Fornuftigt System?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 21-07-03 10:37

Har lige invisteret i følgende system:

Pentium4 Northwood2 2.4GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz

Asus P4P8X Retail Socket 478 / i865P / 5PCI-1AGP / IDE100 / SATA (på
it-butikkens hjemmeside står der at der også er LAN i dette board ? ? )

DDR-PC2700 Kingston 512MB , 7,5 ns

Fornuftigt eller snotdumt? Kender ikke noget til MOBO'et men prisen tiltalte
mig i aller højeste grad.

--
MMJ

Fra : Devast8or, work

Dato : 21-07-03 12:17

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> DDR-PC2700 Kingston 512MB , 7,5 ns
>
> Fornuftigt eller snotdumt? Kender ikke noget til MOBO'et men prisen

Det kommer jo selvfølgelig an på hvad du har givet for, men selve
komponenterne er fine.

Devast8or

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 21-07-03 16:54

> Det kommer jo selvfølgelig an på hvad du har givet for, men selve
> komponenterne er fine.
>
> Devast8or

Jeg har fået samlet mig en komplet computer for 5500, hvilket jeg syntes er
tilpas! Det jeg tænkte på var om sammensætningen af komponenterne var i
orden og om særdeles valget af MOBO var fornuftigt da jeg ikke har hørt
noget om det! Jeg valgte det primært pga. prisen men også pga. jeg ikke skal
bruge features som Raid og alle den andre fine features der findes på MOBO's
nu om dage!

--
MMJ

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-07-03 21:27

> [...]
(på
> it-butikkens hjemmeside står der at der også er LAN i dette board ? ? )

Det står der også på Asus hjemmeside, så hvis ikke du har fået det, skal du
nok lige sikre dig, at det er det rigtige bundkort du har fået. Asus laver
en del forskellige P4 kort, som næsten hedder det samme.
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P8X&langs=01#

Kurt

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 22-07-03 11:24

> [...]
> nok lige sikre dig, at det er det rigtige bundkort du har fået. Asus laver
> en del forskellige P4 kort, som næsten hedder det samme.

Nu har jeg lige fået kigget nærmere på kortet! Jeg kan se at det
understøtter Dual Channel Tech på RAM'en. Er det noget lignende den måde de
hedengangene RD ram kørte på? Altså hvor man skulle have min. 2 ens klodser?
I såflad har jeg et problem da jeg kun har købt en klods!

--
MMJ

Fra : HKS

Dato : 23-07-03 02:24

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
klodser?
> I såflad har jeg et problem da jeg kun har købt en klods!

Det UNDERSTØTTER dual ddr, det er ikke et krav :)

Du skal bare have 2 ens ramblokke for at benytte den function, men det kører
fint med bare en enkelt blok, så bare rolig. Ville dog overveje at køre en
blok mere mage til hvis du lige havde lidt knaster i overskud efter dit køb,
det giver noget bedre ydelse.