Første klage over Telmore.!
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 11:55

Heldigvis ikke på mine vegne, med det hændte, men på min søsters vegne.

Hvordan pokker kan der foretages opkald _efter_ konto er gået under 200 -
begge på over 1 time? (opkaldene skal rigtignok være sket - men deres
politik er spærring ved 200...)

www.puttitat.dk/telmore.jpg

// Troels

Fra : S.B.L

Dato : 21-07-03 12:13

Hmm - har lige været inde på Telmores side, og må give dig ganske ret.
De har vist kikset!! Men ud over de har lavet en fejl, tror jeg ikke der
er noget at gøre.

MVH
SBL

http://www.kandu.dk/

Fra : ram2

Dato : 22-07-03 02:12

"S.B.L" skrev d. 21-07-03 12:13 dette indlæg :
> Hmm - har lige været inde på Telmores side, og må give dig ganske ret.
> De har vist kikset!! Men ud over de har lavet en fejl, tror jeg ikke
der
> er noget at gøre.

Du siger det så pænt.
Det kan da godt være at Telmore har kikset, men derfor bortfalder deres
krav om betaling for det faktiske forbrug selvfølgelig ikke.

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 21-07-03 12:21

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan pokker kan der foretages opkald _efter_ konto er gået under 200 -
> begge på over 1 time? (opkaldene skal rigtignok være sket - men deres

Hvis ikke saldoen er opdateret (ved ikke hvor store forsinkelserne er nu)
kan der jo nemt foretages opkald alligevel - så er kontoen jo reelt ikke
gået under -200,-, selvom du har forbrugt det.

-Michael

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 12:25

> Hvis ikke saldoen er opdateret (ved ikke hvor store forsinkelserne er nu)
> kan der jo nemt foretages opkald alligevel - så er kontoen jo reelt ikke
> gået under -200,-, selvom du har forbrugt det.

Opkald er sket _Efter_ at vi noterede kontoen var på -200. (altså mere
underskud end 200.

// Troels

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 12:39

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message news:3f1bcd74$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Opkald er sket _Efter_ at vi noterede kontoen var på -200. (altså mere
> underskud end 200.

Hvorfor stoppede hun så ikke med at ringe, nå hun viste at der var 200kr underskud ?

--
Hilsen Martin.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 12:53

> Hvorfor stoppede hun så ikke med at ringe, nå hun viste at der var 200kr
> underskud ?

Det er sgu Telmores opgave at lukke telefon, når de skilter med de gør det
ved 200.

// Troels

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 13:31

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message news:3f1bd418$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er sgu Telmores opgave at lukke telefon, når de skilter med de gør det
> ved 200.

Tør øjnene og tag en kiks, hvis du ved der er underskud på din bank konto
og du så bare bliver ved med at hæve penge, er det så også bankes skyld ?
Hvis det er så vigtig at man ikke buger for mange penge på tlf regningen så
er et taletidskort nok bedst.
--
Hilsen Martin.

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 13:30

"Martin Vollert" <martin@nospam-plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvis det er så vigtig at man ikke buger for mange penge på tlf regningen så

Helt enig. Der er ikke andre end en selv at bebrejde.

Hilsen
Grethe

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-03 14:56

Martin Vollert skrev:

> [...]
> skyld ?
> Hvis det er så vigtig at man ikke buger for mange penge på tlf

Det er da noget forfærdeligt vrøvl du/i skriver, der står i Telmores
vilkår at telefonen spærres ved - 200, så skal de da ved gud også holde
det de skriver.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 15:00

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da noget forfærdeligt vrøvl du/i skriver, der står i Telmores
> vilkår at telefonen spærres ved - 200, så skal de da ved gud også holde
> [...]

Hvad sker der, hvis beløbet på min konto er i minus ?

Du skal altid sørge for, at der er penge på din konto. Når din konto er ved
at være tom, sender vi dig en e-mail og en SMS-besked.
Taler du uden at have penge på din konto, vil din konto efter syv dage eller
en negativ saldo på 200 kr. blive lukket. Dit nummer bliver automatisk åbnet
igen, når du har en positiv saldo.

Ved lukning af din konto tillægger TELMORE et luknings- og faktureringsgebyr
på 50 kr.

Hentet fra Telmores hjemmeside.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 15:07

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> wrote in message news:bfgrhr$e83ru$1@ID-138513.news.uni-berlin.de...

> Det er da noget forfærdeligt vrøvl du/i skriver, der står i Telmores
> vilkår at telefonen spærres ved - 200, så skal de da ved gud også holde
> det de skriver.

Ja og der står også på deres hjemmeside at der kan gå 24timer inden
opdatering.
Hvad betyder det.
--
Hilsen Martin.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:12

>Ja og der står også på deres hjemmeside at der kan gå 24timer inden
>opdatering.
>Hvad betyder det.

Det betyder at opdateringen på kontoen blev udeladt i 96 timer, og der
derfor blev brugt telefon for 500 kr. (som er forrykt - heldigvis ikke min
tlf..)

// Troels

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 15:16

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message news:3f1bf4af$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det betyder at opdateringen på kontoen blev udeladt i 96 timer, og der
> derfor blev brugt telefon for 500 kr. (som er forrykt - heldigvis ikke min
> tlf..)

Så kan hun lære det
--
Hilsen Martin.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 15:22

> Det betyder at opdateringen på kontoen blev udeladt i 96 timer, og der
> derfor blev brugt telefon for 500 kr. (som er forrykt - heldigvis ikke min
> tlf..)

Så kan hun lære det
--
Hilsen Martin.

Jeg kan så lige tilføje at min egen søster også lærte det på den hårde måde
da hun gav min nice på13 år sin egen tlf, i har bare sluppet noget billigere.
(vi snakker 4 ciffret beløb) Hun havde også spærring på ved 0kr, tror det
var Telia (selføjelig hvem ellers )
--
Hilsen Martin.

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 15:14

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det betyder at opdateringen på kontoen blev udeladt i 96 timer, og der
> derfor blev brugt telefon for 500 kr. (som er forrykt - heldigvis ikke min
> tlf..)
>
> // Troels

Vil det sige??????? at der på 4 døgn er snakket 500 min.....omsat til
timer ......... næsten 8½ . Hvis det var min datter, ville jeg omgående
inddrage denne telefon.

