Telmore, GPRS i udlandet?
Fra : Jan-Erik

Dato : 19-07-03 17:39

Nu har jeg jo de 3 måneders gratis GPRS, men er det også gratis i udlandet?

Hilsen Jan-Erik

Fra : Stephan Vestergaard

Dato : 19-07-03 20:10

Nej det tvivler jeg stærkt på , jeg fik ihvertfald det svar da jeg ringede
til dem at det kostede penge

Fra : Peter Binderup

Dato : 19-07-03 22:42

Jeg vil klart mene at det er gratis - hvis de lover at det er gratis, og undlader at påpege undtagelser, så hænger telmore på at
betale regningen fra udlandet i den gratis periode.

/Peter

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-07-03 07:22

Peter Binderup wrote:
> Jeg vil klart mene at det er gratis - hvis de lover at det er gratis,
> og undlader at påpege undtagelser, så hænger telmore på at betale
> regningen fra udlandet i den gratis periode.

Brug af GPRS i udlandet kræver, at du ændrer dine GPRS indstillinger til
at bruge aktuelle net i det land, du befinder dig i. Dermed er Telmore
vel ikke længere "ansvarlig".

\Mandal

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-07-03 08:41

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Brug af GPRS i udlandet kræver, at du ændrer dine GPRS indstillinger til
> at bruge aktuelle net i det land, du befinder dig i. Dermed er Telmore
> vel ikke længere "ansvarlig".

Når man bruger gprs (til wap) i udlandet foregår det med hjemmenettets
indstillinger. Jeg har selv fornyligt brugt min Telmore på D2-Vodafone i
Tyskland, og forventer helt klart at der kommer et beløb på min regning for
det.

Claus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-07-03 09:20

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> indstillinger. Jeg har selv fornyligt brugt min Telmore på
> D2-Vodafone i Tyskland, og forventer helt klart at der kommer et

Okay, det var jeg ikke klar over... Kunne ihvertfald ikke selv få det
til at virke i Tyskland/Italien i forrige uge.

\Mandal

Fra : Fischer

Dato : 20-07-03 07:31

> Jeg vil klart mene at det er gratis - hvis de lover at det er
> gratis, og undlader at påpege undtagelser ....

På samme måde som når Telmore i deres reklamer siger at tale koster 1 kr.
pr. minut døgnet rundt. Så må det jo også være samme pris i udlandet.

Den holder nok ikke helt vand ........

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 20-07-03 17:27

"Peter Binderup" <binderup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil klart mene at det er gratis - hvis de lover at det er gratis, og
undlader at påpege undtagelser, så hænger telmore på at
> betale regningen fra udlandet i den gratis periode.

Det virkede fint i Sverige. Hentede - ubevidst - mine mails flere gange.
Forventer naturligvis ingen regning for det, jf ovenstående

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 00:07

> Nu har jeg jo de 3 måneders gratis GPRS, men er det også gratis
> i udlandet?

Spørgsmålet er vel nærmere om man overhovedet kan bruge GPRS i
udlandet ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : cbn

Dato : 20-07-03 07:19

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> Nerd is a word only used by those who can't pronounce 'Intellectual'.

Selvfølgelig er det ikke gratis i udlandet. For det første er det uden for
TDC´s net og for det andet er er det sikkert hamrende dyrt at bruge i
udlandet..

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-07-03 08:46

"cbn" <cbn(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er det ikke gratis i udlandet. For det første er det uden for
> TDC´s net og for det andet er er det sikkert hamrende dyrt at bruge i
> udlandet..

Ja, forvent noget i retning af 100 kr (eller mere) per MB. Det kan gå an at
wappe i udlandet, men brug det ikke til internetopkobling via pc.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-07-03 08:44

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er vel nærmere om man overhovedet kan bruge GPRS i
> udlandet ?

Man kan bruge sin Telmore på D2-Vodafones net i Tyskland.

Mon ikke man kan bruge sin Telmore til gprs på alle de net, hvor TDC-Mobil
har gprs-roaming?

Claus

Fra : Ras

Dato : 20-07-03 23:34

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan bruge sin Telmore på D2-Vodafones net i Tyskland.
>
> Mon ikke man kan bruge sin Telmore til gprs på alle de net, hvor TDC-Mobil

Jeg brugte GPRS i spanien... intet problem, og jeg har ikke fået ekstra
regning (endnu).

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-07-03 09:48

Har netop fået svar fra Telmore: Det er IKKE gratis i udlandet Og
såvidt jeg kan se, så har de ændret deres information omkring dette, idet de
har taget forbehold for, at den gratis periode kun er i DK... Det har de
såvidt jeg ved ikke skrevet før nu..
Svaret fra Telmore:
"Hej Dan,
GPRS og MMS er gratis i Danmark, men ikke i udlandet.

Du kan se priserne for at bruge GPRS og MMS i udlandet på www.telmore.dk
under priser - priser for opkald i udlandet. Når du har valgt land, trykker
du på den operatør du bruger, så får du en udvidet prisliste, og her står
prisen.

Hav en god dag "

-------------

Så er spørgsmålet bare hvad det koster. Et opslag på de svenske operatører
giver ikke noget svar, hvilket jeg vil forholde Telmore med..

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-07-03 20:03

Comviq har netop sat deres prsi på: 107 kr /MB og det er jo mange penge, men
som jeg har angivet tidligere ved en udskrift fra min Telmore regning, så er
det jeg har hentet, blot at tjekke min post, der vel og mærke er meget
omfattende - og det gav jo ikke den helt store udgift..

