Batman: Dead End..bedste batfilm nogensind~
Fra : Erik

Dato : 21-07-03 20:11

Jeg har lige set ovennævnte kortfilm (10-15 gange),
og jeg må nok sige at det imho er den bedste batfilm til dato.
Den har det hele -
Dyyster mørk batstemning.
Fedeste batkostyme. Ikke ligesom det plasticlort de andre gik i
(Clooney/Kilmer osv.)
Bedste joker _ever_! Her er han virkelig en galning gennemsyret af ondskab.
Filmen er kun 8 minutter incl. rulletekster, men det er simpelthen de 8
skønneste
batminutter i historien.
Derudover er det et par meget uventede gæstestjerner fra nogle helt andre
genrer
Mere info:
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=15693

Der er vistnok ikke planer om en dvdudgivelse,
men den er at finde på de forskellige p2p netværker.

--
Erik

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 21-07-03 22:45

NNNNNEEEEEEEEEJJJJJJJJ..... For helvede....
Sgu da for fanden ikke Predator og Aliens?!.. jesus kristus, hvorfor gjorde
de dog det???

der er beviset for, hvorfor man aldrig skal gi' en fan et budget, og lade
ham skrive noget fan-fiction.

aaaaaadddddddd..

HC

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-07-03 00:22

Hans Chr. Vang wrote:
> [...]
> de dog det???
>
> der er beviset for, hvorfor man aldrig skal gi' en fan et budget, og lade

Syntes nu det var en ganske sjov ide. Hvis man laver en film der ikke er
bakket op af filmselskabet for at vise lidt af hvad man kan hvorfor så
ikke have det lidt sjovt mens man gør det?

Syntes personligt at den var utrolig godt lavet. Stemningen var virkelig
god og det visuelle fungerede virkelig godt. Mit største problem med den
var pacingen i Batman/Joker konfrontationen der får lov til at køre lidt
for længe før der sker noget uden egentlig at virke som om den byggede
op mod noget. Omkring halvejs inde i deres samtale syntes jeg lidt man
mistede interessen for hvad der blev sagt.

Tenz.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 01:15

> [...]
> op mod noget. Omkring halvejs inde i deres samtale syntes jeg lidt man
> mistede interessen for hvad der blev sagt.

Tja... Min første tanke da jeg så det var, at hvis de nu skulle blive
sagsøgt af Warner, så havde de et udmærket forsvar i at sige at det blot er
en parodi, pga aliens og predators.. For det må det jo siges at være. Jeg
grinte ihvertfald højlydt.. Bare ikke på den fede måde desværre..

HC

Fra : FreddiE

Dato : 22-07-03 00:49

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> NNNNNEEEEEEEEEJJJJJJJJ..... For helvede....
> Sgu da for fanden ikke Predator og Aliens?!.. jesus kristus, hvorfor
gjorde
> de dog det???
[snip]

Det er jo ikke din skyld at du er dum, men du har jo åbenbart aldrig hørt og
"Batman VS Predator" eller "Alien VS Predator". Den kortfilm repræsentere
det rígtige univers, og ikke val-kilmer-med-gummi-brystvorter. Det er klart
lavet af en fan, og ikke bare produceret på dollar-samlebåndet som Hulk
eller Spiderman.

http://www.dccomics.com/directcurrents/comics/covers/download/dbmp1.jpg

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-07-03 00:56

FreddiE wrote:
> Det er jo ikke din skyld at du er dum, men du har jo åbenbart aldrig hørt og
> "Batman VS Predator" eller "Alien VS Predator".

Nu ville det undre mig MEGET hvis han ikke har hørt om Batman vs.
Predator og Aliens. Han mener bare ikke at det var en god ide at have
dem med i filmen. Det behøver ikke betyde at han er dum, bare lettere
afsporet :)

Tenz.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 01:09

> [...]
klart
> lavet af en fan, og ikke bare produceret på dollar-samlebåndet som Hulk

Jeg gider ikke omtale din åndsforsnottede omtale af mit intellekt, men jeg
kan informere dig om at jeg rent faktisk GODT har hørt om de to
camp-udstillings-produkter du der nævner... Og jeg syntes også det er noget
af det værste lort der er lavet.

De 2 første minutter af den fan-film der er omtalt i denne tråd mener jeg er
hammerfede... Måske det bedste batman der er lavet. Men helt ærligt?...
fucking predator og aliens? Hvorfor i alverden bruge penge på at lave sådan
noget pis, når man kunne have lavet nogle flere minutter af det fede?