Grethe

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 15:24

> Vil det sige??????? at der på 4 døgn er snakket 500 min.....omsat til
> timer ......... næsten 8½ . Hvis det var min datter, ville jeg omgående
> inddrage denne telefon.

Åbenbart jeg sad også lige og regnede på det
--
Hilsen Martin.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:32

> Vil det sige??????? at der på 4 døgn er snakket 500 min.....omsat til
> timer ......... næsten 8½ . Hvis det var min datter, ville jeg omgående
> inddrage denne telefon.

Den _er_ inddraget.

// Troels

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-07-03 19:01

On Mon, 21 Jul 2003 16:14:01 +0200, "Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk>
wrote:

>Vil det sige??????? at der på 4 døgn er snakket 500 min.....omsat til
>timer ......... næsten 8½ . Hvis det var min datter, ville jeg omgående
>inddrage denne telefon.

Eller sendt en masse overtakserede sms'er. Der er nogen der lader sig
lokke af tilbudet om nye ringetoner, logo og vittigheder på telefonen.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-03 16:50

Troels [around 9000] skrev:

> Det betyder at opdateringen på kontoen blev udeladt i 96 timer, og der
> derfor blev brugt telefon for 500 kr. (som er forrykt - heldigvis
> ikke min tlf..)

Korrekt men du rammer et meget ømt punkt i denne gruppe, nemlig at klage
over Telmore

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 18:51

Hejsa

Henning Lund wrote:

> Korrekt men du rammer et meget ømt punkt i denne gruppe, nemlig at
> klage over Telmore

Ja, kritik af Telnore, ses ikke på med milde øjne ;)

Men jeg oplever også for tiden, at deres kundeservice, er nedadgående!
En skam... måske har de glemt at der findes alternativer til dem....

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 19:02

> Ja, kritik af Telnore, ses ikke på med milde øjne ;)

Tjaa jeg er ligeglad, men det skal heller ikke være bare for at kritisere.
At man ser at ens konto står i -200kr og så fortsætter med at ringe kan
man vel ikke klandre Telmore for.

> Men jeg oplever også for tiden, at deres kundeservice, er nedadgående!
> En skam...

Nu har jeg faktisk heller ikke brugt deres kundeservice i de 2år jeg
har været kunde ved dem, der har aldrig være noget.

>måske har de glemt at der findes alternativer til dem....

Så brug dem dog hvis de er bedre.
--
Hilsen Martin.

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:15

Hejsa

Martin Vollert wrote:
> Tjaa jeg er ligeglad, men det skal heller ikke være bare for at
> kritisere. At man ser at ens konto står i -200kr og så fortsætter med
> at ringe kan man vel ikke klandre Telmore for.

Nææ, men hvis de kunne holde deres opdaterings frister ville jeg være
tilfreds :)
Jeg gik selv 5 dage uden opdatering da jeg lige havde fået Telmore.
Jeg fik samme besked som nævnt et andet sted i tråden (Den med TDC´s skyld)
Sjovt nok kunne de ligepludselig følge med, efter jeg havde mailet dem!

> Nu har jeg faktisk heller ikke brugt deres kundeservice i de 2år jeg
> har været kunde ved dem, der har aldrig være noget.

Jeg har nu kun været der 1½ måned, og heller intet her!
Dog har min lillebror en uheldig oplevelse med dem.... men det er lidt en
anden historie

> Så brug dem dog hvis de er bedre.

Jeg sagde bare alternativer, ikke bedre :)
Men hvis de føler sig på sikre på deres kunder, vil alt videre udvikling hos
dem jo gå i stå.... det må ikke ske!

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 19:09

Brian skrev:
> Men jeg oplever også for tiden, at deres kundeservice, er nedadgående!
> En skam... måske har de glemt at der findes alternativer til dem....

Jeg forstår ikke helt... hvad bruger du deres kundeservice til?
En af de gode ting ved Telmore er, at man aldrig har brugt for deres
kundeservice, da det bare kører... og derfor har de så mere tid til de
kunder, som ikke forstår sig så meget på telefoni og hvad der tilhører...

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:31

Hejsa

Jean wrote:
> Jeg forstår ikke helt... hvad bruger du deres kundeservice til?

Så er det måske ikke det rette at kommentere på ;)

> En af de gode ting ved Telmore er, at man aldrig har brugt for deres
> kundeservice, da det bare kører...

Tal for dig selv.... selv herinde i "Telmore World" er der begyndt at være
lidt fnidder i krogene

>og derfor har de så mere tid til de
> kunder, som ikke forstår sig så meget på telefoni og hvad der
> tilhører...

Hmmm..... da der var GPRS/MMS hysteri, kunne du ingen hjælp få af deres
kundeservoce, til at sætte det op!
Ved godt at de har en del at lave, men travlhed må da ikke få kvaliteten til
at falde!

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 19:33

Brian skrev:
> Så er det måske ikke det rette at kommentere på ;)

Hvorfor 'ik?

> Tal for dig selv.... selv herinde i "Telmore World" er der begyndt at være
> lidt fnidder i krogene

Du behøver ikke bruge den tone!
Det er nærmere folk selv, der ikke læser betingelserne ordentlig igennem.

> Hmmm..... da der var GPRS/MMS hysteri, kunne du ingen hjælp få af deres
> kundeservoce, til at sætte det op!

Nej, men de henviste jo til TDC's side.

> Ved godt at de har en del at lave, men travlhed må da ikke få kvaliteten
til
> at falde!

Sandt!

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:39

Hejsa

Jean wrote:

> Hvorfor 'ik?

Det er vel ikke det bedste at kommentere på noget man ikke har egentlige
erfaringer med ;)

> Du behøver ikke bruge den tone!
> Det er nærmere folk selv, der ikke læser betingelserne ordentlig
> igennem.

Der er skam ingen tone, måske der mangler en ;)
Jeg kan ikke helt se hvor du vil have aftale betingelserne ind henne.
Men ellers er det vel de færreste der læser det igennem

> Nej, men de henviste jo til TDC's side.

