Konvertering af gedcom fil
Fra : aafe

Dato : 21-07-03 02:17

For hvem det måtte interessere, har jeg lagt et lille program til
download her:

http://wave.prohosting.com/aafe/hoppalong/hoppalong.html

Programmet er gratis og kan konvertere gedcomfiler frem og tilbage
mellem ANSI og UTF-8, og sørger samtidig for at ændre CHAR betegnelsen
inde i filen, således den svarer til det resulterende format.

Programmet er nemt at bruge. Man kan enten bruge Drag'n-Drop, hvor man
blot fører gedcomfilens ikon, henover programmets ikon, hvorefter
resten foregår automatisk. Eller, man kan istedet dobbeltklikke på
programmets ikon, og derefter vælge den gedcomfil, man vil have
konverteret.

Hvis gedcomfilen er i ANSI, kommer resultatet ud som UTF-8, og er
gedcomfilen i UTF-8 kommer resultatet ud som ANSI - der ændres intet i
den gedcomfil der konverteres.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 24-07-03 04:12

Hej Arne

Jeg har prøvet dette program, men det kan ikke finde ud af Æ, Ø, Å,
eller gør jeg noget forkert

Hilsen
Lennart Frederiksen