Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En salig brandert.....
Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 12:01

.....er det heldigvis ikke - Billedet er selvfølgelig opstillet.

http://foto-basen.dk/kategorier/showpiclarge.asp?id=1564

Kommentarer modtages gerne.

vh Alex Linaa

Fra : max

Dato : 21-07-03 16:28

> ....er det heldigvis ikke - Billedet er selvfølgelig opstillet.
>
> http://foto-basen.dk/kategorier/showpiclarge.asp?id=1564
>
> Kommentarer modtages gerne.
>
> vh Alex Linaa

Tjaee, det er jo pænt, lyset er pænt, alle linier er rette, pæn
komposition etc... Titlen er helt forkert..)
Næste gang, lige inden du trykker på kanppen, grib fat i dine
nosser så hårdt du kan og se om ikke det blir et mere spændende
billede..)-max-

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 21-07-03 16:48

max wrote:

> Næste gang, lige inden du trykker på kanppen, grib fat i dine
> nosser så hårdt du kan og se om ikke det blir et mere spændende
> billede..)-max-

Tja Max - problemet er bare, at alex ikke har nogen nosser, og på
www.fotokritik.dk kræver han li'frem, at kritik af hans billeder
skal gi's efter de samme regler, som når konen spørger om hvordan
hun ser ud i en ny kjole...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 21-07-03 16:55

> [...]
> www.fotokritik.dk kræver han li'frem, at kritik af hans billeder
> skal gi's efter de samme regler, som når konen spørger om hvordan

ehem.. personlige angreb og hvad manden laver på et fotokritik
er ikke så interessant, jeg brugte nosserne som et billede på noget
de fleste mænd kan relatere til.. )
Jeg forholder mig kritisk til de postede billeder, og håber at få igen
af samme skuffe.. Hva sir du Ebbe, skal vi bevare den gode stemning.
)-max-

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 21-07-03 19:10

max wrote:

> Jeg forholder mig kritisk til de postede billeder, og håber at få igen
> af samme skuffe.. Hva sir du Ebbe, skal vi bevare den gode stemning.
> )-max-

Og jeg må sige, at jeg nødvendigvis også må forholde mig til det
alex skriver på www.fotokritik.dk, der forholder alex sig også
til det jeg skriver her på UseNet, så jeg kan egenlig ikke se, at
jeg sku' ha' skadet den gode stemning...!

Men bort set fra det, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad
alex vil med billedet, skal det hænges op hjemme i hans stue
eller tror han, at andre kan bruge billedet til noget...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 19:46

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Og jeg må sige, at jeg nødvendigvis også må forholde mig til det
> alex skriver på www.fotokritik.dk, der forholder alex sig også
> til det jeg skriver her på UseNet,

Nu skal du stoppe med denne evindelige forvridning af sandheden. Ulf trak en
fisk op af hatten på FK, som jeg forholdt mig til. Kan du ikke klare det, må
du holde bedre styr på dine medløbere (de få der er skulle ikke være så
vansklige at holde under kontrol)

> Men bort set fra det, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad
> alex vil med billedet, skal det hænges op hjemme i hans stue
> eller tror han, at andre kan bruge billedet til noget...?

Hvad jeg vil med billedet? Det samme som alle andre der udbeder sig kritik
her og på FotoKritik: Afprøve en ide, lave noget smukt at se på, fortælle en
historie..... Altså alt det du ikke beskæftiger dig med på din fotoside.
Hvis nogen får øje på ideen, synes det er smukt, eller ser historien, så har
man gjort noget rigtigt. Hvis ikke, er det et skridt videre i udviklingen at
få saglige kommentarer til hvad der ikke virkede.
Hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med (som om), så bliv under din
sten.

/Alex

Fra : U. Pedersen

Dato : 21-07-03 21:00

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev:

Hej Alex

> [...]
>du holde bedre styr på dine medløbere (de få der er skulle ikke være så

Jeg vil nu hellere kalde det en kanin

Jeg er ikke nogens medløber, hverken din eller Niels eller Sørens
eller .........

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-07-03 08:57

"U. Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nu hellere kalde det en kanin

Ok, en kanin med fiskelugt så

> Jeg er ikke nogens medløber, hverken din eller Niels eller Sørens
> eller .........

Så undskylder jeg at jeg implicit fik dig kategoriseret som en sådan.
Jeg opfattede det blot som et koordineret angreb, som Niels så senere
beskyldte mig for at starte. Jeg lod mig desværre rive lidt med, så hvis det
ikke forholdt sig sådan skal jeg beklage min udtalelse.

vh
Alex

Fra : U. Pedersen

Dato : 22-07-03 11:51

> [...]

