Hej allesammen - I får lige et digt.
Fra : Sott

Dato : 02-04-01 21:16

Det omhandler alser samliv i en eller anden form *GG*

Så det er ikke helt og aldeles OT.

Og så er det mit :0)

Der er dage, hvor solens stråler er kolde
hvor hjertets landskaber ligger hen golde
Der er dage, hvor stemmen bringer smerte
hvor alting går itu og flænses i dette hjerte
Der er dage, hvor intet når frem og ind
hvor kun kulde og smerte findes i dette sind
Der er dage, hvor stilhed er livets salt
hvor det der er galt, det er alt
Der er dage, hvor lyset gerne måtte slukkes
hvor hver en sprække i hjertet lukkes
Der er dage, hvor jeg næsten ikke kan være til
hvor at lukke øjnene er det eneste jeg vil
Så væk mig ikke, hvis jeg sover - kære
lad mig ligge hen alene, lad mig være...

Tusinde og én hilsen
Søs

Fra : Chokmah

Dato : 03-04-01 00:03

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message

Godt skrevet søs jeg må lige være med

den går på hænd over himlen skrevet af søren Ulrik Thomsen indspillet af
Lars H:U:G ( city slang)

Henover Himlen 2Y

Henover himlen sejler mit øje
henover øjet sejler mit lys
I min parrelle verden
mit skumrings syn
den sidste havn - hvor skibet sejler
og jeg flyder ud i dit hav ind i dit land
Henover lyste sejler min blæst
hænd over blæsten sejler min hånd
hænd over hånden sejler min hud
hænd over huden sejler min puls
lyste trænger sig sammen i mørket
en grå skindene planet
så langt væk
så man kan sige omgivet af .................
ingenting
brænder en ild der trækker mig nær
jeg ved du er der kende fornemmelsen
der er der når du har været der
væk men stadigt nær
Henover pulsen sejler mit blod
der sejler min dag & min nat
henover dagen og natten sejler mine
år.
Mørket trægger sig sammen - løb for lyset
ingen tvivl i de sidste øjeblikke
på rejsen i mod kærligheden
holder lyset fast kigger ingen steder hænd
ind i lYset
finder jeg hjem.
henover årene sejler min død.
forsvinder og smelter ind i en stor ånd
fred til sidst - de 2 eneste eksistenser på den anden
planet
´henover årene sejler min død.
sejler HELT hjem til dig :)

Chokmah.

til freYa. min Biniah :)

MvH
Bo
ps hvis det kan foresvæve at være tragisk så er det ikke
tilfældet men blot en ambition - illustreret i forlængehelse
Re: Et punktum for forståelsen tråden.
om hvordan man finder sand kærlighed :)
ved assimilation med bashaertaen !
ved at frasige sig sin fyssike arv og betinngelse og går over i en 2
demisionel verden
beskrevet som budisternes niravana.

Fra : hende.dk

Dato : 03-04-01 09:28

Bo!

Hvori ligger helt præcist sammenligningen med Buddhismens Nirvanna?
Jeg tænker, at jeg nok ville tolken teksten anderledes eller har jeg
helt misforstået din mening?

F.

Fra : Chokmah

Dato : 04-04-01 02:16

"hende.dk" <dump-it@postman.dk> wrote in message

HI Hende !
> Hvori ligger helt præcist sammenligningen med Buddhismens Nirvanna?

ok jeg æder den mere eller mindre igen .. under alle omstændigheder , burde
jeg havde redegjort for det bedre hvis jeg skulle.
men med farre for at blande begreberne sammen ... så forholder det sig
billedligt talt .. at før man når niravana - skal man i en del fortolkninger
fødes igen og igen indtil man når en bevisthedes form der gør en værdig til
ikke at blive født igen ... dereftrer træder man ind i et 2 dimisionelt
univers - jeg tlker det som ... vi fri gør os mere af vor dyriske arv og
bevæger os i mod højrere ånd , ved at fungere 2 & ikke 3 demisionelt , hvis
man så forsætter tanken til at man når 1 dimision dvs at så når man en
enhedesform med det gudomelige for til sidta at asimileres med og blive en
del af gudomeligheden - altså en ophævelse at forestilingen jeg og det - en
enhed.
Der hvor jeg vil hænd med dette digt ( ½ delen er jo skrevete af søren ulrik
thomsen og handlere kun om slevmord ) men jeg har så bygget vider på
tanken - ved at forestille mig en død - hvor man ikke ophøre med at
eksistere men man ophæver sig ego og glider sammen i en form for en fælles
bevisthed , med objektet for ens guddomelighed - man kan i dette tilfælled
sige Kærligheden til den Yberlige , er du med ?

jeg ved ikke hvor meget du kender til Tarot - mit kendskab er slev begrænset
i forhold til hvor meget jeg ved specilt corwlys forbanede og tilregnelige
kort er men lad os tage waits kort , hvis du f.eks trækker døden - så
betyder død jo ikke død , men transformation ganske ofte smertelige -
relatere til stjerne tegnet skorpionen
meget svære mennesker at forstå - de har det i reglen heller i nemt med sig
selv - jeg ku ikke fordrage dem da jeg var ynger specilt kvinderne - menjeg
synets i dag , begynder jeg ligeosm at ane hvad det er for en uhyre svær den
er ... da det fundementalt set må være ren emotion i konstant transformation
... det må sgu ikke være nemt !