Efter nogle dage.... Det må have været hårdt for Telmore supporten at
oprette det link :)

> Sandt!

Weeee.... endelig en ting vi kan enes lidt om :D
Dog synes jeg alligevel, at det er ved at ske for Telmore

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 19:43

Brian skrev:
> Det er vel ikke det bedste at kommentere på noget man ikke har egentlige
> erfaringer med ;)

Jamen, du skriver jo, at du selv ikke har nogen erfaring med deres support,
da du kun har været kunde i 1½ måned???

> Men ellers er det vel de færreste der læser det igennem

Så er der ikke noget at komme efter!

> Weeee.... endelig en ting vi kan enes lidt om :D
> Dog synes jeg alligevel, at det er ved at ske for Telmore

Det synes jeg ikke! Og hvis du er så utilfreds, så skift dog til SmartTalk
eller CBB, så skal du opleve dårlig kundeservice! Desuden findes der jo
typer, der altid skal brokke sig...

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:54

Jean wrote:

> Jamen, du skriver jo, at du selv ikke har nogen erfaring med deres
> support, da du kun har været kunde i 1½ måned???

Jeg har personligt kun haft en periode på 5 dage uden opdatering på
konto'en. Det blev dog rettet efter en mail.

Udover det, har min lillebror problemer med dem... det kan jeg jo ikke selv
tage æren for.
Han har problemer med at få tilsendt/modtage SIM-kortet, selv om de hævder
at det er sendt.

> Så er der ikke noget at komme efter!

Nææ, men i denne sag ,som det startede med, var det -200,- grænsen der var
problemet.... Den grænse kendte Troels jo udemærket til

> Det synes jeg ikke! Og hvis du er så utilfreds, så skift dog til
> SmartTalk eller CBB, så skal du opleve dårlig kundeservice!

Hvorfor kommer den der "Så skift dog" vendign altid frem hvis man kritiserer
Telmore ?!

Jeg ser ingen problemer så store i Telmore, at jeg agter at skifte.
Jeg vil ligeledes også forsætte med at anbefale Telmore, jeg vil bare gøre
opmærksom på at de ikke er perfekte, og jeg oplever en forringelse i deres
kundeservice.

>Desuden
> findes der jo typer, der altid skal brokke sig...

Joo, dog er jeg ikke en af dem.... du synes nok noget andet ;)
Intet korstog her, dog synes jeg at det er en pokkers skam, at landets
bedste mobilselskab tilsyneladende er begyndt at gå på kompromis...

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 20:11

Brain skrev:
> Jeg har personligt kun haft en periode på 5 dage uden opdatering på
> konto'en. Det blev dog rettet efter en mail.

Og det er dårlig service??? Der kan jo være sket en fejl...

> [...]
> tage æren for.
> Han har problemer med at få tilsendt/modtage SIM-kortet, selv om de hævder

Den slags sker... jeg har hjulpet 15-18 mennesker med at skifte til Telmore,
og det er sket en gang, dog blev det bragt i orden inden datoen, hvor
skiftet skete....

> Hvorfor kommer den der "Så skift dog" vendign altid frem hvis man
kritiserer
> Telmore ?!

Fordi... hvis du tror at nogen andre selskaber kommer i nærheden af Telmores
service, så skift...

> [...]
> opmærksom på at de ikke er perfekte, og jeg oplever en forringelse i deres

Kan du udtale dig om det, hvis du kun har været kunde i 1½ måned?

> Joo, dog er jeg ikke en af dem.... du synes nok noget andet ;)

Det tænkes!

> Intet korstog her, dog synes jeg at det er en pokkers skam, at landets
> bedste mobilselskab tilsyneladende er begyndt at gå på kompromis...

Kompromis, det tror jeg ikke. Så længe et selskab består af mennesker, så
sker der fejl...

Mvh Jean

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:34

"Jean" <ask@me.dk> wrote in

> Jeg forstår ikke helt... hvad bruger du deres kundeservice til?

Jeg har brugt den - telefonisk - en gang, vi kørte rundt og kunne
ikke finde hen til hvor de bor (da de holdt sommerfest for kunde nr.
50.000). Desværre var der kø på telefonen så de kunne ikke hjælpe :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Jimmy

Dato : 21-07-03 13:45

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Det er sgu Telmores opgave at lukke telefon, når de skilter med de gør det
> ved 200.

Det er brugerens opgave at betale for det man retmæssigt har fået.
I har været i ond tro og kan naturligvis ikke bebrejde Telmore for at I skal
betale for det I har fået.

Den er ikke længere.

Mvh
Jimmy

Fra : John K

Dato : 22-07-03 00:16

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Enig, hvis det forholder sig sådan.

> Det er brugerens opgave at betale for det man retmæssigt har fået.
> I har været i ond tro og kan naturligvis ikke bebrejde Telmore for at I
> [...]

Hvis Telmore lover at lukke telefonen ved overtræk på over 200 kroner, er
det også Telmores opgave at sørge for at det bliver gjort.

Længere er den ikke.

Mvh

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:36

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in

> Hvis Telmore lover at lukke telefonen ved overtræk på over 200
> kroner, er det også Telmores opgave at sørge for at det bliver
> gjort.

Lover de et bestemt beløb telefonen lukkes ved eller er det bare
"mere end 200kr" ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-03 14:00

Troels,

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in

> Det er sgu Telmores opgave at lukke telefon, når de skilter med de gør
> det ved 200.

