Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera, hvad skal jeg vælge
Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-07-03 21:41

Jeg vil/skal til og have mig et digitalkamera, men hvad skal jeg vælge?
Jeg skal bruge det til at tage billeder af vores dyr og baby, så det kan
godt være en del liv, og det må MAX koste 5000 kr. En anden ting er at det
skal tage billedet med det samme jeg trykker..
Dem jeg har kigget på er:
Canon S45
Canon S50
Canon G3
Olympus C4000Zoom
andre Forslag??

MVH

martin Christiansen

Fra : rAnders

Dato : 21-07-03 21:45

"Martin Christiansen" <martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt være en del liv, og det må MAX koste 5000 kr. En anden ting er at det
> skal tage billedet med det samme jeg trykker..

Et digital kamera skal først tændes inden det kan tage billeder, desuden
skal det først fokusere inden det kan tage et billede. Så det med bare at
trykke dur ikke med digital kameraer.
Måske skulle du hellere kigge efter et analogt kamera.

rAnders.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 22-07-03 21:12

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trykke dur ikke med digital kameraer.
> Måske skulle du hellere kigge efter et analogt kamera.

Hej rAnders.

Jeg har ik noget at bruge et analog kamera til, dem har jeg rigelig af. Jeg
havde lånt et canon A40 og et Aldi Medion, og de tog flere sec. inden de tog
billedet, det er det jeg vil undgå, og jeg ved at det kan lade sig gøre, for
Canon D10 er hurtig nok, men for dyrt til min tegnebog...

MVH

Martin

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-07-03 08:37

"Martin Christiansen" <martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
for
> Canon D10 er hurtig nok, men for dyrt til min tegnebog...

Det er vel også det man betaler for (hvor hurtigt er det da?). Autofokus
taget tid, men hvis du først har stillet skarpt, så tager det (A40) da
billedet med det samme (0.1 sek, eller sådan noget ligende). Nu var der lige
et link i en anden tråd: http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page10.asp
hvor du kan se lag tider for Canon G5.

mvh Frank

Fra : Morten Ovi

Dato : 21-07-03 21:52

Martin Christiansen skrev:

> [...]
> vælge? Jeg skal bruge det til at tage billeder af vores dyr og
> baby, så det kan godt være en del liv, og det må MAX koste 5000

Gå ind i en fotoforhandler og _mærk_ på kameraerne: Hvordan føles de
når de ligger i hånden. Der kan de også give dig råd og vejledning. Så
kan du komme tilbage i gruppen og spørge om det du har hørt nu også
passer med folks erfaringer

> En anden ting er at det skal tage billedet med det samme jeg
> trykker..

Analogt kamera - ellers skal du forvente op til måske 2 sekunders
ventetid - alt afhængig af kamera og portæt, selvfølgelig.

Prøv at læs lidt tilbage i gruppen - der vil du sikkert kunne få ret
mange svar på dine spørgsmål. Brug evt. http://groups.google.com

--
Morten

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 22-07-03 12:01

Jeg var til Le Mans hvor jeg havde lånt en G3, det gik fint, og jeg har
menge flotte billeder med hjem, men det var svært at fange bilerne på de
hurtige strækninger..... Et godt kamera som jeg vil anbefale, dog ikke til
racerbiler

Kenneth

Fra : poul

Dato : 25-07-03 21:04

Jeg overvejer selv SONY DSC-P10, 5 Megapixels, 3 x Optisk zoom, digital
video, m.m.
Se det på sony.dk

Men jeg leder selv stadig....