LAN kopi af C&C Generals !?
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 11:48

Hejsa

I de gamle C&C spil var der altid 2cd'er med, så man kunne sætte en CD i
hver computer, hvis man ville spille netværk mellem de 2. Men dette er ikke
tilfældet i Generals, og derfor vil jeg høre om det er muligt at tage en
kopi til LAN brug der virker? Og isåfald hvordan?

1:1 kopi med Nero virker ikke!

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 11:50

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tilfældet i Generals, og derfor vil jeg høre om det er muligt at tage en
> kopi til LAN brug der virker? Og isåfald hvordan?

Utroligt flot jeg lige fik postet 2stk
- jeg troede den første ikke ville sende så jeg skrev det igen.. nåh
pyt..... nu fik i spørgsmålet 2gange :P

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 11:54

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke

> Utroligt flot jeg lige fik postet 2stk
> - jeg troede den første ikke ville sende så jeg skrev det igen.. nåh

tjaa.. hva der sker

Prøv clone cd eller en no cd crack

Gismo

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 12:17

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ikke

C&C: Generals er beskyttet med Safedisc 2.80. Hertil kan du bruge Alcohol
120%. En trial kan downloades fra:

http://www.alcohol-software.com/download.php

Men det kommer også an på din brænder. Hvilken har du?

Fra : Ralph

Dato : 21-07-03 12:29

Eller lave en image fil med nero og så derefter brænde imagefilen. Virker
fint.

Ralph.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 12:33

"Ralph" <Raprap@tdcadslxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Eller lave en image fil med nero og så derefter brænde imagefilen. Virker
> fint.

Kan Nero lave backups af originale Safedisc 2.80 spil? Det er nyt for mig.
Er du sikker på at det ikke er en cr*cked version du har lavet "backup" af?
Eller er der en version ude som ikke er beskyttet?

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 12:38

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af?
> Eller er der en version ude som ikke er beskyttet?

Nero 6.0 er kommet - det kanvil nogle ting nero 5 ikke kunne .... eller ??

Gismo

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 12:52

"Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nero 6.0 er kommet - det kanvil nogle ting nero 5 ikke kunne .... eller ??

Don't know, men jeg tror det ikke.

Den officielle downloadversion er foreløbig udskudt til d. 25/7. Jeg tror
ikke Ralph har brugt version 6, men det ved han jo bedst selv.

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 13:08

> [...]
>
> Den officielle downloadversion er foreløbig udskudt til d. 25/7. Jeg tror
> ikke Ralph har brugt version 6, men det ved han jo bedst selv.

Officelle !! Den har ligget på nettet nogle uger .... Har ikke selv prøvet
den endnu ...

Gismo

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 13:14

"Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bfgl3h$sip$1@sunsite.dk...
> Officelle !! Den har ligget på nettet nogle uger .... Har ikke selv prøvet
> den endnu ...

Så har du fat i den ulovlige.

Nero 6 download version postponed to 25th of July

http://www.cdfreaks.com/news/7550

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 13:31

> Så har du fat i den ulovlige.

Trist

http://www.filemirrors.com/search.src?file=nero6.rar&size=52809140

> Nero 6 download version postponed to 25th of July

Hmm ... er det ikke den 25. i det kinisike år ? ;)

Gismo

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 19:41

"Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> http://www.filemirrors.com/search.src?file=nero6.rar&size=52809140

> Hmm ... er det ikke den 25. i det kinisike år ? ;)

Tør du afsløre key'en til .rar filen?

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 20:38

> Tør du afsløre key'en til .rar filen?

Hvis du skal cracke en rar fil så hent et program på nettet til det (hint
google.com)
ellers http://www.sharereactor.com/release.php?id=5539

Gismo

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 20:53

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du skal cracke en rar fil så hent et program på nettet til det (hint
> [...]

Heh, jeg har fået fingre i det nu på andet vis.. i Ultimate version..... Men
selv med nero 6.0 laver den bare fejl og gider ikke lave CdCopy til Image
fil? !

Nogen der har nogle tips? Det er da utroligt så meget besvær man skal ha,
pga. EA var blevet for nærrige til 2stk cd'er :)

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 20:55

> Nogen der har nogle tips? Det er da utroligt så meget besvær man skal ha,
> pga. EA var blevet for nærrige til 2stk cd'er :)

www.gamecopyworld.com tager 2 min at finde en no cd crack !

