Fra cross->alm
Fra : martin

Dato : 02-04-01 21:07

Hej.
Jeg har i et stykke tid haft 2 pc´er forbundet med et kryds/cross-over kabel
(altså uden hub eller andet tingeltangel).
Nu vil jeg gerne stille en internetserver og og får derfor brug for at koble
en 3. pc på netværket, så jeg skal ud og investere i en switch.
Det kabel der forbinder mine 2 nuværende maskiner er 20meter langt og er
uudskifteligt (tog 5 timer at få på plads under trappen, i krybekælderen og
bag køleskabet) og ville derfor høre om jeg med en switch eller noget andet
grej kan udnytte det eksisterende kabel uden at skulle til at klippe/klistre
i dets indmad.
Har kig på:
10/100Mbit desktop 8 port switching hub
fra www.prc-data.dk kan den klare opgaven?

MVH. Martin

Fra : Christian Holst

Dato : 03-04-01 00:48

sæt dog et nyt stik på så det ikke er krydset lænege

Fra : RoceKiller

Dato : 12-04-01 02:08

On Tue, 3 Apr 2001 01:47:46 +0200,
"Christian Holst" <poppe@easyfrag.dk>
used 27 lines to tell us:

>sæt dog et nyt stik på så det ikke er krydset lænege

og hvor finder man sådan et?

Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk UIN: #36155647 IRC: #RK at Undernet}

Fra : Mogens

Dato : 12-04-01 09:41

On Thu, 12 Apr 2001 03:08:02 +0200, RoceKiller
<RoceKiller@trashcan.dk> wrote:

>og hvor finder man sådan et?

F.eks. hos http://www.kabelbiksen.dk/

Der købte jeg nogen stik for et par måneders siden.
Det virker fint

Mvh Mogens

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-04-01 09:03

SNIP

> og ville derfor høre om jeg med en switch eller noget andet
> grej kan udnytte det eksisterende kabel uden at skulle til at
> [...]

Hvis switchen har en uplink port, så kan du bare putte cross-over kablet ind
i uplink porten (så bliver den krydset tilbage igen).

(Kigger lige på producentens hjemmeside....)

Ja, den har en uplink port, så du behøves ikke klippe-klistre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : martin

Dato : 03-04-01 10:40

> Ja, den har en uplink port, så du behøves ikke klippe-klistre.

Tak for svaret.
-Martin