Supercool køleanlæg
Fra : Flemming

Dato : 21-07-03 19:45

Hej
Jeg har i mit "nye skib" et køleanlæg af ovennævnte type. Det køler ikke for
godt og jeg har ingen brugsvejledning. Det kan køre på to indstillinger.
Normal og cool down. Ved normal bliver temperaturen i køleboksen 14 gr. Jeg
ved endnu ikke hvad den bliver ved cool down; men den bruger vel så en masse
strøm.
Der er også en drejeknap. Er der nogen der ved hvordan den virker?
\Flemming

Fra : Rix

Dato : 26-07-03 12:27

Hejsa
Jeg har også et SuperCool med ACD.
Det virkede heller ikke for godt før jeg monterede et par ekstra "computer"
blæsere på kølepladen der sidder udenfor og så ellers altid kører det i
økonomimode. Problemet hos mig er at aggregatet ikke kan komme af med
varmen. Der bliver temmeligt varmt inde under pantryet og jeg skal have
etableret udluftning der snarest.
En ekstra isolering af selve køleboksen hjalp også, men er der over 25-28
grader varmt udenfor så kan vi kun bruge køleboksen som svaleskab.
mvh Johnny

Fra : Niels & Astrid

Dato : 27-07-03 12:32

hej Flemming ! jeg har også en sådan supercooler og ved heller ikke
hvordan den skulle eller burde fungere, jeg er ligesom du meget modtagelig
for vejledning eller endda en kopi af en manual. Drejeknappen som er
monteret udenfor køleboksen på mit anlæg har tre trin med hver sin
farve/tal, jeg tror det er en forudindstilling til hvor koldt/svalt et
temperaturområde cooleren skal arbejde i samtidig med at der er en indbygget
afbryder i knapfunktionen så man ikke skal åbne boksen med følgende
temperaturtab. Niels F.