HC

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-07-03 01:43

Hans Chr. Vang wrote:
> [...]
> kan informere dig om at jeg rent faktisk GODT har hørt om de to
> camp-udstillings-produkter du der nævner... Og jeg syntes også det er noget

Syntes du virkelig ikke om Batman vs. Predator? Det er godt nok længe
siden jeg har læst den men kan huske at jeg syntes at det var en af de
fedeste crossovers jeg havde læst da jeg læste den første gang.

> [...]
> fucking predator og aliens? Hvorfor i alverden bruge penge på at lave sådan
> noget pis, når man kunne have lavet nogle flere minutter af det fede?

Nu tror jeg hele ideen i filmen var at have en slags portfolio han kunne
vise frem for at give en ide om hans evner mere end det var et spørgsmål
om at lave en Batman film. Han valgte bare Batman og Aliens og Predator
fordi han syntes det kunne være sjovt at lave noget med disse figurer og
dette ville måske være hans eneste chance for at gøre det. Kun et gæt,
men hvis jeg havde fået en af skulptørerne fra Predator til at være med
på en privat lille film der alligevel aldrig ville blive officielt
godkendt ville jeg sku også have svært ved ikke lige at få lyst til at
proppe en Predator ind bare for sjov skyld.

Tenz.

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-07-03 02:10

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> godkendt ville jeg sku også have svært ved ikke lige at få lyst til at
> proppe en Predator ind bare for sjov skyld.

Og hvis rygtet om at han arbejde for Stan Winston er rigtigt giver det endnu
mere
mening. Det ville give ham let og sandsynligvis næsten gratis adgang til de
forskellige
kostumer.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 02:16

Når man ser sådan på det, så giver jeg jer ret.

Men det er sgu noget af det fedeste batman der er lavet, de to første
minutter...

HC

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-07-03 03:28

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> wrote in message

> [...]
endnu
> mere
> mening. Det ville give ham let og sandsynligvis næsten gratis adgang til

Er ikke et rygte mere :)
<http://us.imdb.com/Name?Collora,+Sandy>

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 01:10

> [...]
klart
> lavet af en fan, og ikke bare produceret på dollar-samlebåndet som Hulk

Og på den anden side... Måske er jeg dum?.. jeg laver jo trods alt
DukseDrengen tegneserien... Stof til eftertanke.. *GG*

HC

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 22-07-03 10:07

Hans Chr. Vang Nævnte ENDNU en gang i en meddelelse ...

> Og på den anden side... Måske er jeg dum?.. jeg laver jo trods alt
> BEEP tegneserien... Stof til eftertanke.. *GG*

Nåh, Okayy..... det vidste jeg slet ikke. Ser man det?

-- HEJ
............finder lige posen igen..................

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 14:51

Endnu et eksempel på den typisk danske smålige attitude der infesterer
rigtig mange mennesker i dette land. Har du ikke andet at tage dig til, end
at brokke dig over noget? Hvad med at brokke dig over varmen, den er også
ulidelig ikke? Og når det så regner kan du brokke dig over dét.. Og midt
imellem kan du så brokke dig over danske tegneserieskabere.

Hygge,
HC

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 23-07-03 09:41

Hans Chr. Vang skrev i en meddelelse...
> Endnu et eksempel på den typisk danske smålige attitude der infesterer
> rigtig mange mennesker i dette land. Har du ikke andet at tage dig til,
end
> at brokke dig over noget?

Føler man sig truffet? Og jo, men når noget i disse nyhedsgrupper tigger
efter kommentarer, så er jeg da sådan en flink fyr, at jeg nok skal skrive
noget relevant

>Hvad med at brokke dig over varmen, den er også ulidelig ikke?
Faktisk ikke, og kan man ikke lide varme, kan man vel rejse til køligere
klimaer her på kloden. Det hjælper jo ligesom ikke at ændre sin påklædning i
tilfældet med varme, da der kommer et tidspunkt, hvor det ikke er muligt at
tage mere af.

>Og når det så regner kan du brokke dig over dét..
Regn er skønt, og jeg tror godt, vi kunne bruge lidt inden længe.

>Og midt imellem kan du så brokke dig over danske tegneserieskabere.
Nu var det rent faktisk ikkie danske tegneserieskabere jeg brokkede mig
over, da en del af dem gør et rigtig godt stykke arbejde. Det var faktisk
selvpromovering, jeg 'brokkede' mig over.......

Men hvis du ikke har det godt med det, så undgå mig fra nu af........ jeg
har det fint.....

-- HEJ
................spekulerer på, om det er agurketid i
nyhedsgrupperne...............

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 23-07-03 15:25

> Men hvis du ikke har det godt med det, så undgå mig fra nu af........ jeg
> har det fint.....
>
> -- HEJ

Du må rigtig nok sidde og være rigtig harm når der er reklamer i TV, eller i
biografen, hva? Hold kæft, hvor må dit ansigt syde af raseri, når en joke
hvor min serie's navn bliver nævnt (der var jo ingen henvisning til hvor man
ku købe skidtet)..?