Det er det altså ikke.. Læs afsnit 9.2 af deres betingelser og fortæl mig så
hvordan du tolker det:

"
9.2 Kundens tjeneste spærres ikke umiddelbart ved overskridelse af den
indbetalte taletid, og kunden kan have et forbrug på kredit, som debiteres
til TELMOREs almindelige takster. Overskrider kunden ved sit forbrug den
indbetalte taletid, giver TELMORE kunden en kredit på op til 7 dage eller
højest ca. 200 kr. TELMORE tilstræber at spærre ved minus 200 kr. Ved
overskridelse af én af disse grænser er TELMORE berettiget men ikke
forpligtet til at spærre tjenesten uden varsel. TELMORE er berettiget til at
tage gebyr for TELMOREs lukning af tjenesten.
"

** Lars

Fra : Hien

Dato : 21-07-03 12:28

> [...]
>
> Hvordan pokker kan der foretages opkald _efter_ konto er gået under 200 -
> begge på over 1 time? (opkaldene skal rigtignok være sket - men deres

Det er ikke første gang det er sket... det samme skete for min veninde..
hendes konto gik ned på -600 kr. Det er simpelthen for dårligt! Derfor jeg
selv fast bruger CBB som spærrer præcist ved 0 kr. Ingen dingedarrer der.
Problemet hos Telmore er at de bruger TDC's afregningssystem som KONSTANT er
konsinkede med opdateringer af saldo.

Tel-more/Tal-mere? Ja det må man godt nok sige.. dog på bekostning af vores
punge.. Dette ødelægger lidt taletidskonceptet. Tal for det antal minutter
du har betalt for. Hos Telmore går det helt galt...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 12:40

On Mon, 21 Jul 2003 13:27:44 +0200, "Hien" <hien@fjerndette.hien.dk>
wrote:

> [...]
>punge.. Dette ødelægger lidt taletidskonceptet. Tal for det antal minutter
>du har betalt for. Hos Telmore går det helt galt...

Du kan bare bestille deres saldokontrol, så spærrer de din telefon
såsnart at saldoen kommer ned i nul.

Men jeg kan da huske i starten da min daværende kæreste fik sit telmore
abb. der var det da utroligt godt opdateret, men det er så åbenbart her
på det seneste gået hen og blevet vældigt ustabilt.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:01

Hejsa

Thunderbird[7100] wrote:

> [...]
> her
> på det seneste gået hen og blevet vældigt ustabilt.

Det må siges at være over hele linien hos Telmore, at det er blevet
ustabilt.... desværre!
Måske de skulle have forberedt sig lidt bedre, inden de valgte at starte
deres (s)eneste kampagne

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 19:12

Brian skrev:
> Det må siges at være over hele linien hos Telmore, at det er blevet
> ustabilt.... desværre!

Det er IKKE Telmore skyld, men TDC's... det er deres systemer, der skal
registere opkald osv. og så sende dem til Telmore... når der er forsinkelse
på, så kommer dataene i 'klumper'....

> Måske de skulle have forberedt sig lidt bedre, inden de valgte at starte
> deres (s)eneste kampagne

De har haft 2 TV-reklamer kampagner og de reklamerer i busser og tog, samt
på større stationer...

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:33

Jean wrote:

> Det er IKKE Telmore skyld, men TDC's... det er deres systemer, der
> skal registere opkald osv. og så sende dem til Telmore... når der er
> forsinkelse på, så kommer dataene i 'klumper'....

Dog er det Telmore's ansvar, overfor kunderne, at sørge for det kører....
eller i det mindste holde kunderne underrettet om at større forsinkelser end
de lovede 24 timer, kan opstå!

> De har haft 2 TV-reklamer kampagner og de reklamerer i busser og tog,
> samt på større stationer...

Derfor jeg satte parantes om S'et... jeg var ikke klar over om der havde
været andre kampagner.
Dog er det den første, jeg har lagt mærke til!

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 19:36

Brian skrev:
> [...]
> eller i det mindste holde kunderne underrettet om at større forsinkelser

Rigtigt! Og tro mig, de Telmore rykker hos TDC hele tiden! De skriver jo
osse på siden, hvis der er større forsinkelser. Jeg vil mene, at det er
folks eget ansvar at holde øje med deres forbrug, og dermed sørge for at der
altid er plus på kontoen. Det gælder osse, hvis der er forsinkelser på
opdateringerne.

> Derfor jeg satte parantes om S'et... jeg var ikke klar over om der havde
> været andre kampagner.
> Dog er det den første, jeg har lagt mærke til!

Ok, de lavede en med en høne, der 'gokkede'... se det var humor! Klart bedre
end deres seneste kampagne efter min mening!

Mvh Jean

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:48

Hejsa

Jean wrote:

> Rigtigt! Og tro mig, de Telmore rykker hos TDC hele tiden!

Glæder mig :)

>De skriver
> jo osse på siden, hvis der er større forsinkelser.

Igen, der gik lidt tid før de fik en meddelelse ud om det....

>Jeg vil mene, at
> det er folks eget ansvar at holde øje med deres forbrug, og dermed
> sørge for at der altid er plus på kontoen. Det gælder osse, hvis der
> er forsinkelser på opdateringerne.

Jeps, det er folks ansvar at holde øje med konto'en, men det er Telmore's
ansvar at lukke når det går under 200,-

> Ok, de lavede en med en høne, der 'gokkede'... se det var humor!
> Klart bedre end deres seneste kampagne efter min mening!

Njaa.. synes nu heller ikke den er videre sjov.
Så at en fra Telmore forklarede herinde, at der vor fordi de hellere ville
bruge pengene på noget fornuftigt, så det er vel OK

/Brian

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 20:05

Brian skrev:
> Jeps, det er folks ansvar at holde øje med konto'en, men det er Telmore's
> ansvar at lukke når det går under 200,-

Som Frank K. Jensen skriver, så er....:
"Overtrækket på de 200 kr. skal vel ses som goodwill fra Telmores side, og
ikke som en saldokontrol."

Det er så sandt, som det er skrevet!

Mvh Jean

Fra : Per Thomsen

Dato : 22-07-03 14:48

Telmore's

> Som Frank K. Jensen skriver, så er....:
> "Overtrækket på de 200 kr. skal vel ses som goodwill fra Telmores side, og
> ikke som en saldokontrol."

Ellers ville der heller ikke være nogen berittigelse for en betalt
Saldokontrol.

Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:39

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote in

> Igen, der gik lidt tid før de fik en meddelelse ud om det....

Der skal jo klart nok gå lidt tid før det er en større forsinkelse -
måske derfor ?

