At flashe sin BIOS
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-07-03 17:17

Jeg kører Win2000, og vil gerne opdatere min BIOS til nyeste version.

Jeg skal åbenbart lave en floppydisk jeg kan boote fra, og ifølge denne side
:

http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/index.aspx

så er det rigtig nemt.

Jeg får bare ikke lov til at lave en bootdisk fra Win2000, vha. "format a:
/s", som der står jeg skal gøre; "/S" kommandoen kan ikke bruges i DOS
prompten.

Ææhh.....hvad er der galt.

Jeg har et ASUS A7V333 bundkort, og vil bare opdatere til nyeste BIOS, men
det kan jeg ikke komme til.

Hvad er det jeg skal gøre?

Thomas

Fra : Leony

Dato : 21-07-03 19:25

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er det rigtig nemt.
> Jeg får bare ikke lov til at lave en bootdisk fra Win2000,

Du kan downloade en bootdisk beregnet til flashning af BIOS her:
http://www.bootdisk.com/donate$3.htm (DRDflash).
Så skulle du være på den grønne gren.

Hvis man vil lave en MS-DOS diskette i XP, så sætter man disketten i
drevet, højreklikker, vælger formater, sætter hak i "opret MS-DOS
startdiskette" og så er man godt på vej.
Ved ikke om man kan det samme i 2000 (XP og 2000 ligner jo hinanden
meget). Synes dog at kunne huske at man ikke kan.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Veset

Dato : 21-07-03 21:16

>Jeg har et ASUS A7V333 bundkort, og vil bare opdatere til nyeste BIOS, men
>det kan jeg ikke komme til.

Hej

Hvilken version er din nuværende bios? er den over 1006 kan du bruge
EZFlash, ved at trykker ALT + F2 i opstarten.....

--
Veset
XRV 750

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 22:22

On Mon, 21 Jul 2003 22:16:17 +0200, Veset <vesetdk@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvilken version er din nuværende bios? er den over 1006 kan du bruge
>EZFlash, ved at trykker ALT + F2 i opstarten.....

Det vil jeg fraråde, en af mine kammerater fik ristet sin bios ved brug
af EZ Flash
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Veset

Dato : 22-07-03 16:33

>Det vil jeg fraråde, en af mine kammerater fik ristet sin bios ved brug
>af EZ Flash

Jeg har selv brugt den med succes, så sent som i forgårs hvor jeg
opgraderede fra 1006 til 1017......!

--
Veset
XRV 750

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 16:41

On Tue, 22 Jul 2003 17:32:31 +0200, Veset <vesetdk@hotmail.com> wrote:

>Jeg har selv brugt den med succes, så sent som i forgårs hvor jeg
>opgraderede fra 1006 til 1017......!

Hvis jeg endelig skulle flashe min bios så skulle det foregå via AwFlash
eller det andet DOS falsh software. For jeg stoler nada på de der selv
opdaterings dimser som de er ved at lave.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-07-03 22:26

> Hvad er det jeg skal gøre?

Tak for svarene, men jeg endte med at finde ud af det, så nu har jeg fået
bios'en opdateret