Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Driver til Amitech skærm
Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 10:29

Jeg har fået fat i en 17" Amitech skærm, hvor der ikke fulgte nogle drivere
med. Jeg har prøvet at søge på Google, men kunne ikke rigtigt finde noget.
De eneste oplysninger jeg har er dem jeg kan finde bag på skærmen.

P/N: MM6746SL
S/N: IS9208530

Nogen der har en ide om hvor jeg kan finde nogle brugbare drivere?

Dette indlæg er sendt til dk.edb.hardware + dk.edb.hardware.skaerm.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 10:44

Per Nielsen skrev:

> Jeg har fået fat i en 17" Amitech skærm, hvor der ikke fulgte
> nogle drivere med. Jeg har prøvet at søge på Google, men kunne
> ikke rigtigt finde noget.

Hvad skal du bruge en driver til skærmen til? Er det ikke en
Plug&Pray-skærm? Det er de fleste skærme.

> Dette indlæg er sendt til dk.edb.hardware +
> dk.edb.hardware.skaerm.

I så fald så er der smartere måder at gøre det på end blot at sende
en kopi af dit indlæg til hver gruppe. Det kan du læse mere om her:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Madsen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 11:34

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal du bruge en driver til skærmen til? Er det ikke en
> Plug&Pray-skærm? Det er de fleste skærme.

Det er jo så også alternativet, men jeg tror nu at den pågældende producent
bedre kan (eller burde kunne) optimere driverne til eget hardware. Måske får
jeg nogle andre muligheder hvad angår opløsninger, refreshrates osv., end
jeg ville få med en generel Plug & Play driver via Win98SE. Det vil vise sig
senere.

> I så fald så er der smartere måder at gøre det på end blot at sende
> en kopi af dit indlæg til hver gruppe. Det kan du læse mere om her:
> <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Takker for linket, man kan altid lære noget mere. Jeg skal huske på det
næste gang jeg poster den samme tråd i mere end en nyhedsgruppe.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 11:41

Per Nielsen skrev:

> Det er jo så også alternativet, men jeg tror nu at den pågældende
> producent bedre kan (eller burde kunne) optimere driverne til eget
> hardware.

Det du kan hente hos Amitech er en simpel *.inf-fil som fortæller
styresystemet hvilke opløsninger og hvilke opdateringshastigheder
skærmen kan køre med. Det kan de fleste skærme sagtens finde ud
af at fortælle systemet via Plug&Play, men hvis de ikke kan det,
så er det selvfølgelig en fordel at få hentet og installeret en
*.inf-fil som kan fortælle styresystemet hvad skærmen kan klare.

> Måske får jeg nogle andre muligheder hvad angår opløsninger,
> refreshrates osv., end jeg ville få med en generel Plug & Play
> driver via Win98SE. Det vil vise sig senere.

Ja, det kan selvfølgelig være.

> Takker for linket, man kan altid lære noget mere. Jeg skal huske
> på det næste gang jeg poster den samme tråd i mere end en
> nyhedsgruppe.

Hvis du er i tvivl om hvordan du gør i Outlook Express, så prøv
at kigge her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>.

Madsen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 12:06

> Det du kan hente hos Amitech er en simpel *.inf-fil som fortæller
> styresystemet hvilke opløsninger og hvilke opdateringshastigheder
> skærmen kan køre med.

Og måske nogle opløsninger og opdateringshastigheder som en Plug & Play
driver ikke giver. Det er hvad jeg håber på. Om det på nogen kan have
betydning for hvor "hurtig" eller "sløv" skærmen kan virke, samt for
billedkvaliteten skal jeg ikke kunne sige. Men igen, jeg har mere tillid til
en driver fra producenten selv end en generel driver fra Microsoft. Måske
er det at skyde en smule over målet når det bare er en skærmdriver, men
sådan har jeg det nu. Men at installere en inf-fil er jo ikke den store
kunst og skal kun gøres én gang.

> [...]
> så er det selvfølgelig en fordel at få hentet og installeret en
> *.inf-fil som kan fortælle styresystemet hvad skærmen kan klare.

Netop.

> Hvis du er i tvivl om hvordan du gør i Outlook Express, så prøv
> at kigge her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>.

Takker for linket.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 10:47

http://www.amitech.dk/drivers/skaerm.asp

> Dette indlæg er sendt til dk.edb.hardware + dk.edb.hardware.skaerm.

Du kan nøje med at sende et indlæg som havner i begge grupper, det kaldes at
X-poste. I Outlook Express kan du se mulighederne hvis du vælge "Vis" -
"Alle brevhoveder" så er det bare at tilføje de gruppe du ønsker at sende
til, evt sætte opfølgning til (FUT) en af grupperne

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 11:25

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.amitech.dk/drivers/skaerm.asp

Tak Søren. Damn, hvorfor tænkte jeg dog ikke på det. Ved jo godt at Amitech
er dansk .

> [...]
> "Alle brevhoveder" så er det bare at tilføje de gruppe du ønsker at sende
> til, evt sætte opfølgning til (FUT) en af grupperne

Skriver man så under Nyhedsgrupper: dk.edb.hardware.skaerm; dk.edb.hardware?
Altså adskilt med et ;? Hvad betyder det at sætte opfølgning til? Sorry for
OT.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-07-03 11:40

> Skriver man så under Nyhedsgrupper: dk.edb.hardware.skaerm;
> dk.edb.hardware? Altså adskilt med et ;?

Jeg plejer at bruge knappen til venstre for feltet, og kan se at grupperne
bliver adskilt med et ", " "altså komma mellemrum"

> Hvad betyder det at sætte
> opfølgning til? Sorry for OT.

Det gør ikke noget, jeg sætter bare opfølgning til
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express hvilket vil sige at
hvis du svarre på denne meddelse vil du ikke se svaret i
news:dk.edb.hardware.skaerm , da svaret havner i gruppe omhandlende Outlook
Express.

Det er også muligt at gøre så svaret på denne meddelse havner både i
skærm-gruppen og i Outlook-Express-gruppen
ved at sætte de to grupper ind i feltet med "Opfølgning til"

Det er altid en fordel at gøre opmærksom på hvis indlæget er påstet i mere
end en gruppe, samt hvis man flytter tråden til en anden gruppe, så derfor
slutter jeg lie af med at skrive:

FUT news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express