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 12:38

"Hien" <hien@fjerndette.hien.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet hos Telmore er at de bruger TDC's afregningssystem som KONSTANT

Har man ikke selv spor føling med, hvor meget man snakker?? og hvor meget
man har stående på kontoen?? og lige som selv holderr lidt kontrol med det.
Ja, til tider har der været forsinkelser på opdatering, men det er vel også
lidt selv ens pligt at holde styr på økonomien her....og ikke Telmores. Man
kan vel sige sig selv, at det ikke kan lade sig gøre at snakke 600 min. hvis
man kun har indbetalt 200 kr. f.eks.

Fra : Hien

Dato : 21-07-03 12:48

"Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk> wrote in message
> [...]
Man
> kan vel sige sig selv, at det ikke kan lade sig gøre at snakke 600 min.

Ja det er jeg så godt klar over, men det var førnævnte person ikke. Hun
ringede i god tro, og stolte på hvad der stod i Telmores saldooplysninger.
Jeg kan så sige at der var godt +300 kr inde fra start, men det gik
uheldigvis ned på de -600 kr. Helt uforståeligt for hende.. jeg husker ikke
selv hvornår dette hændte. Men det var i en periode hvor der var mange
klager vedrørende Telmores langsomme opdateringer af saldo.

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 13:01

> [...]
> selv hvornår dette hændte. Men det var i en periode hvor der var mange
> klager vedrørende Telmores langsomme opdateringer af saldo.

Kan man virkelig være så naiv, og bare lade stå til og snakke løs i timevis.
Man skal ikke stole på andre end sig selv. Desuden har der i længere
perioder stået med hensyn til opdatering at der var forsinkelser. Så jeg kan
på ingen måde se at man kan bebrejde Telmore noget. Desuden har de i disse
perioder afskaffet lukningsgebyret på 50 kr. Så jeg kan ikke se, der er
andre end en selv der har skylden for det er løbet løbsk

Jeg er selv Telmore - kunde og særdeles godt tilfreds, men holder da
selvfølgelig også lidt øje med selv hvor meget der bliver snakket. Man
holder vel også selv øje med sit dankort. Der varer det jo også en rum tid
inden der kommer en melding fra banken.......og på det tidspunkt kan det da
også se gruelig galt ud , hvis man bare uhæmmet kører det igennem automaten.

Var lige et sidespring, som ikke har så meget med denne sag at
gøre.........men i princippet det samme.

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 18:58

Hejsa

Grethes wrote:

> Kan man virkelig være så naiv, og bare lade stå til og snakke løs i
> timevis. Man skal ikke stole på andre end sig selv.

Sikke en indstilling at have over for andre mennesker/firmaer....

> [...]
> noget. Desuden har de i disse perioder afskaffet lukningsgebyret på
> 50 kr. Så jeg kan ikke se, der er andre end en selv der har skylden

Korrekt, man _bør_ selv holde fingeren på kontoen.
Dog vælger nogen Telmore, netop p.g.a at når der ikke er flere penge på
kontoen, så er der ikke mere tale/SMS tid.

> [...]
> rum tid inden der kommer en melding fra banken.......og på det
> tidspunkt kan det da også se gruelig galt ud , hvis man bare uhæmmet

Synes ikke man kan sammenligne en Telmore konto, med et Dankort.
Der er immervæk forskel på at tappe den økonomiske "hovedåre" og tappe en
konto der er fastsat med et bestemt beløb

> Var lige et sidespring, som ikke har så meget med denne sag at
> gøre.........men i princippet det samme.

Ikke enig, men hvor er det sjove også i det

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 19:10

"> Korrekt, man _bør_ selv holde fingeren på kontoen.
> Dog vælger nogen Telmore, netop p.g.a at når der ikke er flere penge på
> kontoen, så er der ikke mere tale/SMS tid.

Nej så vælger man et taletidskort.
--
Hilsen Martin.

Fra : Brian

Dato : 21-07-03 19:28

Hejsa

Martin Vollert wrote:

> Nej så vælger man et taletidskort.

Well... på den måde som Telmore har stillet deres abonnement op, virker det
jo rent faktisk som et "taletidskort", hvis det kører optimalt.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:40

> Well... på den måde som Telmore har stillet deres abonnement op,
> virker det jo rent faktisk som et "taletidskort", hvis det kører
> optimalt.

Nej - taletidskort tillader ikke overtræk.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 19:56

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote in message

> Synes ikke man kan sammenligne en Telmore konto, med et Dankort.
> Der er immervæk forskel på at tappe den økonomiske "hovedåre" og tappe en
> konto der er fastsat med et bestemt beløb

Øh, det er jo netop pointen med hele denne tråd, altså at man kan bruge over
den grænse, som der skulle være hos telmore.

mvh Frank

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 12:54

> Har man ikke selv spor føling med, hvor meget man snakker??

Min 12-årige lillesøster kan man sgu ikke forvente, har den føling...
Pre-teenager så det batter.!

// Troels

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 13:07

> Min 12-årige lillesøster kan man sgu ikke forvente, har den føling...
> Pre-teenager så det batter.!
>
> // Troels

Var det så ikke en bedre ide med et ganske almindelig taletidskort til
hende??

Fra : Fedt Mule

Dato : 21-07-03 14:25

On Mon, 21 Jul 2003 14:07:05 +0200, "Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk>
wrote:

>Var det så ikke en bedre ide med et ganske almindelig taletidskort til
>hende??

Jo det kan du sige, men ikke når Telmore LOVER at de stopper kontoen
ved -200,-. Så må man enten lave det automatisk eller lade være med at
love det!

Personligt har min bankmand ikke lovet mig noget, så det skal jeg selv
holde øje med! Så derfor synes jeg personligt ikke at du kan
sammenligne de to ting.

Pernille

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-07-03 14:39

> [...]
>
> Personligt har min bankmand ikke lovet mig noget, så det skal jeg selv
> holde øje med! Så derfor synes jeg personligt ikke at du kan

Det handler vel om at tage et ansvar, når man VED kontoen står i -200kr
så forsætter man jo ikke bare med at ringe, også bagefter hyle op over
at de ikke lukkede ved -200kr.
Det samme med banken hvis du ved du har et overtræk og stadig bliver
ved med at hæve flere og flere penge, så vil du også blive bedt om at
stå til ansvar og betale tilbage(og det også selv om du ikke ved du har
overtræk ).
--
Hilsen Martin.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:34

<snip>
--

Teenagetøser, og kærlighed, kan ikke spærres ved 200 kr. - med en spærring
der alligevel ikke virker.