Skidesmukt.

Ka du hygge dig? =)

HC

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 23-07-03 20:25

Hans Chr. Vang skrev i en meddelelse...
> Du må rigtig nok sidde og være rigtig harm når der er reklamer i TV, eller
> biografen, hva?
Du fatter det stadig ikke, vel? he he.....

>Hold kæft, hvor må dit ansigt syde af raseri, når en joke
> hvor min serie's navn bliver nævnt (der var jo ingen henvisning til hvor
man
> ku købe skidtet)..?
Nej, tak for det......... og serie, siger du.......... aha....... <fnis>

> Ka du hygge dig? =)
Gode mennesker har det altid godt....

-- HEJ
..............snupper en dukkert..............

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 25-07-03 11:29

> Nej, tak for det......... og serie, siger du.......... aha....... <fnis>

det var lige den slags joke jeg ville frem med =)
er godt klar over det ikke ligefrem er "kunst".

HC

Fra : Madmanden

Dato : 22-07-03 12:12
Fra : Morten DH

Dato : 23-07-03 10:47

> http://www.sajuta.org/batman_deadend_fanfilm.mov

Er jeg den eneste der får en 403 på det link?!?

Fra : Madmanden

Dato : 23-07-03 11:36

Morten DH wrote:

> Er jeg den eneste der får en 403 på det link?!?

Den er vist taget ned nu.

Fra : Erik

Dato : 23-07-03 14:00

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse news:3f1e5999$0$2644$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Er jeg den eneste der får en 403 på det link?!?

Prøv her:

http://www.theforce.net/theater/shortfilms/batman_deadend/

--
Erik

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-03 11:55

Erik wrote:
> [...]

Er jeg den eneste der får "ekko-lyd" på den film ?

Men sjovt nok at 1/4 af filmen er credits

/jim

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 25-07-03 11:30

Ekko lyd hører jeg intet af..?

HC

Fra : -V-

Dato : 22-07-03 13:20

Erik wrote:
> Jeg har lige set ovennævnte kortfilm (10-15 gange),
> og jeg må nok sige at det imho er den bedste batfilm til dato.

Jeg er 100 % enig.

Den holder sgudda hele vejen. Bats er destuktiv og ikke vattet (ikke bange
for at give predatoren et coup de grace), har det fedeste (omend lidt
upraktiske...) kostume og _bevæger_ sig på den -imo- helt rigtige måde. Den
måde han holder armene lidt ude til siden og er lidt nede i knæene, virker
helt rigtigt.

At gæsterollerne så også virker fint, det er bare ekstra cool.

Skidefed film.

-V-
(som stormer hen i reolen efter Dark Knight)

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-07-03 15:03

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> helt rigtigt.
>
> At gæsterollerne så også virker fint, det er bare ekstra cool.

Det stykke i starten, hvor Batsy hopper ned fra et tag første gang.... FEDT
shot.. Det ser virkelig ud som om at han har en tyngde i luften.. Han svæver
nærmest afsted med den kappe dér... Det' altså lækkert at se på.

Eneste klage på de første 2-3- minutter jeg har, er at jeg syntes at hans
grå spandex er for lyst.. det burde være en mørk grå... IMO.. Men det er
måske flueknepperi..

HC

Fra : -V-

Dato : 22-07-03 15:25

Hans Chr. Vang wrote:
> [...]
> gang.... FEDT shot.. Det ser virkelig ud som om at han har en tyngde
> i luften.. Han svæver nærmest afsted med den kappe dér... Det' altså

Now, that's what I'm talking 'bout!!!! Han er nemlig ikke nogen spirrevip,
som kan overvinde tyngdeloven.

> Eneste klage på de første 2-3- minutter jeg har, er at jeg syntes at
> hans grå spandex er for lyst.. det burde være en mørk grå... IMO..
> Men det er måske flueknepperi..

Mnja...
Jeg tænkte også på det i det første shot, hvor der zommes ned over hans
bryst. På den anden side synes jeg egenligt at det passer meget godt, hvis
man tænker på den originale serie. Der er hans inderdragt svjh ikke
mørkegrå, men lysere end senere udgave. Jeg kan ikke lige finde et pic af de
gamle dragter, men du har dem garanteret selv liggende?

-V-

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 22-07-03 19:31

Elendig costumer og dialog, men action er meget fint de første 2 minutter
indtil de aliens/predator dukker op

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 23-07-03 15:26

Jeg har lagt den op på min server, til dem der ikke ka finde den...

www.coolcomics.dk/BatmanDeadEnd.mov

og der bliver den sgu ikke fjernet fra foreløbig...

HC