Sange om blomster
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-03 19:47

Jeg skal love for at det er blevet sommer. Vi har nok alle haft travlt med
at plante blomster (jeg har i hvert fald), slå græsplæne, gori-ere træværket
og gjort ved.
I forbindelse med at jeg plantede blomster og lagge blomsterløg kom jeg
til at tænke på hvilke blomster der er skrevet sange om. Jeg kom til at
tænke ved det da jeg var i planteskolen for at købe 3 bonderoser og
plantemande sagde: "ja, den er der jo også skrvet en kendt sang om".
"Øh, nå, er der det???", sagde jeg. Han fortalte så at der blev sunget
om bonderoser i "Marken er mejet". I ved nok, det der med "Vi har georginer
og bonderoser nok. Så jeg måtte jo give ham ret.
Men skal vi ikke sommer-kigge lidt på andre sange om blomster og se
hvilke blomster der vinder. Det er jo nok rosen som tager 1. pladsen.
Her er min liste, og det er sange som vi alle kender - Sangen behøver
ikke at have et blomsternavn i titlen, bare der synges om en blomst.
i bygger bare på listen når i kommer i tanker om nogle sange:

De violer du plukker - Johny Reymer
Rosen er rød - Bjørn Tidmand
Atten røde roser - Johny Reymer
Texas gule rose - Preben Uglebjerg / Jimi og Rene
Marken er mejet (Der synges om bonderoser og georginer)
Du skal ikke give mig roser - Bjørn Tidmand
En duftende hvid jasmin - Rita Storm
Find dig en blomst - Bjørn Tidmand
Gule rroser - Grethe Klitgård
Rosegarden - Lis Ewers
Jeg giver dig en rose - Valhalla
Jeg plukker fløjlsgræs - Lørdagspigerne
Klokkeblomst, bellis og følfod - Lily Broberg
Masser af røde roser - Birthe Buch
Rosen fra Milano - Raquel Rashenni
Røde roser - Poul Bundgård
Skal vi plukke jordbær i min have - Helle
En tusindfryd i min hånd - Keld og Donkeys
Visne roser - Birthe Vilke
Åh sikken blomst - Rhoking Ghost
Alperosen - Bjørn og Okay
Den gamle gartners sang - Birhe Vilke og Mogens Vedel
Den unge gartner - Bjørn Tidmand

Hilsen Åge

Fra : Morten

Dato : 20-07-03 20:25

Hmm... Dejligt at vide.. Skal satme ud og købe de cder som sangene er på!
Der er ikke noget bedre end Blomstersange... YES,- TAK Åge du har gjord mig
en lykkeligere mand i dag!
Al Respekt til Aage..

Mvh
Morten

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-07-03 21:04

Morten wrote:
> [...]
> Der er ikke noget bedre end Blomstersange... YES,- TAK Åge du har gjord mig

Hvorfor ikke bare sætte Åge i dit killfilter istedet for at irritere ham
- og mig - med dit indlæg.?

Jeg er da sikkert lige så uinteresseret i sange om blomster som du er.
Men vi har jo forskellige interesser, ikke.?

Så hvorfor ikke bare lade dem skrive i fred.? Så længe det ikke er OT.

Mvh. Jørgen

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 20-07-03 20:29

Cobalt 60-"Sweet Violets"
Einsturzende Neubauten-"Blume"
Nick Cave-"Where The Wildflowers Grow",
er hvad der lige falder mig ind,
men det er noget helt andet musik,end det du nævner.

Mvh Butterfly
"So what state is Wales in?"G.W.Bush
www.destruktion.dk

Fra : kautaq

Dato : 21-07-03 01:58

Butterfly McQueen wrote:

> Cobalt 60-"Sweet Violets"
> Einsturzende Neubauten-"Blume"
> Nick Cave-"Where The Wildflowers Grow",

Rose Garden Funeral of Sores: Bauhaus (Cale)
Flowers of Romance: Public Image Ltd.
New Rose: The Damned

- for lige at blive i tiden.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : N/A

Dato : 20-07-03 20:34

> Men skal vi ikke sommer-kigge lidt på andre sange om blomster og se
> hvilke blomster der vinder. Det er jo nok rosen som tager 1. pladsen.

Titiyo - Flowers

Fra : Esben

Dato : 20-07-03 20:39

Thin Lizzy - Black rose
Aqua - roses are red
Ingemann? Kingo ? En rose så jeg skyde
Heino - blau blünt der enzian(?)'

hm.... en blandet kop urtethe !!

