XP netværk - 2 computere gennem Switch - V~
Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 11:08

Hejsa Kære NG læsere !!!

Jeg har 2 'putere - lad os kalde dem for maskine "1" og maskine "2".
Maskine 1 er den computer jeg bruger til daglig, den anden er en slags
backup maskine.

Der er installeret XP PRO på dem begge - det er 2 ens Realtek netkort med
samme indstillinger.

Problemet er at jeg "IKKE" kan komme i kontakt med maskine "1" fra maskine
"2". Men jeg kan godt komme i kontakt omvendt.

Men hvis jeg pinger maskine "1" fra maskine "2" så virker der fint, og hvis
jeg laver kommandoen \\computernavn\mappe\ så virker det også, men jeg kan
ikke gøre det igennem "andre computere" i XP menuen !!!! - Den siger bare at
der ikke er adgang !!!

Begge Maskiner kan sagtens komme på internettet ?????

Jeg har "SKI***" prøvet alt, men jeg håber nu på at der er andre kloge
herinde der kan hjælpe....

Kære NG HJÆLPPPPPPPPP :) :) :) :)

Skal nok uddybe hvis det kræves !!
På forhånd rigtig mange mange tak på jeres tid og hjælp !!

M.v.h
t-t-one

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-07-03 11:27

Det sker nogle gange, og ingen ved vist hvorfor. Hvorfor ikke glæde dig
over, at der er forbindelse?

Er du træt af at skrive \\computernavn\mappe, så opret en genvej på
skrivebordet én gang for alle.

Skriv \\computernavn og ikke andet i genvejen. Det viser computerens delte
ressourcer. Så er det klaret.

Når en netværksressource *fjernes*, kan der ifølge MS gå op til 48 *timer*,
før den fjernes på de forskellige computere. Nogle gange går der endda
længere tid...

v.h.

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 11:42

Hejsa Peter

Jeg kan ikke få kontakt ved at skrive \\computernavn - Jeg skal have mappen
med også !!!!

M.v.h
t-t-one

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-07-03 12:57

Det var mærkeligt.

Jeg højreklikkede på Skrivebordet, valgte Ny -> Genvej , skrev \\sun (det
hedder den) -> Næste -> Udfør.
Når du kan få forbindelse til mapper, kan du sikkert også få forbindelse til
drev, og så kan det da ikke være en firewall, der driller.
Skriv lige, hvis du finder løsningen. Det er nemlig ret interessant

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 14:58

Hej Igen Peter

Har prøvet at lave en genvej til computeren
\\computernavn - Det eneste jeg får at vide er : \\computernavn is not
accessible. You might not have permission to use this network resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have access
permissions

Og lad mig siger med det samme, der skulle gerne være adgang !!!!!

Desuden prøvede jeg så at lave en genvej på skrivebordet til
\\computernavn\mappenavn det virker heller ikke, den siger bare at den ikke
findes.

Men går ejg ind i "Run" og skriver \\computernavn\mappenavn - JA, SÅ VIRKER
DET.......... Fatter ikke en meter mere !!!!

Med venlige hilsen og tak for interessen

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 21:30

Jeg sidder med akkurat det samme problem. Jeg kan se mapper på PC1 fra PC2
men ikke omvendt. Når jeg forsøger at få forbindelse via netværkstedder får
jeg samme smøre om manglende tilladelser bla. bla. bla.

Nogen har forslået mig, at jeg skulle oprette to ens brugere på de to
maskiner, og derefter give dem adgang til netværket - men det lyder sku lidt
bøvet - eller hva'.

morbon

Fra : If

Dato : 21-07-03 11:27

"t-t-one" skrev d. 21-07-03 11:08 dette indlæg :
> [...]
>
> Kære NG HJÆLPPPPPPPPP :) :) :) :)
>
> Skal nok uddybe hvis det kræves !!
> På forhånd rigtig mange mange tak på jeres tid og hjælp !!

Hej t-t-one

det er et browser problem.

du skal bare vente typiske op til 20 min

mvh If

http://www.kandu.dk/

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 11:43

Hejsa "If"

20 minutter gør ikke nogen forskel, den har nu været tændt i 72 timer -
stadigvæk ingen forbindelse !!!!

Men tak for det gode råd !!!

t-t-one

Fra : If

Dato : 21-07-03 12:04

"t-t-one" skrev d. 21-07-03 11:43 dette indlæg :
> Hejsa "If"
>
> 20 minutter gør ikke nogen forskel, den har nu været tændt i 72 timer
> [...]