> Jeg tænker, at jeg nok ville tolken teksten anderledes eller har jeg
> helt misforstået din mening?

sikert ikke ... jeg har været stærkt facineret af tanken om slevmord siden
jeg var barn i det hele atget af død tagedeier forfald (skibsbrand -&
hærværk ( T kristensen : Hærværk ) jim morrision er nok noget af dte som
har berørt mig mest i mit liv .. men tanken om at sluk lyste og luk døren er
da apelrene .. menjeg mener hvis man pronto skal dø , så skal man gøre det
inden man begynder i skolen på de vider gående uddanelser på arbejdes
pladsen før man bliver indvoldveret i det slaveri det er at være menneske.

men lige for mit vedkomne jeg kommer arldirg nogen sidne til at skulle
afsone en times tysk undervisning mere sløjd matematik eller fysik - jeg har
parpire på at jeg har lyst til at slå leder i hjel ... hvorfor jeg nu er
indretet sådan i tilværlsen .. at der ikke er mere tvang tilbage også er det
ærligt talt lidt et spild , når man har ståed igenem alt det andte lort og
endeligt er blevet well stort set ¨så fri som man kan blive.
så den fortolking er for sent for mit vedkomne :)
men havde jeg været 2-3 år så ville jeg have skudt mig på stedet.
så det er altså et kærlighedes digt :)
MvH
Bo

Fra : Knold

Dato : 05-04-01 20:38

"Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> [...]
> så den fortolking er for sent for mit vedkomne :)
> men havde jeg været 2-3 år så ville jeg have skudt mig på stedet.

Et smukt, varmt og dejligt digt, som faktisk er i stor overensstemmelse
med diverse buddhistiske traditioner, i den totalt uselvviske kærlighed
til alt levende, er det nærmeste et menneske kan komme nirvana i levende
live.
Kosmos er med dig i dit valg

Med venlig hilsen
Knold

Fra : Chokmah

Dato : 08-04-01 01:33

"Knold" <henrik.olsen@olsen.mail.dk> wrote in message
> "Chokmah" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
HI Knold :)
> Hej Bo

> Et smukt, varmt og dejligt digt,

jeg takker :)

> [...]
> med diverse buddhistiske traditioner, i den totalt uselvviske kærlighed
> til alt levende, er det nærmeste et menneske kan komme nirvana i levende

ja som jeg forstår det så ...

> Kosmos er med dig i dit valg

jaaee det skulle jeg mene ihvertilfæled lige med dte valg
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 05-04-01 20:57

De der døsigvarme drømme
Dybt under den varme dyne
Når søvenn stille glider ind
Bevidstheden slipper taget
Hjertet banker i rolig rytme
Indtil..

Drømmen om hende
Denne døsige varme drøm
Hende som ligger der
Nøgen og dejlig

Tændt og spændt
Hendes hænder der glider
Overalt
Mine hænder der glider
Overalt
Den dunken som kommer
Selv i den døsige drøm
Mellem søvn og vågenhed

Lidenskaben i berøringen
Åndedrættet der bliver hurtigere
Lysten og begæret der dunker stille
Men mere og mere

Denne døsige tilstand mellem
Søvn og vågenhed
Fyldes med dunkende drømme
Om hende
Hendes hænder
Som glider
Overalt

Fra : mes

Dato : 14-04-01 04:09

Har søgt tid og sted
og endelig fundet det

mvh mes

Fra : Chokmah

Dato : 14-04-01 08:50

"mes" <mortenskaaning@hotmail.com> wrote in message
> Har søgt tid og sted
> og endelig fundet det

Øhh jow :)
jamen som en Taoistisk mester sagde bare det at tale om det ebviser man har
misforståed alt :)
så det regner jeg med det er `?
MvH
Bo

Fra : mes

Dato : 14-04-01 23:24

> Øhh jow :)
> jamen som en Taoistisk mester sagde bare det at tale om det ebviser man
> [...]

Du har sgu' sikkert ret Bo

Jeg var forøvrigt ret imponeret af din forklaring af dit digt.

mvh mes

Fra : Chokmah

Dato : 15-04-01 09:31

"mes" <mortenskaaning@hotmail.com> wrote in message

HI Mes

> Du har sgu' sikkert ret Bo

jamen der var ikke noget skrevet digt ?

> Jeg var forøvrigt ret imponeret af din forklaring af dit digt.

mange tak - men det fotjente en forklaring synets jeg - da det lå i flere
lag og selvmordet og depresionen bliver for tung en del af det , hvis det
ikke opfølges selv om jeg streng taget er af den mening af billeder
skulpturere diget litteratur ja stort set alt hvad som opleves af en anden
ind den der har skrevet det er ....dennes , dvs den der har skrevet den
*bare* har sat en en indre rejse op - som den der læser det kan tage og
fylde ud med sig selv og sien egne reaktioner følser tanker .
bedst når det forandre sig med mennesket - f.eks har jeg læst steppeulven 9
gange af Hermann hesse og dte bliver arldirg det samme.
Men lige med Taoismen er det skægt , det er en skæg tanke at man arbejder
sig frem i mod *ingenting* for at nå den endelige sandhed - hvor ingenting
er al ting - eller snarre alting er spædnings løst.
MvH
Bo

Fra : mes

Dato : 15-04-01 20:58

> [...]
9
> gange af Hermann hesse og dte bliver arldirg det samme.

Har du læst Sidarta af Hermann Hesse?

> [...]
> sig frem i mod *ingenting* for at nå den endelige sandhed - hvor ingenting
> er al ting - eller snarre alting er spædnings løst.

mes

Fra : Chokmah

Dato : 16-04-01 09:17

Hi Mes

> Har du læst Sidarta af Hermann Hesse?

ja selvfølig :) men det er en del år siden - så jeg husker den kun vagt ,
borset fra den er en fortolkning / vejledning / indførsel i Budismen
MvH
Bo
nÅ VI ER how vist ude af dss regi så jeg opfølger lige i dk.snak.off-topic
fut :dk.snak.off-topic