>beskyldte mig for at starte. Jeg lod mig desværre rive lidt med, så hvis det
>ikke forholdt sig sådan skal jeg beklage min udtalelse.

Hej Alex

Undskyldning modtaget.

Men man behøver ikke kende ret meget til nyhedsgrupperne for at finde
ud af hvem der ikke kan lide hinanden.
Jeg læser admin grupperne af og til

Fra : Morten Ovi

Dato : 21-07-03 21:48

Alex Linaa skrev:

> Nu skal du stoppe med denne evindelige forvridning af sandheden.

Niels Griis Ebbesen har det bedst i en killfile. Manden er simpelthen
ikke værd at bruge tid på. Jeg vil langt hellere gå glip af hans
"guldkorn" end høre på alt hans ævl og kævl. Der findes trods alt (og
heldigvis) mange herinde som ligger inde med en viden der overstiger
hans, så skaden er ret begrænset - om overhovedet eksisterende.

XFUT: Mudderkastning

--
Morten

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-07-03 13:46

Morten Ovi wrote:

> Niels Griis Ebbesen har det bedst i en killfile. ...cut...

Så skulle du ta' lære bette alex at bruge sit kill-filter, for
han har godt nok plonket mig mange gange, men det ser ud som det
ikke virker.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-07-03 14:16

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Så skulle du ta' lære bette alex at bruge sit kill-filter, for
> han har godt nok plonket mig mange gange, men det ser ud som det
> ikke virker.

Mit killfilter har ingen livstidsdomme, de udløber når jeg reinstallerer en
PC.
Men vi venter lige lidt, idet du endnu ikke har levet helt ned til dit
vanlige lave niveau.

Hvorfor kan du forresten ikke finde ud af at følge et FUT? Bange for ikke at
få opmærksomhed nok i mudderet?

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 16:58

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message

<klip en masse mudderkastning>

Niels, prøv at se her: http://www.psykolog-online.dk/
Mon ikke også de tager personer der mentalt er på tiårsstadiet?

Fut til smatten

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 16:54

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Næste gang, lige inden du trykker på kanppen, grib fat i dine
> nosser så hårdt du kan og se om ikke det blir et mere spændende

Tja, du har nok ret i at det er lidt for pænt, men man skal jo øve sig.
Ud over at gribe fat i no**erne, hvilket nok giver et rystet billede, vil du
så ikke uddybe hvad du mener kunne gøre det mere spændende?

vh Alex

Fra : max

Dato : 21-07-03 17:04

> [...]
> Ud over at gribe fat i no**erne, hvilket nok giver et rystet billede, vil du
> så ikke uddybe hvad du mener kunne gøre det mere spændende?

Jamen der er vidst ikke så meget at tilføje, du er jo selv enig i at det
er et pænt billede, en brandert for mig, og jeg har haft et par, er noget
med huse der vælter, dobbeltsyn, smadrede flasker, bræk etc.. Det er
dig der har fundet på titlen så hvis din brandert opleves så stille og
harmonisk, så er du en heldig mand..) Billeder skal ses med hjertet.
-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 17:11

> [...]
> dig der har fundet på titlen så hvis din brandert opleves så stille og
> harmonisk, så er du en heldig mand..) Billeder skal ses med hjertet.

Nåå, på den måde.
Hentydningen til branderten var møntet på knægten der sidder og hænger i den
mørke nedre ende af gaden, som kontrast til kvinden i den lyse øvre ende.
Det lykkedes åbenbart ikke helt at illustrere, måske skulle jeg have smidt
en "Vodka-klovn" på brostenene

vh Alex

Fra : max

Dato : 21-07-03 17:21

> [...]
> Det lykkedes åbenbart ikke helt at illustrere, måske skulle jeg have smidt

Du ska ikke spørge mig, du ved bedst hvordan du vil ha' dine billeder,
og hvis du poster dem her, prøver jeg at være konstruktiv.. Men nu
må jeg op og ha' mig en lille whisky, du er en go' indflydelse Alex..
-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 17:29

> [...]
> og hvis du poster dem her, prøver jeg at være konstruktiv.. Men nu
> må jeg op og ha' mig en lille whisky, du er en go' indflydelse Alex..

En ting er at vide hvordan man vil have det, noget helt andet er om det
lykkedes. Derfor spørger jeg dig.
Skål

/Alex

Fra : Pico

Dato : 21-07-03 20:51

Alex Linaa wrote:
> "max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> En ting er at vide hvordan man vil have det, noget helt andet er om
> det lykkedes. Derfor spørger jeg dig.
> Skål

Det er da utroligt som I kan diskutere over en "titel"
Billedet er teknisk godt, ikke meget at komme efter, men dramatik
vælter ikke ligefrem ud af det. Jeg tror også det ville have gjort sig
bedre i sort/hvid i stedet for den blålige tone.
En salig brandert får en til at vente noget mere/anderledes og det
er nok det der er faldet Max for brystet vil jeg tro.
Pico

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 21:12

"Pico" <IPdata@mail.dk> wrote in message

> [...]
> vælter ikke ligefrem ud af det. Jeg tror også det ville have gjort sig
> bedre i sort/hvid i stedet for den blålige tone.

