er
heller ikke dokumenteret!

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:7j4rhvc17vcvq3l15omcr524int5sh2bfj@4ax.com...

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 23-07-03 08:48

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> wrote in message
> Nej, men det burde den nyere - og kendte - information vel kunne, og den
er
> heller ikke dokumenteret!

Hvis dokumentation ønskes, så nøjes med den fil jeg tidligere refererede til
på:

http://www.knotsystem.dk/tKSdata/Denmark/AT_TOC.htm

Den er dokumenteret i:

Højrup, Knud, f. 1943
Hendes Majestæt dronning Margrethe II og hendes slægt
1996. xiv, 346 sider, tavler
Forlag: Agena
Emne: Margrethe, II, dronning af Danmark ; Det Glücksborgske Kongehus ;
kongehuset ; slægtstavler
Konsangvinitetstavle med Hendes Majestæt dronning Margrethe som proband. Her
beskrives dronningens nærmeste slægtninge sammen med deres ægtefæller,
svigerforældre og børn

mvh Bjarne Damsgaard

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 22-07-03 21:20

Hvis du skal finde Margrethe, så hedder hun "Mergrethe_II" uden
efternavn... Det tog mig nogen tid!

Der er indavl i den forstand at nogle forfædre optræder flere steder i
træet. Men det er langt tilbage. Som et tilfældigt eksempel (den
første jeg lige stødte på) er Frederik V to steder. Det kan mit
program (GEDitCOM til Mac) nu godt vise. Så sætter den et lille tal på
Frederik og så det andet sted han også skulle være kommer så tallet
igen, så man kan se at han er flere steder.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 22-07-03 18:01

Hej NG
Jeg har en i BK6 format, det er muligvis den som har ligget som Gedcom på
nettet også.
Den er sendt direkte til Chris.

Niels Gjermandsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-07-03 02:53

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <oxholm@oncable.dk> skrev Tue, 22 Jul 2003
08:59:57 +0200

>For år tilbage var der en der havde indtastet hele kongehuset i et
>slægtsdatabase program.

Der findes flere af slagsen. Nogle er mere pålidelige end andre, men ved
at kombinre den, kan man uden problemer få en lige linie fra Dronning
Magrethe over Gorm den Gamle, Asgaard, Jesus, de græske og romerske
guder, de ægyptiske faraoner, og ned til Adam og Eva.

Ofte følger de med diverse slægtsforskningsprogrammmer mv.

Og skulle man endelig være i bekneb, så er der jo altid:
http://www.american-pictures.com/genealogy/persons/default.htm

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-07-03 17:52

On Thu, 24 Jul 2003 03:53:24 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>guder, de ægyptiske faraoner, og ned til Adam og Eva.
>
>Ofte følger de med diverse slægtsforskningsprogrammmer mv.

Ville det ikke være bedre at man heller la ved slektsoversiktene for
persongalleriet i Ringenes Herre? Sannhetsgehalten er jo den samme,
men mer opplagt at det er nonsense.