/// Troels

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 14:39

"Fedt Mule" <Fedtmule@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Personligt har min bankmand ikke lovet mig noget, så det skal jeg selv
> holde øje med! Så derfor synes jeg personligt ikke at du kan

Det svar fik jeg fra Telmore den 7. juli på forespørgsel via mail.

Der er i øjeblikket forsinkelse på opdateringen af din saldo. Dette skyldes
at
TDC (hvis mobilnet vi benytter), har været bagud med at videresende dine
opkaldsspecifikationer til TELMORE.
Dette medfører, at du kan opleve at din saldo ændrer sig markant fra den ene
dag
til den anden, da TDC indhenter efterslæbet, ved at sende dine
opkaldsspecifikationer i store "klumper".
Vi har på baggrund af forsinkelsen midlertidigt fjernet lukningsgebyret på
50
kr.
Denne information skulle være lagt på vores hjemmeside nu.
Med venlig hilsen
TELMORE Support - Zenia

Forøvrigt gik der ca. 5 min. fra jeg afsendte min mail med spørgsmål, til
svaret var der. Det kalder jeg service.

Desuden skriver de også på den personlige side, at der kan gå op til 24
timer inden saldoen er opdateret. Hvad så, hvis man snakker i disse 24 timer
eller bare halvdelen af dem. Er Telmore så forpligtiget til at gå ind og
lukke i det tidsrum? Nej vel? Så kunne de vist også få nok at gøre.

Grethe

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:35

> Vi har på baggrund af forsinkelsen midlertidigt fjernet lukningsgebyret på
> 50
> kr.

Pis og papir, lukningsgebyret _er_ lagt på.

> Denne information skulle være lagt på vores hjemmeside nu.
> Med venlig hilsen
> TELMORE Support - Zenia

Santani? (Zenia)

// Troels

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 14:43

wrote:

>"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Var det så ikke en bedre ide med et ganske almindelig taletidskort til
>hende??

eller aktiverer Telmore's Saldokontrol som lukker telefonen for udgående
opkald og udgående SMS'er når at telmore har opdaterer saldoen til 0.

Ellers så kunne man jo tage CBB som rent faktisk lukker kontoen ved nul.

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 14:51

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:tdrnhvs2u09gk5l22kipcpohimrouf9t08@4ax.com...

> [...]
> Mvh
> Flemming Jacobsen
> (Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Hør nu lige her. Fordi nogle ikke kan styre deres økonomi og telefonforbrug,
skal det så gå ud over alle andre. Man kan jo stå i den situation, f. eks.
være på ferie og ikke have mulighed for at betale ind på sin konto. Har
inden man rejste selvfølgelig kontroleret at der er rigelig penge til at
snakke for i ferien. Men der så pludselig opstår en uforudset situation,
hvor man får meget brug for sin telefon, er det så rimiligt at låget klapper
i ved 0 kr. Der synes jeg personligt det er flot af Telmore med en snor på
200 kr.

Grethe

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 20:00

> [...]
> meddelelse news:tdrnhvs2u09gk5l22kipcpohimrouf9t08@4ax.com...

> Hør nu lige her. Fordi nogle ikke kan styre deres økonomi og

Øh, er der noget der kommer til at gå ud over dig?

mvh Frank

Fra : Grethes

Dato : 21-07-03 20:02

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> "Grethes" <SPAMgrethes@mailme.dk> wrote in message

> telefonforbrug,
>
> Øh, er der noget der kommer til at gå ud over dig?

Nej det gør det forhåbentlig ikke, jeg kan sagtens selv styre mit
telefonforbrug. Men som jeg skrev tidligere, kan man jo komme i den
situation, at man ikke lige har mulighed for at indbetale, og pludselig får
uforudset telefonforbrug. Det var bare det jeg mente.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 13:48

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Min 12-årige lillesøster kan man sgu ikke forvente, har den føling...

Det kan man vel, når man har givet hende telmore, og har læst betingelserne.

mvh Frank

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:35

> Det kan man vel, når man har givet hende telmore, og har læst
betingelserne.

Man kunne også forvente at telmore holder deres løfter...

// Troels

Fra : Per Thomsen

Dato : 22-07-03 14:45

> betingelserne.
>
> Man kunne også forvente at telmore holder deres løfter...

Telmore lover ikke at de lukker kontoen, men truer med det.
Hvis man ønsker begrænsninger mht. taletid kan man tilmelde sig
Saldokontrol.

Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 20:24

> Telmore lover ikke at de lukker kontoen, men truer med det.
> Hvis man ønsker begrænsninger mht. taletid kan man tilmelde sig
> Saldokontrol.

.... Som igen kan forsinkes 96 timer og ende på -400.00 kr. - what's the
fucking point, then?

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 21:14

> ... Som igen kan forsinkes 96 timer og ende på -400.00 kr. - what's the
> fucking point, then?

Ehm.. Bruger Saldokontrol ikke TDC's funktioner til at lukke kontoen?!?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 21:16

> Ehm.. Bruger Saldokontrol ikke TDC's funktioner til at lukke kontoen?!?

Skal jeg ikke kunne sige, men kan Saldokontrol lukke ved 0.00 kr. vha. TDC's
funktioner, kan Telmore's cut-off ved 200.00 kr. godtnok også køre over
samme "konto", og blive noget mere præcis...

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 26-07-03 21:24

> Skal jeg ikke kunne sige, men kan Saldokontrol lukke ved 0.00 kr. vha.
> TDC's funktioner, kan Telmore's cut-off ved 200.00 kr. godtnok også
> køre over samme "konto", og blive noget mere præcis...

Det kunne den jo nok godt (hvis man lavede en del ændringer), men er det
det man vil?