Jeg lavede det blåtonet for at gøre billedet køligt, men jeg har
efterfølgende prøvet at lave det S/H, og du har ret - det virker bedre.
Tak for dit input.

> En salig brandert får en til at vente noget mere/anderledes og det
> er nok det der er faldet Max for brystet vil jeg tro.

Jeg skrev jo også netop at det ikke var en salig brandert. En vildledende
overskrift set i bakspejlet, når det faktisk var håbløshed jeg ville
illustrere med billedet.

vh
Alex

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-07-03 13:52

Alex Linaa wrote:

> Jeg skrev jo også netop at det ikke var en salig brandert. En vildledende
> overskrift set i bakspejlet, når det faktisk var håbløshed jeg ville
> illustrere med billedet.

Stop dog al den snik-snik og erkend, at konstrurerede billeder
som regel falder til jorden, fordi det er åbentlyst, at de ikke
viser den ægte vare...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-07-03 14:11

> Stop dog al den snik-snik og erkend, at konstrurerede billeder
> som regel falder til jorden, fordi det er åbentlyst, at de ikke
> viser den ægte vare...

Hellere et konstrueret billede der falder til jorden, end 324.821 bevidsløse
registreringer som intet vækker i nogen.
Et godt råd: Lad være med at gå ind og se "The Matrix Reloaded", hele den
film må vist falde til jorden i din verden.

Alex

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-07-03 22:23

Alex Linaa wrote:

> Hellere et konstrueret billede der falder til jorden, end 324.821 bevidsløse
> registreringer som intet vækker i nogen.

Du har rigtig nok lært noget af "kustfotograferne" over fra
Esbjerg af, men pas nu på, at du ikke endnu engang er kommet i et
dårligt selskab, dine "venner" er begge blevet excluderet af SDF
fordi de ikke kunne opføre sig anstændigt.

> Et godt råd: Lad være med at gå ind og se "The Matrix Reloaded", hele den
> film må vist falde til jorden i din verden.

Du er squ ikke ked af det, hvis du sammenligner dit diletantiske
forsøg på at konstrurere et billede, med "The Matrix Reloaded"..!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-07-03 22:47

> [...]
> dårligt selskab, dine "venner" er begge blevet excluderet af SDF
> fordi de ikke kunne opføre sig anstændigt.

De er ikke mine venner, og hvordan de opfører sig vedkommer vel ikke denne
tråd.
Du har gjort det ganske klart at du mener dine registreringer af
"virkeligheden" er det eneste saliggørende inden for foto, så bliv du blot i
den vildfarelse. Hvis jeg vil se virkeligheden ser jeg ud af vinduet, ikke
på 324.821 ligegyldige fotos.

> Du er squ ikke ked af det, hvis du sammenligner dit diletantiske
> forsøg på at konstrurere et billede, med "The Matrix Reloaded"..!

Jeg vælger at overhøre dine sædvanlige nedgørelser af andre, vel vidende at
du ikke har en fis at have det i.
For the record sammenlignede jeg ikke mit billede med Matrix Reloaded, som
du kunne forvisse dig om hvis du gad læse lidt indenad, før du kastede dig
over tastaturet. Du påstod derimod hårdnakket stort set alle konstruerede
billeder faldt til jorden, og jeg påpegede blot at hele Matrix Relaoded er
konstrueret fra ende til anden. Og ja, det kaldes fotografi, deaf navnet
"filmfotograf".
Så den film må da være den rene pinsel for sådan en dogmefotograf som dig,
smukke actionfyldte billeder der ikke afspejler virkeligheden.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-07-03 23:23

Alex Linaa wrote:

> ...cut...

Du er dælme træls at høre på, ska' du ikke snart ud og røgte dine
ruser og garn...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-07-03 07:04

> Du er dælme træls at høre på,

Øhh, nå! Er det standardsvaret når argumenterne slipper op?
Det var da vist ikke mig der startede denne hadekampagne mod mit billede Man
kan kun håbe, at du husker bieffekterne af handling uden omtanke til en
anden god gang.
Du kunne jo også bare smide mig i dit killfilter, eller lade være med at
klikke dig videre til mine billeder, på samme måde som jeg vælger ikke at
kommentere dine ugentlige "udstillinger". Så slipper resten af brugerne i
denne nyhedsgruppe for at læse alenlange off-topic smædekampagner, som de
nok helst var foruden.