Gismo

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 18:17

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 120%. En trial kan downloades fra:
>
> http://www.alcohol-software.com/download.php
>
> Men det kommer også an på din brænder. Hvilken har du?

Mange tak Tak til jer alle, og jeg vil nu gå igang med at eksperimentere
lidt med jeres forskellige forslag.. håber det virker

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-03 19:17

Alcohol

Arg! med alcohol 120% under cd-copy/image making (og jeg har sat den til
Safedisc2) laver den også fejl ligesom Nero! Den siger der er en masse read
errors og kommer ikke rigtigt videre, tilsvarende Nero der bare stopper..
Jeg har tjekket cd'en og den lider hverken af ridser eller noget?

Hvad gør man så?

Mvh. Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-07-03 08:27

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f1c2e0d$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> errors og kommer ikke rigtigt videre, tilsvarende Nero der bare stopper..
> Jeg har tjekket cd'en og den lider hverken af ridser eller noget?

Det skal faktisk være sådan. Read Errors er en del af Safedisc beskyttelsen. Der vil være read errors i området fra ca. sektor
~800 - ~10.000, svarende til ca. 0% - 3%. Så det vil gå langsomt med at læse sektor ~800 - ~10.000, men herefter vil det gå hurtigt
igen. Hvor langsomt det går afhænger af dit drev. Men du er nødt til at lade det tage den tid det tager at lave et image af skiven.
Der er ingen vej udenom. Om du vil kunne lave en backup der virker afhænger også af hvad du bruger til at læse og skrive med. Hvad
har du af CD/DVD-drev og brænder? Og du skal bruge Alcohol 120% og ikke Nero.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-07-03 11:17

> [...]
afhænger også af hvad du bruger til at læse og skrive med. Hvad
> har du af CD/DVD-drev og brænder? Og du skal bruge Alcohol 120% og ikke

Hejsa, jeg har prøvet med Alcohol 120% v. 1.4.3, og prøvet at lave en image
fil med programmet på 2forskellige computere.

Den ene har en Plextor 8/4/32A brænder og et Aopen 48x cd-rom drev.. jeg har
prøvet i begge drev og det så ud til plextor brænderen kunne læse den bedst,
indtil den stoppede ved 90% hvor den fik tonsvis af read-errors og ikke kom
videre. Men nu du siger det er fra 0-3% at man også vil opleve fejl, siger
det mig noget, for det var Aopen 48x drevet stod i extremt lang tid, og jeg
gik ud fra den ikke kunne læse discen.

Den anden computer har et gammelt 32x cd-rom drev, og en Liteon 24/10/40x
brænder.. disse 2 opfører sig precist på samme måde som Aopen drevet...
altså står ved 0% og ikke rigtigt kommer videre..

Men jeg har også tænkt på om det har noget at gøre med hvordan jeg skal
stille instillingerne for imagebrændingen før jeg går igang?
Eller skal jeg bare sætte den til en dag og så prøve at lade den stå?

En anden ting.. hvis der kommer så mange read errors, får det så ikke
betydning for selve image filen i sidste ende?

Mvh. Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-07-03 12:26

> Hejsa, jeg har prøvet med Alcohol 120% v. 1.4.3, og prøvet at lave en
image
> fil med programmet på 2 forskellige computere.

Den nyeste Alcohol 120% er version 1.4.6.711. Det er altid en god ide at
køre med den seneste version. Download en trial her:

http://www.alcohol-software.com/download.php

Det har dog ikke nogen praktisk betydning hvad angår Generals spillet.

> Den anden computer har et gammelt 32x cd-rom drev, og en Liteon 24/10/40x
> brænder.. disse 2 opfører sig precist på samme måde som Aopen drevet...
> altså står ved 0% og ikke rigtigt kommer videre..

Som sagt, det tager nogle minutter at komme igennem de første ca. 3%. Hav
tålmodighed med det. Der er ikke andet at gøre. Jeg sidder i øjeblikket ved
en maskine jeg er ved at bygge op af gamle dele. Den har en LiteOn 12/10/40
brænder. Det tog den ikke mere end ca. 2 minutter (eller deromkring) at
komme igennem de første ca. 3% med read errors. Du burde også kunne se i
loggen at den læser fremad i sektorerne. Gør den ikke det må der være noget
i vejen med skiven. Her på min fungerende Generals backup ligger read errors
i sektorerne 825-10249. Det er kun i starten at der er read errors.