Ønsker man præcision eller fleksibilitet? Vil man gerne have at telefonen
lukker *præcis* når man når grænsen, uanset at man fx. er midt i en
samtale, eller vil man gerne have den fleksibilitet at den ikke gør dette?

På lige netop dette punkt bør man nok vælge CBB hvis man ønsker
præcision[1], og Telmore hvis man ønsker fleksibilitet

[1] Da jeg ikke er CBB-kunde er jeg ikke helt sikker på om den cutter
/midt/ i samtalen - men den opdaterer i hvert fald langt hurtigere.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 21-07-03 20:02

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> writes:
> Øh, det er jo netop pointen med hele denne tråd, altså at man kan bruge over
> den grænse, som der skulle være hos telmore.

Grænsen hos Telmore er for at begrænse DERES tab - de stiller ingen
garanti for at kundens tab er begrænset på denne måde. Men de giver
jo mulighed for det HVIS man vælger det.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 20:11

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> wrote in message

> Grænsen hos Telmore er for at begrænse DERES tab - de stiller ingen
> garanti for at kundens tab er begrænset på denne måde. Men de giver
> jo mulighed for det HVIS man vælger det.

Jeps, det er også sådan jeg har forstået det, men de burde nok skrive det
lidt mere tydligt. Jeg har lige læst (noget af) betingelserne, og man kunne
da snildt komme til at tro, at det var en saldobegrænsning, som den man kan
vælge ved 0 kr.

mvh Frank

Fra : Poul Erik

Dato : 21-07-03 21:13

> [...]
kunne
> da snildt komme til at tro, at det var en saldobegrænsning, som den man

Jeg synes bestemt at de burde understrege at de -200 kr. ikke giver nogen
som helst sikkerhed. Desværre er rigtig taletid meget dyrere.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 21:53

On Mon, 21 Jul 2003 22:12:38 +0200, "Poul Erik" <pea2@post.tele.dk>
wrote:

>kunne
>kan
>>
>Jeg synes bestemt at de burde understrege at de -200 kr. ikke giver nogen
>som helst sikkerhed. Desværre er rigtig taletid meget dyrere.

Neh, CBB mobil, 99 øre i minuttet og 24 øre pr sms. Og der er der lukket
så snart at kontoen når nul

Fra : J.

Dato : 21-07-03 12:35

Hej.

Ring til Telmore og hør hvordan det kan lade sig gøre.

Vi andre vil gerne vide, hvad de har at sige.

mvh

John

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 12:55

> Ring til Telmore og hør hvordan det kan lade sig gøre.
>
> Vi andre vil gerne vide, hvad de har at sige.

Ring? Det kan du ikke, det er ren tast-selv-service, der kun indeholder de
oplysninger på siden. Der er ingen at snakke med.

Har mailet til dem d.d., i en rimeligt vred tone.

// Troels

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-07-03 16:49

Hej

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Ring? Det kan du ikke, det er ren tast-selv-service, der kun indeholder de
>oplysninger på siden. Der er ingen at snakke med.

Det må være noget nyt ! - Normalt går det ganske smertefrit at ringe på
nummer: 70218900 eller 70218700.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 12:55

> [...]
>
> Hvordan pokker kan der foretages opkald _efter_ konto er gået under 200 -
> begge på over 1 time? (opkaldene skal rigtignok være sket - men deres

1. Læs betingelserne! Der kan gå op til 24 timer (endnu længere for
udlandsopkald) inden at det bliver registreret.

2. Hold selv lidt øje med forbruget, og det er også tilladt at tænke lidt
(man kan da lade være med at ringe for over over 200 kr. når man *ved* at
den står i -200 kr.)

mvh Frank

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 15:36

> 1. Læs betingelserne! Der kan gå op til 24 timer (endnu længere for
> udlandsopkald) inden at det bliver registreret.

Der gik 96.

> 2. Hold selv lidt øje med forbruget, og det er også tilladt at tænke lidt
> (man kan da lade være med at ringe for over over 200 kr. når man *ved* at
> den står i -200 kr.)

Læs nu, at vi VAR klar over det, men regnede med at Telmore lukkede kontoen!

Som skrevet andetsteds, kan en ikke-fungerende spærring ved -200 kr., ikke
holde en 12-årig teenagetøs i tøjler mod en forelskelse..

// Troels

Fra : Betahelix

Dato : 21-07-03 17:54

jeg tror bare det er en bitter mand hvis datter har voldbrugt sin telefon...
og nu skal det gå ud over telmore...

saldokontrol er opfundet til at løse det problem.. og hvis han som han selv
siger at teenage kærlighed ikke kan stoppes ved -200kr, burde han nok have
kunne regne den her ud.. at sådan en regning ville komme...

Jeg ville nok have opdaget at min datter snakkede 8-9 timer i mobiltelefon
inden for 96 timer...

men okey....

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 19:47

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Der gik 96.

Ja, det fremgik jo ikke af de tidligere indlæg.

> Læs nu, at vi VAR klar over det, men regnede med at Telmore lukkede
kontoen!

Øh, læs selv Og jeg gentager lige ovenståenden med lidt anden ordlyd:
"man kan da lade være med at ringe for over 200 kr. *mere* når man *ved* at
den *allerede* står i -200 kr"

> Som skrevet andetsteds, kan en ikke-fungerende spærring ved -200 kr., ikke
> holde en 12-årig teenagetøs i tøjler mod en forelskelse..

Næ, det er vel det man har forældre til

Men man kan vel også sige at I ikke har overholdt jeres del af aftalen (selv
om at den strider lidt mod det tilladte overtræk på 200 kr.): "Det er din
pligt at holde saldoen over nul, og derved altid sørge for, at der er penge
på din konto. Det er således dit ansvar, som kunde, til enhver tid at sikre
en positiv saldo."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:43

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in

> 12-årig teenagetøs

Hmm, er det ikke lidt selvmodsigende ? :)

Fra : Jean

Dato : 22-07-03 08:06

Henrik Stidsen skrev:

> Hmm, er det ikke lidt selvmodsigende ? :)

Ha ha, utroligt ingen har fanget den før...

eleven - twelve thirTEEN - fourTEEN - fifTEEN - SixTEEN - sevenTEEN -
eighTEEN - nineTEEN - twenty

Mvh Jean

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 18:46

> Ha ha, utroligt ingen har fanget den før...
>
> eleven - twelve thirTEEN - fourTEEN - fifTEEN - SixTEEN - sevenTEEN -
> eighTEEN - nineTEEN - twenty

Hold kæft, en gang ordknepperi... Det er til at brække sig over!