Ærbødigst
Alex Linaa

NB Hvor voksent er det lige at futte til alt.dev.null, uden at skrive det i
indlægget?

Fra : max

Dato : 23-07-03 09:49

> [...]
> Alex Linaa
>
> NB Hvor voksent er det lige at futte til alt.dev.null, uden at skrive det i

Hehe - Alex, jeg trækker min kritik tilbage, overskriften i denne tråd
er meget passende, når i begge to vågner a rusen så snup et par Treo,
har hørt de kvækker.. -max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-07-03 18:53

> Hehe - Alex, jeg trækker min kritik tilbage, overskriften i denne tråd
> er meget passende, når i begge to vågner a rusen så snup et par Treo,
> har hørt de kvækker.. -max-

Good point Max.

Jeg lukker børnehaven, og lad os så komme ud og tage nogle billeder.

EOD
/Alex

Fra : John

Dato : 23-07-03 16:46

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Billedet er teknisk godt, ikke meget at komme efter, men dramatik
> vælter ikke ligefrem ud af det. Jeg tror også det ville have gjort sig
> bedre i sort/hvid i stedet for den blålige tone.

Sjovt, jeg sad netop og tænkte det samme.

--
MVH
John K Hansen

Fra : Alex W

Dato : 21-07-03 21:08

"Alex Linaa" <@a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> ....er det heldigvis ikke - Billedet er selvfølgelig opstillet.
> Kommentarer modtages gerne.
> vh Alex Linaa

Goddag navnebroder

Ideen er god men billedet virker lidt tamt
Hvis du vil have strammet mere op på billedet så prøv at tage det samme
igen, men hvor fyren holder en halvtom flaske og kigger ned på risten i
stedet.... som om han ønskede indholdet op af maven igen )

Hygge
Alex W

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 21:24

"Alex W" <alex@skriverstuen.dk> wrote in message

> [...]
> igen, men hvor fyren holder en halvtom flaske og kigger ned på risten i
> stedet.... som om han ønskede indholdet op af maven igen )

Det må jeg prøve næste gang jeg kommer forbi gaden sammen med min søn.
Tak for dit input :)

vh Alex

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-07-03 21:29

Hej Alex

Hvis du vil illustrere håbløsheden lidt mere, kunne du forsøge at få kvinden
i den hvide kjole tættere på, så man lægger mærke til hende, og til
modsætningen mellem hende og den mørke fyr...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 21:57

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> i den hvide kjole tættere på, så man lægger mærke til hende, og til
> modsætningen mellem hende og den mørke fyr...

Jeg kendte desværre ikke damen som kun stod der i et kort øjeblik. Vi sad
længe og ventede på om der kom nogen gående ned gennem gaden, men i den
knappe tid vi havde (inden madammen ville videre) kom der ingen.
Men du har helt ret i at kontrasten ville være større ved en mindre afstand
mellem dreng og voksen.

Moralen må være at man aldrig skal tage kvinden i sit liv med på bytur, hvis
man vil have mulighed for at tage billeder

vh Alex Linaa

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-07-03 22:18

> Moralen må være at man aldrig skal tage kvinden i sit liv med på bytur,
hvis
> man vil have mulighed for at tage billeder

Hej Alex

Jeg håber ikke at du har ret, jeg skal på fototur med kæresten i morgen, men
det kan være at det hjælper på det at hun sidste år fik et spejlrefleks i
fødselsdagsgave af mig...

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-07-03 22:31

> [...]
men
> det kan være at det hjælper på det at hun sidste år fik et spejlrefleks i

Ja fælles interesser hjælper altid lidt på engagementet.
Ellers giv hende en gang plastikkirurgi: Klip hendes dankort over

/Alex

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 22-07-03 20:23

> Ellers giv hende en gang plastikkirurgi: Klip hendes dankort over

Nu er hun færdiguddannet sygeplejerske, mens jeg stadigvæk er
medicinstuderende, så jeg venter lige lidt med at klippe kortet over, så
mister jeg nok nogle oplevelser...

dk.snak.way-offtopic.... )

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-07-03 01:54

Hej Alex,

> http://foto-basen.dk/kategorier/showpiclarge.asp?id=1564

Jeg kan godt lide dit billede. Jeg synes man kan gå på opdagelse i det og
kan faktisk godt lide det blålige skær.

Keep up the nice work.

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Rene

Dato : 23-07-03 17:39

Stinkende flot billede Alex. Kanon fotografi, noget man burde lære fra !

MVH

René