MS Windows
briani 27239
Lang ventetid efter "klik" på ...
Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 15:22

Efter at have install. ADSL (dial-up er det vist) oplever jeg somme tider, at det varer længe før der effektueres et klik.
Eks: Jeg klikker et URL/link/adresse og somme tider varere det indtil 30-50 sek. før der _overhovedet_ sker noget.

Tiscali "bredbånd"
IE 6.0
OE 6.0
W 98 SE

En supporter hos tiscali mente, at der skulle afkrydses et sted, han ikke lige kunne huske.....så jeg har prøvet at krydse adsl
forbindelse/servertype/"log på netværket" uden at det hjalp noget.
Der er måske lidt fnidder med min forbindelse således, at den er købt hos tiscali, men min news opkobling sker via tdc. Om
ventetiden således skyldes at der skal skiftes fra den ene forbindelse til den anden, aner jeg ikke.

Har nogen en løsning ?
--
Mvh,
Ole

Fra : Mureren

Dato : 21-07-03 16:16

Ole Larsen wrote:
> [...]
> hos tiscali, men min news opkobling sker via tdc. Om ventetiden
> således skyldes at der skal skiftes fra den ene forbindelse til den

Har du prøvet at tildele dit netkort en fast ip ?

Mureren

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 17:03

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3f1c02a8$0$76142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har du prøvet at tildele dit netkort en fast ip ?
>
> Mureren

Nej, og det er nok ikke noget jeg lige nu tør prøve at sætte mig ind i ( kender ikke til det).
Har været i tlf.m. supporten igen. Forslag var: Slet cookies og temp (gør jeg et par * ugenligt)
afinstall. og geninstall. browser (IE 6.0) og hjælper det ikke, så brug Mozilla. Og det sidste er jeg ikke så vild med heller,
kender den fra Linux.

Fra : Rikke

Dato : 21-07-03 17:11

Hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at ringe til Tiscali indtil
problemet er løst. Det nytter da ingenting at en supporter ikke lige kan
huske hvor der skal trykkes... Det ville jeg ikke finde mig i!!!

- Rikke =)

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 18:00

"Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f1c1080$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> problemet er løst. Det nytter da ingenting at en supporter ikke lige kan
> huske hvor der skal trykkes... Det ville jeg ikke finde mig i!!!

De mener at det er et Microsoftproblem (browser). Jeg synes det lyder besýnderligt, men
jeg kom ikke længere.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 18:51

> "Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> skrev i en meddelelse

Da jeg havde webhotel hos dem var ventetiden ca 30-50 minutter, så hellere
prøve at få hjælp andre steder.

> De mener at det er et Microsoftproblem (browser). Jeg synes det lyder
> besýnderligt, men
> jeg kom ikke længere.

Den tror jeg ikke på, da IE6 vist er den mest udbredte browser.

Prøv i en af de interne grupper, der må være nogle som kan smide nogle
screendumps af deres opsætning.

Har du prøvet andre browsere:
www.opera.com
www.mozilla.org
www.netscape.com
bare et par eksempler

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 19:07

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bfh956$lvu$1@sunsite.dk...
> Prøv i en af de interne grupper, der må være nogle som kan smide nogle
> screendumps af deres opsætning.
Dels har jeg ikke adgang til disse og dels er det (måske) ikke et opsætningsprobl. Supporteren anbef. Mozilla, som jeg kender fra
Linux. Og det kunne blive løsningen, men jeg kan bedre lide IE og OE.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 19:53

> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:bfh956$lvu$1@sunsite.dk...
> Dels har jeg ikke adgang til disse

Det fatter jeg intet af ?

Da jeg havde domæne hos dem havde jeg ikke adgang, da det krævede at man
havde sin opkobling hos dem, det er da det du har..

> og dels er det (måske) ikke et
> opsætningsprobl. Supporteren anbef. Mozilla, som jeg kender fra
> Linux. Og det kunne blive løsningen, men jeg kan bedre lide IE og OE.

Du kan jo prøve en anden browser for at se om det er browseren.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 20:33

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bfhcq7$qov$1@sunsite.dk...

> Det fatter jeg intet af ?
>
> Da jeg havde domæne hos dem havde jeg ikke adgang, da det krævede at man
> havde sin opkobling hos dem, det er da det du har..

Opkoblingen er købt hos tiscali, men min news opkobl. sker via tdc og tiscalis interne grupper
hedder worldonline......hvor jeg ikke får adgang

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 19:01

> [...]
> tider, at det varer længe før der effektueres et klik. Eks: Jeg
> klikker et URL/link/adresse og somme tider varere det indtil 30-50

Prøv at bruge opera, der kan du i statuslinien se hvad der faktisk sker,
eksempelvis hvor langtid der går inden den har kontakt til serveren, og hvor
mange billeder der er på siden, og hvormange den har læst ind. Man opdager
også hvis en side ikke bliver færdig fordi der er en counter, som ikke kan
komme i kontakt med "hjemmeserveren".

> [...]
> hos tiscali, men min news opkobling sker via tdc. Om ventetiden
> således skyldes at der skal skiftes fra den ene forbindelse til den

måske et program som dette kan hjælpe (ultima traceroute):
http://webpages.charter.net/rocml2/
Det kan vise hvor lang tid der bliver brugt i de hop som foretages på
nettet.

screendump af traceroute:
http://webpages.charter.net/rocml2/images/sstr.gif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-07-03 19:30

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Eks: Jeg klikker et URL/link/adresse og somme tider
> varere det indtil 30-50 sek. før der _overhovedet_ sker
> noget.

Vælg start -> kør
Skriv "cmd"
Skriv "tracert <url>" i DOS vinduet

Du vil nu kunne se hvor problemet opstår

- Peter Lykkegaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 19:56

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f1c3099$0$32467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Vælg start -> kør
> Skriv "cmd"
> Skriv "tracert <url>" i DOS vinduet
>
> Du vil nu kunne se hvor problemet opstår

Men det forudsætter at jeg ved hvornår det vil opstå. Og det gør jeg ikke.