MS Windows
briani 27239
Defaultprogram til åbning af billedfiler
Fra : rondo

Dato : 21-07-03 09:00

Hvor i den engelske version af Windows XP definerer man, hvilke
programmer de forskellige filtyper skal være tilknyttet til? Jeg vil
med andre ord gerne ændre settings for nogle af mine filtyper
således, at det er et bestemt program de bliver åbnet i ved
dobbeltklik.

Mvh
rondo

Fra : Gerner

Dato : 21-07-03 09:37

Quicktime, den har indbygget pictureviewer. Og er gratis. Og skal bruges i mange
spil og aplicationer.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-03 10:04

In dk.edb.system.ms-windows, rondo wrote:

>Hvor i den engelske version af Windows XP definerer man, hvilke
>programmer de forskellige filtyper skal være tilknyttet til?

Control Panel -> Folder Options -> File Types.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : LarsS

Dato : 21-07-03 12:49

"rondo" <newsreader@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med andre ord gerne ændre settings for nogle af mine filtyper
> således, at det er et bestemt program de bliver åbnet i ved

brug wAssociate
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarsS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-03 16:49

rondo <newsreader@post.cybercity.dk> skrev :

>Hvor i den engelske version af Windows XP definerer man, hvilke
>programmer de forskellige filtyper skal være tilknyttet til?

Højreklik på filen => Open with => Vælg program => Sæt et flueben
ved at der altid skal bruges dette program.
--
Knud