6210 skruer ned for lyden hele tiden
Fra : Tom Christensen

Dato : 20-07-03 00:05

Efter en "lille smule" regnvand er min 6210 begyndt på at skrue helt ned for
lyden af sig selv.
Altså som om vippekontakterne på siden er i "udu".
Jeg har haft den skilt ad og tørret, men intet hjælper.

Skal jeg blot konstatere, at den er død, eller er der nogen forslag?

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-07-03 02:11

På en god varm solskinsdag skilder du den ad og
afvasker den i destileret vand. Sørg for at komme helt ind i krogene.
Hvis der er vibrator i skal denne ikke vaskes (den tåler det ikke)
Ligeledes skal du helst undgå at mikrofonen kommer i vand.

Dyb hele mobilen ned i rent destileret vand (meget gerne halvvarmt men ikke
mere end du kan
have dine hænder i det og sørg for at aflejringer fjernes omhyggeligt men
pas på
at du ikke tager så godt fat at komponenterne ødelægges.
Den skal bare vaskes ikke mishandles.

Når du har vasket den grundigt lægger du den til tørre lige midt i solen men
med displayet let beskyttet mod sollys.
Her lader du den ligge til den er gennemtør. Lad den gerne ligge en hel dag.
Hellere for meget end for lidt.
Lad den meget gerne ligge meget varmt og velventileret så den kan komme
hurtigt af med fugten.

Når mobilen er HEL tør skal du igang med at inspicere den for aflejringer.
Hvis du finder nogle kan de fjernes med en vatpind dyppet
i isopropylalkohol. Vær igen forsigtig med de små komponenter.

Når telefonen efterfølgende er 100% tør (ingen fugt overhovdet) så kan du
samle den og prøve at tænde den.
Hvis du er heldig vil den nu virke men er du rigtigt uheldig vil den ikke
længere virke dog er det min erfaring at de oftest vil overleve hvis du
følger mine anvisninger slavisk. Du må for gud i himlen ikke bruge postevand
da dette indeholder kalk
som så vil kunne aflejre sig dog går det enda hvis ikke du har andet men så
skal den tørres MEGET hurtig.

Min kammerat har reddet een engang der havde fået cola og
jeg selv har reddet en lommeradio der havde været en tur i toilettet så det
kan sagtens lade sig gøre
men du skal være forsigtig og mobilen skal under alle omstændigheder tørres
så hurtigt som muligt.
Ellers ruster metallet der udgør komponentbenene og så er din telefon
færdig.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Tom Christensen

Dato : 21-07-03 22:29

Tak, Steven

Det må prøves.