Esben

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-03 22:31

Esben <essus@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f1aefda$0$918$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Thin Lizzy - Black rose
> Aqua - roses are red
> Ingemann? Kingo ? En rose så jeg skyde
> Heino - blau blünt der enzian(?)'
>
> hm.... en blandet kop urtethe !!

___________

Ja, hehe, blandet kop urte-the, men ene roser.

Skal vi ikke prøve at skrive hvilke blomster der synges om, hvis det ikke
fremgår af titlen. Den med Heino er et åbent spørgsmål.

Hilsen åge

Fra : Esben

Dato : 21-07-03 01:33

"Esben" <essus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Thin Lizzy - Black rose
> Aqua - roses are red
> Ingemann? Kingo ? En rose så jeg skyde
> Heino - blau blünt der enzian(?)'
>
> hm.... en blandet kop urtethe !!

Theater of tragedy - a rose for the dead
tom petty - wildflowers
tom waits (noget med valentine, er det ikke en blomst ?)
cv jørgensen - florafobi
scott mckenzie - san fransisco

Esben

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 21-07-03 16:10

Ace of Base - Life is a flower
Aretha Franklin - A rose is still a rose
Madonna - Like A Flower (Aldrig officielt udgivet, men blandt demoerne til
albumet Ray of Light fra 1998)
Roxette - Fading like a flower
Swan Lee - Flowers in the wintertime
Sting - Desert Rose
Thomas Helmig - Flowergirl

OBS: Overstående titler kan falde ind i kategorien "Ring-i-næsen" musik...

Fra : Michael Castensen

Dato : 22-07-03 19:36

"Niels Buus Christensen" <all_your_spaam_are_belong_to@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f1c012a$0$83065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Roxette - Fading like a flower

Et kanon nummer!

---

Fra : Karina Hjorth

Dato : 21-07-03 19:01

> Men skal vi ikke sommer-kigge lidt på andre sange om blomster og se
> hvilke blomster der vinder. Det er jo nok rosen som tager 1. pladsen.

Jeg kan da også lige bidrage med nogle numre:

Shubidua - Ærmelunden (tusindfryd)
Shubidua - Knuden (blomster generelt)
Shubidua - Carmen (valmue)
Shubidua - Den blå vogn (blomster generelt)
Shubidua - Min kær'ste (blomster generelt)
Shubidua/Holger Drachmann

- og ja, jeg kan også nogle, der ikke er med Shubidua:

The Kelly Family - Roses of red
Rollo & King - Hånden på hjertet (roser og violer)

Mvh
Karina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 21-07-03 19:14

> Shubidua/Holger Drachmann

Hovsa.. Der skulle selvfølgelig have stået:

Shubidua/Holger Drachmann - Midsommersangen (blomster generelt)

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : -V-

Dato : 21-07-03 19:15

Åge Halldorsson wrote:
> Sangen behøver
> ikke at have et blomsternavn i titlen, bare der synges om en blomst.
> i bygger bare på listen når i kommer i tanker om nogle sange:

Poison - Every Rose Has Its Thorn

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-03 22:48

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f1c2db3$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Poison - Every Rose Has Its Thorn
_____

Hmmm... Der er vist ingen tvivl om at rosen får en klar 1. plads, efterfulgt
af violen.

Hilsen Åge

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 08:30

Hmmm alt for lidt jazz

Honeysuckle Rose [Thomas "Fats" Waller / Andy Razaf]
Second hand rose [James F. Hanley / Grant Clarke]
Moonlight and roses [Ben Black / Neil Moret]
Violets for your furs [Matt Dennis / Tom Adair
Orchids in the moonlight [VincentYoumans / Gus Kahn & Edward Eliscu]

Ud over det med blomster har jazznumre det med at have en eller anden form
for forkærlighed overfor blade som det f.eks. ses i følgende numre:

Lullaby of the leaves [Bernice Petkere / Joe Young]
Autumn leaves [Joseph Kosma / Johnny Mercer]
Maple leaf rag [Scott Joplin / Jule Styne & Bob Russell]

c",)
De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Bo Brunsgaard

Dato : 25-07-03 11:06

Rolling Stones: Dead Flowers

(og må vi bede om Steve Earle's liveudgave af den fra "Shut Up and Die
Like an Aviator")

/Bo