HJælp til at læse tekst?
Fra : Woody

Dato : 19-07-03 14:05

Jeg har hentet en tiff-fil med Folketælling

FT 1860 Ore sogn, Skovby herred, Odense amt Arkivalieronline.dk
FT1860/00024/01045.tif - Side 318

Det drejer sig om den højre sidei opslaget, sidste gaard,

Jørgen Nielsen 66 gift Født i SG gårdmand
Karen Andersen 55 do do ????? Hans kone
Peder Jørgensen 33 - - ???????????????????
Ane Kirstine Madsdatter34 - - hans kone (?)
Anne Katrine Pedersen 14 ugift deres børn
Jørgen Pedersen 10 - -
Mads Pedersen 8 - -
Peter Hansen 91 ????????????Aftægtsmand???????
????????????
Kristen Nielsen 45 gift ????????????????

Desuden er jeg ude for at en masse forsøg på at finde personer i FT
som de burde være i, kommer med melding om at der ikke er nogen der
passer.!!!!! Jeg mener bestemt at jeg ved andre lejligheder er
"kommet igennem" Er det blot fordi databasen/linket/portalen
(eller hvad sådan noget hedder ?????), er optaget af for mange der
prøver at komme ind?????

Med venlig hilsen og tak for eventuelle svar
Jens Gibe

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 19-07-03 14:32

Jørgen Nielsen, 66, gift, Her i sognet, gårdmand
Karen Andersen , 55, do, ?? sogn Odense Amt, Hans kone
Peder Jørgensen, 33, do, her i sognet deres søn forpagter af gården
Ane Kirstine Madsdatte, 34, do, do, hans kone
Anne Katrine Pedersen,14, ugift, do, deres børn
Jørgen Pedersen,10, ugift, do, deres børn
Mads Pedersen, 8, ugift, do, deres børn
Peder Hansen, 91, enkemand, Skovby sogn Odense Amt, Aftægtsmand på gården
Kristen Nielsen, 45, gift, Haarslev sogn Odense Amt, Tjenestekarl

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk ( ny side )
last update / sidst opdateret 17.07.2003

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 20-07-03 19:48

Hej!

vedrørende manglende søgeresultater ved søgning i DDD's database over
folketællinger er det min erfaring, at afgrænsning til ét eller flere FT-år
i forbindelse med en søgning ofte medfører fejl i data; i praksis at data
som er til stede i d-basen ikke bliver fundet og vist. Det er imidlertid
ikke nok i stedet at vælge "Alle år", men vælger man "Alle år" og derefter
højreklikker på samme, således at den ikke er markeret (ikke har blå
baggrund), får man fat i data. Alternativt kan man fra start helt undlade at
vælge en årstalsafgrænsning.
Det er imidlertid ikke en konsekvent fejl, hvilket godt kan undre. Et eller
andet sted må der jo være en kodefejl ??

mvh.
Jens Møller Jensen
Toftlund

http://hjem.get2net.dk/jensmjensen
-------

Woody <gibe1@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s2fihv0pl8e3h6jff7bob2g8kjtv6mip3s@4ax.com...

Fra : Jens Gibe

Dato : 21-07-03 12:38

On Sun, 20 Jul 2003 20:47:42 +0200, "Jens M. Jensen"
<jens.m.jensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Det er imidlertid ikke en konsekvent fejl, hvilket godt kan undre. Et eller
>andet sted må der jo være en kodefejl ??

Jeg takker for dit forslag og vil også prøve det i aften når der "er
pres på DDD", jeg kom i morges igennem med hvad jeg søgte, så jeg tror
at det må være DDD*s server/link/portal eller hva' det nu hedder der
er for lille?????

Med venlig hilsen Jens Gibe