MS Windows
briani 27239
XP og Ram
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 21-07-03 16:22

Hvad betyder det, at min XP har 128 MB fysisk hukommelse, men kun 18 MB
tilgængelig? Den kører noget langsomt!

Lars

Fra : klander

Dato : 21-07-03 16:51

"Lars Holm Thomsen" <elsebrun.larsholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder det, at min XP har 128 MB fysisk hukommelse, men kun 18 MB
> tilgængelig? Den kører noget langsomt!
>
> Lars

Det vil sige at du ikke har meget ram at gøre med.
Du har 128 mb ram i din pc og Win XP bruger 110 mb ram til at køre ( meget
normalt)
og så har du 18 mb i overskud. (Og det er ikke møj)
Jeg vil godt tro at din pc er noget langsom, (eller meget langsom)
køb mindst 256 mb ram mere, så begynder det at hjælpe.
Skal du buge pcén til spil eller billedbehandling, skal du mindst have 512
mb

Mvh
Kurt

Fra : Kai Mårsted

Dato : 21-07-03 18:35

> køb mindst 256 mb ram mere, så begynder det at hjælpe.
> Skal du buge pcén til spil eller billedbehandling, skal du mindst have
512
> mb

Det er en rigtig god idé at købe noget mere RAM, men hvis du vil undgå at
løbe ind i flere problemer omkring dette, så få fat i samme fabrikat som du
har i forvejen eller køb en enkelt ny i den rigtige størrelse.

Hilsen Kai

Fra : Pico

Dato : 21-07-03 21:34

Kai Mårsted wrote:

> [...]
> undgå at løbe ind i flere problemer omkring dette, så få fat i samme
> fabrikat som du har i forvejen eller køb en enkelt ny i den rigtige

Jeg har lige kigget på mit forbrug, med kun 3 alm. programmer åbne,
er forbruget 193 MB så hvis du kun har 128 til XP er den ganske givet
meget langsom.
Ram er billig så gør som du bliver anbefalet, køb noget mere.
Pico

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 22-07-03 10:56

Tak for de afklarende svar! Glæder mig til lidt fart og spænding!