rat til PS2 og PC ??
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 21-07-03 14:15

Hej.

1. Findes der et rat der kan bruges til både PS2 og PC ?? (Noget USB??)
2. Til PC, hvilket rat kan anbefales (billigt og godt) til en dreng på 5
år.
3. Til PS2, samme spørgsmål.

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen.
Peter

Fra : klander

Dato : 21-07-03 14:38

"Peter @ Team-PsHdO" <pshdo@"fjernes"get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Findes der et rat der kan bruges til både PS2 og PC ?? (Noget USB??)
> 2. Til PC, hvilket rat kan anbefales (billigt og godt) til en dreng på

Ja Logitech Driving force, det jeg har er købt til PS2 men virker også
perfekt til PC.

(billigt og godt)? Det er sjældent de 2 ting hører sammen
Hvis du vil have et rat der holder længe og som virker
rigtigt/ordentligt skal du nok slippe fra 450 kr. og opefter..

Mvh
Kurt

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 21-07-03 16:16

Hej.

> (billigt og godt)? Det er sjældent de 2 ting hører sammen

Nej, det er jeg klar over...

> Hvis du vil have et rat der holder længe og som virker
> rigtigt/ordentligt skal du nok slippe fra 450 kr. og opefter..

Ok, bare man ikke skal op i tudsind kroners klassen.....
Jeg regner ikke med at det er nødvendigt med eks. force-feedback, er det
vigtigt at have det ??

Mvh.
Peter

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-03 17:31

Peter @ Team-PsHdO" <pshdo@"fjernes wrote:
> [...]
>
> Ok, bare man ikke skal op i tudsind kroners klassen.....
> Jeg regner ikke med at det er nødvendigt med eks. force-feedback, er

Jeg tror du får svært ved at finde et rat til PS2 som ikke har det.
Det er ikke absolut nødvendigt, og på nogle rat er det endda dårligt
implementeret (=irriterende . Man kan normalt slå det fra i spillene.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 22-07-03 02:10

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message
> [vedr. Force Feedback] Man kan normalt slå det fra i spillene.

Ja, men bemærk at der er stor forskel på bruge et rat uden FF og et med FF
der er slået fra.
Førstnævnte bruger en fjeder/elastik/whatever til at centrerer rattet, hvor
et FF rat bruger små elmotorer og de kan nemt virke meget "kunstige".

/Peter (Nybagt ejer af Logitech Wingman Formula Force GP - dvs. med FF. Nej,
jeg ved ikke om den virker på en PS2, da jeg kun har PC og PSX)

Tip: Hvis du bor i nærheden af en EL-Gigant kan du købe en der for at prøve.
De tilbyder pengene tilbage uden spørgsmål indenfor 30dage selvom man har
brugt det godt og grundigt...

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 22-07-03 19:32

Hej.

> Tip: Hvis du bor i nærheden af en EL-Gigant kan du købe en der for at
prøve.
> De tilbyder pengene tilbage uden spørgsmål indenfor 30dage selvom man har
> brugt det godt og grundigt...

Det var selvfølgelig en rigtig god ide....
Der er en el-gig. 10 Km herfra.....

Tak for det.

Mvh.
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 17:37

In dk.spil.computer, Peter D. Jørgensen <pdj1974
@hotKILLSPAMMERSmail.com> says...
> et FF rat bruger små elmotorer og de kan nemt virke meget "kunstige".

Hvis FF er slået fra, så har man friktionen fra tandhjulene og motoren
tilbage. Ret irriterende.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 21-07-03 16:18

hej (igen)....

> Ja Logitech Driving force, det jeg har er købt til PS2 men virker også
> perfekt til PC.

Er det mon alle USB typerne, der kan køre på både PS/2 og PC ??

Mvh.
Peter

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-03 17:29

Peter @ Team-PsHdO" <pshdo@"fjernes wrote:
> hej (igen)....

> Er det mon alle USB typerne, der kan køre på både PS/2 og PC ??

Nej, rattet skal være konstrueret specifikt til det.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 21-07-03 18:45

Hej.

Tak for jeres hjælp.

> Nej, rattet skal være konstrueret specifikt til det.

Hvilke rat er så det ??
Hvis vi eks. går ud fra dem på www.edbpriser.dk

Mvh.
Peter

Fra : klander

Dato : 21-07-03 23:06

> Hej.
>
> Tak for jeres hjælp.

> Hvilke rat er så det ??
> Hvis vi eks. går ud fra dem på www.edbpriser.dk
>
> Mvh.
> Peter
>
>Hej
Logitech Driving force er ikke på EDB Priser
Prøv at søge på PS2 rat eller wheel i din søgemaskine.

Kurt

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-07-03 19:52

Peter @ Team-PsHdO" <pshdo@"fjernes wrote:
> Hej.
>
> Tak for jeres hjælp.

> Hvilke rat er så det ??
> Hvis vi eks. går ud fra dem på www.edbpriser.dk

Øh godaw do...dem hvor der explicit står at de virker med både PS2 og
PC....?

Tip: Alle produkter du finder hos edbpriser har en link til fabrikantens
hjemmeside.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 22-07-03 00:48

Hej.

> Øh godaw do...dem hvor der explicit står at de virker med både PS2 og
> PC....?

Ja ja, jeg ved godt at det måske var lidt dårligt spurgt, men det ser bare
ikke lige ud som om at det der med at de fungere til både ps/2 og PC er
noget fabrikanterne råber særlig højt om....
Jeg var eks. inde og kikke på Logitech´s side om Driving force, og der så
jeg ikke at det også fungerede på PC....

Mvh.
Peter

Fra : klander

Dato : 22-07-03 08:20

> [...]
> Jeg var eks. inde og kikke på Logitech´s side om Driving force, og der så
> jeg ikke at det også fungerede på PC....

Det kan du heller ikke læse nogen steder, det er ikke noget de reklamere
med,
for så sælger de jo ikke så mange rat ;).

Men det var nogen i en anden nyhedsgruppe der havde prøvet med dette rat og
det
virkede, og så skulle jeg også prøve og det virker sku.
Og hvis du bruger Win XP finder den det selv, dvs. ingen driver
Og det har det i 1 år godt, så det kan godt holde til det, men der er ikke
forceback når
du bruger på PCén.
Jeg spurgte på en messe en fra Logitech om hvorfor de ikke skrev på kassen
at det virkede til begge systemer, så sagde han bare " vi skyder os da ikke
selv i foden "

Mvh
Kurt

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 22-07-03 19:30

hej.

> Jeg spurgte på en messe en fra Logitech om hvorfor de ikke skrev på kassen
> at det virkede til begge systemer, så sagde han bare " vi skyder os da
ikke
> selv i foden "

Tak for det svar, så var jeg altså ikke helt på galt spor aligevel med mit
spørgsmål....

Men at det ikke gør det specielt nemt at finde et, det er så bare
ærgerligt.....
800.- er lidt i overkanten af hvad vi havde tænkt os, og PC´en det skulle
kunne køre på køre derudover også windows 98SE, så det vil sikkert give
nogle problemer af en eller anden art.

Nå, men tak for jeres svar....

Mvh.
Peter