Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera ?
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 21-07-03 13:13

Hej Gruppe

Jeg skal ud og købe et digital kamera, med en pengepung på 5000,-, jeg har
kig på 2 kameraer:

Canon powershot S45
Nikon coolpic 4300

De kan begge fås for omkring 4100,- og så er der også plads til lidt
ekstraudstyr, da de skal kunne sættes til computeren og et ekstra
smartmedie.

Hvilket et skal jeg vælge eller er der andre kameraer/modeller jeg skal
lægge mærke til, evt. lidt dyrere.

Forslag/kritik modtages med kyshånd.

På forhånd tak
Lars Helmer Andersen

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 21-07-03 16:33

Hej Lars ...

Var det mig der skulle vælge nyt ville jeg vælge enten:

Canon PowerShot A70 eller G3 som dog er lidt dyrere

Dette ville være mine absolutte favoritter ved ny køb
og jeg har et Canon PowerShot A40 som på næsten
10 måneder vel har taget ca. 5000 billeder uden at
kny ....

Held og Lykke ....

Med venlig hilsen
Keld

--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 21-07-03 19:38

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smartmedie.
>
> Hvilket et skal jeg vælge eller er der andre kameraer/modeller jeg skal

Priser set på http://www.edbpriser.dk/
PowerShot A70 2048 x 1536pixels
2.860 kr.

PowerShot S45 2272x1704pixels
4.049 kr.

PowerShot S50 2592 x 1944pixels
4.689 kr.

PowerShot G3 2272 x 1704pixels
4.998 kr.

PowerShot G5 2592 x 1944pixels
6.585 kr

M.v.h.

EA

..

..

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 21-07-03 20:15

> Priser set på http://www.edbpriser.dk/
> [...]

Tak for det, men jeg har skam tjekket priserne, min interesse er
fordele/bagdele ved de forskellige kameraer i prisklassen 4-5000,-

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : poul

Dato : 22-07-03 08:08

Er Sony Cybershot P10 bedre end Canon Powershot S50 ?

mvh Flemming

Fra : Lars Bech

Dato : 22-07-03 09:19

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> wrote in

> Tak for det, men jeg har skam tjekket priserne, min interesse er
> fordele/bagdele ved de forskellige kameraer i prisklassen 4-5000,-
>
> MVH
> Lars Helmer Andersen

Hej Lars

Var det ikke nemmere, hvis du skrev, hvilke egenskaber du lægger vægt
på ved dit kamera ?

Ellers kan du jo kigge på disse sites for reviews:
http://www.dpreview.com/reviews/
http://www.digit.no/Tester/
http://www.imaging-resource.com
http://www.dcresource.com
http://www.dcresource.com

Jeg savnede et zoom på mit analoge kamera (ca. 14 år gammelt til 1.800
kr.), så jeg kiggede efter optisk zoom. Jeg læste godt om Olympus C-740,
som i DK er set billigst til ca. 4.100,-. Så kiggede jeg efter priser
i Tyskland og England.

Tyske prissøgemaskiner:
http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?index
http://www.evendi.de/foto/

Engelske prissøgemaskine:
http://uk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/

Efter råd fra Trolle007 kiggede jeg hos http://www.digitalfirst.co.uk/
og har her bestilt et Olympus C-750 til samme pris som et C-740 koster
i DK. Nu venter jeg blot på, at Olympus i England kan levere.

Jeg håber, at ovenstående kan bringe dig videre i din søgen efter et
digitalt kamera.

Med venlig hilsen

Lars Bech, Odense

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 22-07-03 10:12

> [...]
> i DK. Nu venter jeg blot på, at Olympus i England kan levere.
>
> Jeg håber, at ovenstående kan bringe dig videre i din søgen efter et

Tak, jeg havde været på gunstiger, og regner med at købe et s50 til 4000,-,
jeg er dog lige ved at tjekke om jeg kan få udført garanti reparationer i
Danmark på et kamera købt i Tyskland.

Det jeg ledte efter med min første post var mere mht. til skavanker, eller
evt. om der var en producent der gjorde det bedre end de andre, det er jo
tit man først finder ud af alle de små irritations momenter, såsom dårlig
service, dårlig firmware, går tit i stykker mv., efter man har købt et
kamera.
Jeg har skam gjort mit forarbejde, google, edbpriser, gunstiger, dff,
anmeldelser mv. før jeg henvendte mig i gruppen.

MVH
Lars Helmer Andersen