Jeg betegner en teenager når en person begynder at få hormon / østrogen -
ændringer/tilføjelser, ændrer adfærd, bliver far/mor-fjendske, osv. Jeg
tager det sgu ikke efter thir-nineTEEN metoden mere.

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 19:36

> Hold kæft, en gang ordknepperi... Det er til at brække sig over!

Det er da vist kun dig der er til at brække sig over her.

> Jeg betegner en teenager når en person begynder at få hormon /
> østrogen - ændringer/tilføjelser, ændrer adfærd, bliver
> far/mor-fjendske, osv. Jeg tager det sgu ikke efter
> thir-nineTEEN metoden mere.

Se nu lidt lyst på sagerne - hvis det skal være helt rigtigt er det
fra 13-19 man er teenager, i virkeligheden er der nogen der bliver
det før de fylder 10 og andre der aldrig kommer videre...
Der var *ingen* der sagde noget ondt om dig vel ?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 20:26

> Det er da vist kun dig der er til at brække sig over her.

Tak.

> [...]
> det før de fylder 10 og andre der aldrig kommer videre...
> Der var *ingen* der sagde noget ondt om dig vel ?

Næ, men gang på gang kommer der bl.a. angreb mod mig, som om _jeg_ havde
lavet nummeret - jeg ville bare påpege at grænsen ikke holder, selvom
Telmore påstår at lukke telefonen ved kr. 200.00.

Det tager folk så som et angreb mod _dem_, at jeg kritiserer Telmore. Ja,
uha. Mage til mærkværdigt firma skal man da i grunden lede længe efter - jeg
kan gå her 3 dage, have været i Sæby på ferie, uden min mobil, og være
registreret for et forbrug på 81 kr. - og nej, der var ingen hjemme til at
bruge min mobiltelefon. Men måske spøgelser?

Andetsteds bliver jeg foreslået at bruge Saldokontrol. Nåja, det ser jeg
ingen pointe i når forsinkelsen på 96 timer heller ikke undgåes af
saldokontrol - og igen er risikoen for at ende på -400.00 kr. der... Det er
da tåbeligt at tilbyde en sådan service, så...

// Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:10

> Næ, men gang på gang kommer der bl.a. angreb mod mig, som om
> _jeg_ havde lavet nummeret

Hvilket intet som helst har at gøre med at teenagere altså er mellem
13 og 19 år...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-07-03 23:26

> Hvilket intet som helst har at gøre med at teenagere altså er mellem
> 13 og 19 år...

*pust* *støn*, lad os få kneppet nogle flere fluer...

Hvornår man er teenager har absolut ingen relevans i denne diskussion om
Telmore (medmindre Telmore's supportere er en stor gang teenagere, men jeg
tvivler nu )

// Troels

P.S: Er selv teenager, så der var intet racistisk ment i bemærkningen om
Telmore's supportere som teenagere...

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 18:02

Troels [around 9000]" skrev:
> Hvordan pokker kan der foretages opkald _efter_ konto er gået under 200 -
> begge på over 1 time? (opkaldene skal rigtignok være sket - men deres
> politik er spærring ved 200...)

Det kan sagtens ske. Har set flere kammeraters kontoer der først blev
lukket, når den var på minus 350 kr. eller mere. Telmore skal jo først
registere dine opkald... inden de lukker. Hvis du fx har minus 199 kr., så
kan du godt tale i fx 5 timer.. så bliver kontoen først lukket når opkaldet
er registeret...

Mvh Jean

Fra : Fedt Mule

Dato : 21-07-03 20:56

On Mon, 21 Jul 2003 19:02:19 +0200, "Jean" <ask@me.dk> wrote:

> [...]
>kan du godt tale i fx 5 timer.. så bliver kontoen først lukket når opkaldet

Synes egentlig det er lidt sjovt det her...CBB lukker ved 0,-. Har de
en til at sidde og holde øje med alles konto? Nej gu har de da ej. Så
kan Telmore sgu da bare lukke ved -200,- og så er den ikke længere...
Men fejlen startede allerede i hans overskrift: første klage over
Telmore...det ses der ikke med milde øjne på...

Pernille.

P.s. Dette er skrevet i en god ironisk tone...mere til information til
dem, der vil fare i flint om max 1 minut...

Fra : Jean

Dato : 21-07-03 21:27

Pernille skrev:
> Synes egentlig det er lidt sjovt det her...
Okay, det er det sikkert osse... hmmm...?

> CBB lukker ved 0,-. Har de
> en til at sidde og holde øje med alles konto? Nej gu har de da ej.

Nej, det har de ikke.

> Så
> kan Telmore sgu da bare lukke ved -200,- og så er den ikke længere...

Nej, det kan Telmore ikke. CBB bruger et andet system, hvor opkaldene bliver
opdateret direkte på folks konto og ikke skal gennem Sonofons systemer
først. (Har jeg hørt!)

> Men fejlen startede allerede i hans overskrift: første klage over
> Telmore...det ses der ikke med milde øjne på...

Sandt! Selvom Telmore ikke er perfekt, så er klart det bedste selskab, hvad
angår pris, service og image.

> P.s. Dette er skrevet i en god ironisk tone...mere til information til
> dem, der vil fare i flint om max 1 minut...

Ironi er godt! Flint.... nej...

Fra : Andersen

Dato : 22-07-03 15:11

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det kan Telmore ikke. CBB bruger et andet system, hvor opkaldene
bliver
> opdateret direkte på folks konto og ikke skal gennem Sonofons systemer
> først. (Har jeg hørt!)

Er det nu ikke TDC der samarbejder med Telmore ???
Jeg kan ikke forestille mig Sonofon er med i noget
sammen med TDC, andet end dyre abb./taletid

Fra : Jean

Dato : 22-07-03 18:09