Den bedste løsning er at bruge LiteOn brænderen til både at læse og brænde
med. Jeg vil næsten tro at det er din eneste chance for succes. Du skal
ihvertfald ikke bruge Plextoren til at brænde med, den er for gammel og
klarer ikke de seneste Safedisc 2.xx versioner.

> Men jeg har også tænkt på om det har noget at gøre med hvordan jeg skal
> stille instillingerne for imagebrændingen før jeg går igang?
> Eller skal jeg bare sætte den til en dag og så prøve at lade den stå?

Du skal bare vælge SafeDisc 2 under Datatype. Det burde ikke tage en LiteOn
24/10/40 brænder mere end ca. 10 minutter at lave et image. Hvis du ikke kan
se i loggen at LiteOn'en læser fremad i sektorerne, er der noget i vejen med
skiven.

Når du brænder skal du bruge LiteOn'en og vælge RAW DAO. Aktiver Buffer
Underrun Teknologi, men fjern hakket ved Ignorer EFM Fejl. Det er ikke
nødvendigt med en LiteOn brænder, og kan rent faktisk være skyld i at
backup'en ikke virker. Brænd ved 4x eller højst 8x for en sikkerheds skyld.

> En anden ting.. hvis der kommer så mange read errors, får det så ikke
> betydning for selve image filen i sidste ende?

Nej, det er en del af beskyttelsen og skader ikke image-filen eller
backup'en på nogen måde. Hvis det lykkes dig at lave en backup vil du opdage
at denne har nøjagtigt de samme read errors. Spillet checker under opstart
om disse read errors er til stede. Er de ikke det vil spillet ikke starte op
med den pågældene skive.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-07-03 13:15

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

Hejsa.. jeg takker for din hjælpsomhed

Jeg prøvede med Liteon brænderen og det var pga. min dårlige tålmodighed det
ikke havde lykkedes før.. Errorsne var også på min disc fra 825-10249..
desuden vil jeg nok bruge min nye disc som backup når jeg også spiller
alene, da jeg godt kan se min orignal er ved at ophobe sig et par skrammer..
men jeg takker mange gange

Mvh. Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-07-03 13:28

> Hejsa.. jeg takker for din hjælpsomhed

Velbekomme. Og du har brugt LiteOn 24/10/40 til både at læse og skrive med?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-07-03 21:31

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Velbekomme. Og du har brugt LiteOn 24/10/40 til både at læse og skrive
med?

Jeps

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 22-07-03 13:28

Martin Ohlsson wrote:

> Hejsa, jeg har prøvet med Alcohol 120% v. 1.4.3, og prøvet at lave en image
> fil med programmet på 2forskellige computere.

Var det ikke på tide du holdt op med at lege piratkopist og istedet
købte en ekstra kopi, det er til at få brugt for peanuts og så vil kunne
spille lovligt.

Mvh

Bruno

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-07-03 10:04

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Var det ikke på tide du holdt op med at lege piratkopist og istedet
> købte en ekstra kopi, det er til at få brugt for peanuts og så vil kunne
> [...]

Hmmm... nu har jeg købt alle Command & Conquer spillene + expansions pack
der er kommet gennem tiden (og køber også Zero Hour der kommer snart)....
såååeee jeg mener godt jeg kan tillade mig at lave en enkelt kopi til
hjemme-netværksspil brug, uden EA (form. Westwood) vil lide stort på min
bekostning...

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-03 11:30

On Wed, 23 Jul 2003 11:03:57 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>[cut dårlig undskyldning]

Nåh okay, så er det selvfølgelig i orden.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-07-03 13:05

[cut arrogant ligegyldighed]

Godt så, bare vi er enige

Mvh. Martin

Fra : Ronnie Brandt

Dato : 26-07-03 20:37

Nu har jeg lige været på ferie og kommer derfor med denne sene kommentar,
men der er da 2 cd'er med til min version af Generals, men cd2 er måske ikke
til multiplayerLAN? ....det gik jeg faktisk og troede, men hvad pokker er
den så til??

-Ronnie