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-07-03 09:55

Har lige set mit forbrug ved brug af GPRS i Sverige fornylig:
----------------
Vis alle
12 stk. GPRS foretaget i udlandet den 2003-07-18 -4.90 kr.
Dato Tid Beskrivelse Varighed Pris
18.07.03 23:53:28 GPRS 0.010 MB 00:00:10 -0.52 kr.
18.07.03 23:47:39 GPRS 0.027 MB 00:00:28 -1.49 kr.
18.07.03 23:45:31 GPRS 0.019 MB 00:00:19 -1.00 kr.
18.07.03 23:45:09 GPRS 0.001 MB 00:00:01 -0.05 kr.
18.07.03 23:44:20 GPRS 0.003 MB 00:00:03 -0.23 kr.
18.07.03 22:40:27 GPRS 0.002 MB 00:00:02 -0.15 kr.
18.07.03 22:40:08 GPRS 0.001 MB 00:00:01 -0.11 kr.
18.07.03 22:39:52 GPRS 0.001 MB 00:00:01 -0.05 kr.
18.07.03 22:37:33 GPRS 0.005 MB 00:00:05 -0.31 kr.
18.07.03 20:41:15 GPRS 0.004 MB 00:00:04 -0.26 kr.
18.07.03 20:36:40 GPRS 0.008 MB 00:00:08 -0.47 kr.
18.07.03 17:42:31 GPRS 0.005 MB 00:00:05 -0.26 kr.

> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> Nerd is a word only used by those who can't pronounce 'Intellectual'.

begin 666 plus.gif
M1TE&.#EA$ `/`)$#`````&9F9O_______R'Y! $```,`+ `````0``\```(E
GG(^IRZT!8UQ!V"L"O>#JQWD;0)+99G76EU2I"&(K)4G.C>=*`0`[
`
end

begin 666 minus.gif
M1TE&.#EA$ `/`)$#`````&9F9O_______R'Y! $```,`+ `````0``\```(C
EG(^IRZT!8UQ!V"L"Q5<_;GE)!91EMH$B4JDIMQ[2[-3VK10`.P``
`
end

Fra : Asboe

Dato : 24-07-03 13:54

Dan Andersen skrev i meddelelsen:
<3f1f9eea$0$97233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

>Har lige set mit forbrug ved brug af GPRS i Sverige fornylig:

Ændrede du på indstillinger i telefon?
Hvad for et net brugte du?

Skal selv til Sverige nu her.

--
Hilsen Asboe

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-07-03 20:01

Comviq, selvom de står til ikke at roame i med TDC i Sverige.. Der er kun
een ting at gøre: Hvis du ikke får svar, så er det så er der ikke hul på
det net.. SÅ må du jo bare skifte. Hos Telia var der ikke hul.
Jeg er spændt på Norge som jeg til i ferien. Ingen operatør har GPRS, men er
pålideligheden densamme som hos de svenske, så er der udsigter.
Er der nogen, der har praktiske erfaringer med de norske forhold, så er der
sikkert andre end mig, der er interesseret i udfaldet.

Fra : TheHooligan

Dato : 25-07-03 09:33

Hej Gruppe

Det lader til at jeg er den eneste som har brugt GPRS i udlandet?!?

Jeg var i Sverige sidste weekend, og tænkte at det kunne være sjovt at sende
en hilsen med e-mail hjem til svigermor. Det virkede ganske udemærket selvom
jeg roamede på Vodafone SE! Jeg kunne endda også komme på en internet
gateway, således at jeg kunne checke mine mails og bruge IM+ (MSN Messenger)
fra min 7650.

Jeg har desuden checket min regning, og der er ikke blevet noteret et
forbrug fra udlandet...

Så jeg går ud fra at jeg kan attestere at det virker i Sverige...

Og nej, jeg var ikke _bare_ i Helsingborg eller Malmø og fik fat i en mast i
DK... For at være mere specifik var jeg oppe ved Tingsryd... Dvs. 100km op
ad E4 og ca 100km Øst af Rute120...

/TheHooligan

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-07-03 13:27

Der kan være flere ugers forsinkelser på udenlandsbrug

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-07-03 20:32

Du er ikke den eneste! jeg har også brugt COMVIQ i Sverige... Udspec.
regning på min konto hos Telmore

Fra : Claus Andersen

Dato : 27-07-03 18:37

Hej
Jeg har lige været en tur på Rhodos og sendt flere e-mails med vedhæftede
billeder.
Jeg er har fået lov til at betale som højeste pris 6,16 kr. for GPRS 0.058
MB og 59 sek sendetid.
Jeg synes dette er billigt da jeg har sendt 5 mails under samme opkald, med
billeder fra min mobil i høj opløsning samt tilhørende tekst med sidste nyt
fra ferien.
Det virkede i øvrigt perfekt og uden problemer overhovedet.

Feriehilsner fra
Claus

Fra : Asboe

Dato : 28-07-03 07:33

Claus Andersen skrev i meddelelsen:
<bg12j3$1nt8$1@news.cybercity.dk>

>Jeg har lige været en tur på Rhodos og sendt flere e-mails med vedhæftede
>billeder.

Hvad brugte du som server til udgående post (smtp)?

--
Hilsen Asboe

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-07-03 10:56

Jeg har brugt TDC SMTP server da Telmore underligger TDC net.
(smtp.mail.dk)
Hilsen
Claus