De arme kræ her i varmen...
Fra : Dorthe Koch

Dato : 22-07-03 04:42

Endnu engang tidligt oppe, da 1-årige Mikkel jo konsekvent nægter at
sove længe....og så skal moar da heller ikke. Især her i varmen kniber
det med nattero, da han nu er mest aktiv om natten. Om dagen er det
simpelt hent for varmt for ham. Han laver ikke rigtigt andet end at
vandre lidt rundt i sin søgen efter det køligste sted at lide. Åh, hvor
jeg føler for ham, når han ligger stille og gisper, og højlydt klager
over temperaturen (Taglejlighed...prust...støn.....). Ventilatorerne
kører ellers lystigt døgnet rundt.

Han har aldrig været speciel sej til at drikke, men noget skal han altså
have ned her i varmen. Nu har jeg mod min vilje købt Whiskas kattemælk,
som han får serveret i lange baner - alt må han få, så længe han
drikker. Han æææææelsker det. Er der nogen, der har god erfaring med
andet, de bette små gerne vil drikke (Bortset fra Matilde
kakaomælk...ja, det er hans favorit) ?

Jeg har lige læst et tidligere indlæg, der kører lidt på vores små's
særheder. Mikkel er ikke det mindste interesseret i leverpostej, lamme-,
okse-, kyllinge- eller svinekød råt, kogt eller stegt, torskerogn, tun,
rejer, krebs......Ellers tak. Men fluer, edderkopper, biller...alt, hvad
der er "selvfanget", om jeg må be' - det inderste bløde brød fra boller,
lunken kamillethe og vandet fra færdige kartofler på glas....så kan han
være der.....

Jeg må hen og vifte og servere mere kattemælk for Mikken. Han minder
sgi' alt for meget om Cæcar som han ligger der, henslængt og med det
mest overlegne, misbilligende blik. Jeg er jo trods alt hans
menneske-slave.

Ha' en god dag alle.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 06:25

Dorthe Koch wrote:
> [...]
> længe han drikker. Han æææææelsker det. Er der nogen, der har god
> erfaring med andet, de bette små gerne vil drikke (Bortset fra Matilde

jeg lokker lidt ekstra vand i vores kræ ved at give dem en pose pussi
vådfoder til deling ( en pose til tre misse) og så fylder skålen op med
vand....... de er i forvejen mest vilde med det gelesnask der er på kødet,
og slikker gerne alt det i sig uden at røre kødet alligevel*G*

jeg har en formodning om at sådan en portion nok indeholder omkring 90% vand
i forvejen, men når jeg fylder op med almindeligt postevand lander vi nok på
omkring170% vand*G* og det bliver lappet i sig.....;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Birgitte

Dato : 22-07-03 07:27

"Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i forvejen, men når jeg fylder op med almindeligt postevand lander vi nok

> omkring170% vand*G* og det bliver lappet i sig.....;)

Thihi...kan godt lide din udregning *S*
Jeg gør nøjagtig det samme,- dog med whiskas, og kattene slubre vandsovsen i
sig *G*
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 22-07-03 08:19

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> Thihi...kan godt lide din udregning *S*
> Jeg gør nøjagtig det samme,- dog med whiskas, og kattene slubre vandsovsen
> [...]
Jeps, fremgangsmåden er den samme her i huset, vi bruger blot Bilkas den
billigste...og så godt med ekstra vand.

MVH Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 08:28

Birgitte wrote:

> Thihi...kan godt lide din udregning *S*

hehe ;) sådan et slag på tasken ikk ;)

> Jeg gør nøjagtig det samme,- dog med whiskas, og kattene slubre
> vandsovsen i sig *G*

jeg fandt faktisk et godt tilbud på science diet i kolding for ikke så længe
siden, så lige for tiden er det det der bliver fyldt op med vand.....
det er egentlig underordnet hvilket vådfoder man bruger... kattene elsker
det jo alligevel med vand på ;)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-07-03 07:39

Hej Dorthe

Nu skriver du ikke om du fodre med tør eller vådfoder, men dåsemad blandet
op med ekstra
vand, er en rigtig god ting i denne varme.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Tournesol

Dato : 22-07-03 09:39

Hejsa

Her i søndags da det var hedene varmt, var jeg lige løbet tør for vådfodre,
så jeg tog noget alm rc tørfoder og fyldte vand i, og katte drak vandet
næsten før tørfodret kunne suge det. fodret lå tilbage det gad de ikke
spise, men de fik sig en masse extra vand så sådan kan det også gøres

Misse knus Henriette
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Linda Helen

Dato : 22-07-03 19:20

Det er varmt her i Finland og, og spesielt Juuso er veldig doven! Ninni har
litt lettere pels, så hun takler det bedre. Prøvde også å gi kattene våtmat
med ekstra vann, men en av dem kastet det opp (to dager på rad...) Vanlig
våtmat går helt fint. Synes ikke de drikker mye, men håper de får nok veske
i alle fall!
Den største sukseen mot varme her er våte hånduker til å ligge på! Det er
den beste plassen å ligge nå ja!

--
-Linda og kattene
http://juuso.webrandt.com

Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get
used to the idea.