Hej igen

begge PCer skal være tændt, og der må ikke genstartes

If

http://www.kandu.dk/

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 21-07-03 12:11

Det skulle vel ikke være sådan at du er kommet til at slå firewall til på
den ene maskine ?

Jannik

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 14:51

begge maskiner har ikke være genstartet, de har begge stået tændt i snart 80
timer uden at blive genstartet eller noget........

Der er ikke firewall slået til (det var nemlig det første jeg undersøgte, da
det førhen har irriteret mig meget :) )

Tak for hjælpen Gutter !!

t-t-one

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 21-07-03 15:01

Prøv at genstarte begge maskiner ??!!

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 15:04

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nu tror jeg heller ikke at det er noget med
tiden at gøre mere !!!! :) - Så de er blevet genstartet !!!
Og jeg kan kun sige "INTET RESULTAT" !!!!!!

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 21-07-03 15:06

Er maskinerne i samme workgroup ?

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 15:27

Jepser, maskinerne er i helt samme workgroup !!!!

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 21-07-03 18:57

Hmmmmm - reinstaller maskinerne ?

Jannik

Fra : Keld Thomassen

Dato : 21-07-03 21:24

Hej, jeg hacde engang problemer i samme stil. Nu har jeg ikke de problemer
længere, men jeg føler ikke at det er noget jeg har løst. Problemet ligger i
browseren og ikke i selve net systemet, fordi du kan pinge.
Jeg fik aldrig lortet til at virke. Jeg genindstallerede windows.
sorry.

mvh. Keld

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 22:06

Jeg sidder med det samme problem som t-t-one.

Hvad betyder at "Pinge". Er der nogen som gider at forklare mig hvordan man
gør det!

morbon

Fra : If

Dato : 21-07-03 22:16

"morbon" skrev d. 21-07-03 22:06 dette indlæg :
> Jeg sidder med det samme problem som t-t-one.
>
> Hvad betyder at "Pinge". Er der nogen som gider at forklare mig
> [...]
Hej
du skal ud i komando prompten

og skrive PING og modtagerens IP adresse.

f.eks.

ping 192.168.1.45

og den svarer så tilbage hvis den er tændt, der sendes ialt 4
forespørgelser, og man kan se den tid det tager.

Selv om PING virker er det ikke sikkert at en systenm virker, Det er kun
den nedereste del af ens IP stack der virker,

en anden god komando er IPCONFIG (NT,XP,2000) eller WINIPCFG (95 eller
98)

mvh If

http://www.kandu.dk/

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 22:31

"If" <If.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den nedereste del af ens IP stack der virker,
>
> en anden god komando er IPCONFIG (NT,XP,2000) eller WINIPCFG (95 eller

Hej tilbage :)

okay - det forstod jeg. Når jeg så "Pinger" den maskine jeg ikke kan se på
normal vis, får jeg denne besked:

Pakker: sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab), Beregnet tid for rundtur
i milisekunder:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms.

Hvad kan jeg bruge det til?.

morbon

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 22:49

"morbon" <morbon@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rundtur
> i milisekunder:
> Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms.

Hej

Jeg har lige prøvet noget nyt. Hvis jeg på Compunter 1 (den der ikke kan
komme i kontakt med copmputer 2) går ind i Start/kør/ og taster \\ (og IP
nummeret på computer 2) kommer der en menu "Opret forbindelse til JUPITER
(Computer 2) hvor jeg skal taste Brugernavn og Adgangskode. Problemet er
bare at jeg ikke har oprettet noget brugernavn eller adgangskode på Computer
1 eller Computer 2. Er det det som er problemet - at jeg ikke har oprettet
en bruger på Computer 2 ud over administratoren. Det har jeg jo heller ikke
på Computer 1???!!!

morbon

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 23:09

> [...]

> 1 eller Computer 2. Er det det som er problemet - at jeg ikke har oprettet
> en bruger på Computer 2 ud over administratoren. Det har jeg jo heller

Hej igen

Nu har jeg delvist løst gåden. Da jeg aktiverede "Gæstekontoen" på Computer
2 (Jupiter) kunne jeg pludselig komme i kontakt med Jupiter fra Computer1 i
start/kør/Ip nummer. Men det er stadig mystisk at jeg ikke kan komme i
kontakt med netværket fra "Netværkssteder)

morbon

Fra : t-t-one

Dato : 21-07-03 23:59

Tak for den store interesse, det bliver vist til en reinstallering !!!
Så må vi få at se om det virker !!!

Endnu engang tak for hjælpen alle sammen

Hilsen
t-t-one