MS Windows
briani 27239
Sletning af fil i XP
Fra : Per Kristensen

Dato : 21-07-03 17:21

Hejsa

Har fået installeret et prg. som dræber min maskine, men kan ikke få lov til
at slette det i XP skriver adgang nægtet. findes der et prg. til at løse
problemet.

Per

Fra : BorreBoy

Dato : 21-07-03 17:52

"Per Kristensen" <mail@NOSPAMnapena.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at slette det i XP skriver adgang nægtet. findes der et prg. til at løse

Lav en bootdisk, og start op i DOS.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Pico

Dato : 21-07-03 21:28

Per Kristensen wrote:
> Hejsa
>
> Har fået installeret et prg. som dræber min maskine, men kan ikke få
> lov til at slette det i XP skriver adgang nægtet. findes der et prg.
> til at løse problemet.

Prøv i en kommandopromt, det virker i mange tilfælde, ellers må du
nok ud i ren dos med disketter.
Pico

Fra : Leo E

Dato : 22-07-03 05:19

"Per Kristensen" <mail@NOSPAMnapena.dk> wrote in message news:<3f1c130a$0$32491$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> at slette det i XP skriver adgang nægtet. findes der et prg. til at løse
Jv16 burde kunne ordene det: www.macecraft.com/
Hilsen: Leo

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 22-07-03 09:22

Hej !

Glem det med DOS ! Med mindre du også indlæser NTFSDOS. En DOS bootdisk kan
ikke læse NTFS.

Du kunne starte XP i safe mode (fejlsikret tilstand) tryk F8 under opstart.

Prøv så at fjerne det program der laver ballade.

Jannik

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-03 16:37

Jannik Ebbe Brich wrote:
> Hej !
>
> Glem det med DOS ! Med mindre du også indlæser NTFSDOS. En DOS bootdisk kan
> ikke læse NTFS.
<flueknepperi>
NTFSDOS er read-only. NTFSPRO (som koster penge for de lovlige) er
read/write... og ifølge de erfaringer jeg har gjort mig med det, kun
noget man bør bruge som absolut sidste udvej.
Derudover mener jeg at XP som default foreslår FAT32 som filsystem under
installation.
</flueknepperi>

> Du kunne starte XP i safe mode (fejlsikret tilstand) tryk F8 under opstart.
>
> Prøv så at fjerne det program der laver ballade.

Eller alternativt gå i Start -> Kør -> MSConfig -> Start og deaktiver
det i listen. Så starter det i det mindste ikke op, selvom det stadig
ligger på maskinen.

/Robert

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 23-07-03 12:04

XP foreslår NTFS som default !

Men bortset fra det så har du da ret.

Jannik

Fra : Sky

Dato : 25-07-03 10:38

Hej !

Starte XP i safe mode! Det virker for mig!

Hilsen Michael.